Wanneer andere carburateur
- V300 register
- Verbannen
De carburateur die ik in mijn 1700 blok heb zitten is goed maar op voorhand wil ik hem aansschaffen.
Wat zijn de eerste tekenen dat de carb van de 1700 340 minder wordt?
Ik vermoed het verbruik. Maar ben geen kenner van dit type.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
verder; tja. stationair niet meer perfect mooi lopen en idd vooral het verbruik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
fransiscus;6495 schreef : Ik kan aan 1700 blok volvo 440 carburateur begin '90 komen voor 35 euries.
De carburateur die ik in mijn 1700 blok heb zitten is goed maar op voorhand wil ik hem aansschaffen.
Wat zijn de eerste tekenen dat de carb van de 1700 340 minder wordt?
Ik vermoed het verbruik. Maar ben geen kenner van dit type.
Hoi Fransiscus,
Verbruik, plotseling stilvallen a.g.v. teveel benzine (bijv. bij hard remmen), moeilijk starten en choke werkt wisselend, moeilijk afstellen co2.
Soms kun je de vlotter iets stellen of een nieuw (is duur) sproeiertje monteren.
m.v.g.
Erik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb geen problemen gekend met de carb. Oktober 2006 2e 1700. Ik heb er nog een liggen voor geval dat. Belangrijkste euvel is de voet die te dun en dus te heet word heb ik begrepen.
De 1700 lijkt een stillere motor te zijn, ik kan het weten, dan de 2 liter en nodigt niet uit tot scheuren maar rustig rijden. Ik denk dat het belangrijk is de boel niet te heet te laten worden en niet als je niet te veel scheurt het prima gaat. Na een winter rijden loopt hij nog steeds prima op toeren. Ietsje onder de 10 op toerenteller.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Ik zie als startdatum gewoon 06-06-2006 22:55 staan hoor... niks 2004...fransiscus;18979 schreef : De timing van deze topic is maart 2004. Maar ik rijd 1700 blok vanaf mei 2006. Vreemd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
het nieuwe aan dit topic is dus als ik het goed begrijp dat de 1700 van Frans inmiddels na 1 winter nog goed loopt. Dat is goed om te horen
een toerental van 900 a 950 toeren per minuut is inderdaad wel goed. Belangrijk is vooral dat het toerental mooi constant is, en niet continu varieert. Sommige 1700's met carburateurproblemen lopen stationair zeer onregelmatig, met afwisselend zeer laag toerental en dan weer een te hoog toerental. Dit ligt mede aan de arme mengverhouding en de steile ontstekingscurve in het lage toerengebied.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;19011 schreef : het nieuwe aan dit topic is dus als ik het goed begrijp dat de 1700 van Frans inmiddels na 1 winter nog goed loopt. Dat is goed om te horen
Er stond in het verdwenen forum een afspraak dat ik na een half jaar weer iets van mij zou laten horen als het gaat om de staat van carb. Dat heb ik hier mee gedaan. De 1700 hiervoor liep ook nog goed na half jaar. Maar daar kon ik zien dat er vlak voor koop (ruil) iets aan was gedaan. Ik vind dit wel goed want het lijkt er op dat er nooit iets goed kan gaan met de carb van een 1700. We spreken gewoon af om na een half jaar weer iets te laten horen. Positive reclame naast alle slechte berichten. Met de vorige wel problemen gehad met de verdelerkap maar dat is een makkie om voor te zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.