Wanneer andere carburateur
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-06-2007 23:55 #672197
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer andere carburateur
hmmm okee... niet meegespoten bumpers dus.
Nu vind ik de 440 eigenlijk een best fraaie auto, maar ik zie er echt geeeeen verschillen in... Waar precies moet ik op letten?
[edit]oowww... ik denk dat ik het al weet: de ouwe heeft een nogal "schuin liggend" front, de nieuwere staan grille en koplampen veel rechter op, meer zoals in de duurdere series zegmaar.
Kloptdit?
Straks alleen nog in het wild identificeren:lol:
Nu vind ik de 440 eigenlijk een best fraaie auto, maar ik zie er echt geeeeen verschillen in... Waar precies moet ik op letten?
[edit]oowww... ik denk dat ik het al weet: de ouwe heeft een nogal "schuin liggend" front, de nieuwere staan grille en koplampen veel rechter op, meer zoals in de duurdere series zegmaar.
Kloptdit?
Straks alleen nog in het wild identificeren:lol:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-06-2007 11:00 #672209
door V300 register
Ik maar denken van "dat weet je toch wel?". Ik heb er 2 jaar lang zelf een gehad. Voor mijzelf is dat dus wel duidelijk maar voor een ander hoeft dat niet zo te zijn.
Denk ook niet al te positief over het verkrijgen van zo'n carburateur.
Een tot twee jaar geleden viel het op dat ze nogal moeilijk waren te vinden. Ik weet niet of dat nog zo is.
Hier een foto. Er is een 440 club. Daar zou je ook aan je trekken kunnen komen.
Denk ook niet al te positief over het verkrijgen van zo'n carburateur.
Een tot twee jaar geleden viel het op dat ze nogal moeilijk waren te vinden. Ik weet niet of dat nog zo is.
Hier een foto. Er is een 440 club. Daar zou je ook aan je trekken kunnen komen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-06-2007 14:07 #672227
door V300 register
Twee dingen extra:
-Ik zie dat de 1.7 maar drie jaar is gebouwd.
- Er wordt gesproken over de dunne voet van de carburateur. Maar deze welke ik nu heb en degene in de schuur heeft zo'n los voetstuk. Een soort van dikke plaat tussen de carb en bevestiging. Heb eens zitten kijken of deze bij de eersten niet aanwezig was maar daar kom ik niet achter. In alle vraagbaken zie je het ook. En dus lijkt er geen sprake te zijn van dun voetstuk.
-Ik zie dat de 1.7 maar drie jaar is gebouwd.
- Er wordt gesproken over de dunne voet van de carburateur. Maar deze welke ik nu heb en degene in de schuur heeft zo'n los voetstuk. Een soort van dikke plaat tussen de carb en bevestiging. Heb eens zitten kijken of deze bij de eersten niet aanwezig was maar daar kom ik niet achter. In alle vraagbaken zie je het ook. En dus lijkt er geen sprake te zijn van dun voetstuk.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-06-2007 15:03 #672242
door V300 register
Wat ik heb begrepen, is dat het voetstuk wel erg dun is, maar tussen spruitstuk en voet zit dat pre-heating plaat dinges waar jij het nu over hebt.
Iemand anders schreef dat deze los kwam te liggen bij het plaatsen van een 440 teur, maar is dat niet er tussen te proppen? Of zijn dan opeens de bouten te kort ofzo?
Iemand anders schreef dat deze los kwam te liggen bij het plaatsen van een 440 teur, maar is dat niet er tussen te proppen? Of zijn dan opeens de bouten te kort ofzo?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-06-2007 21:00 #672267
door V300 register
Dit antwoord moet ik je schuldig blijven. Maar het hoort er gewoon bij, bij de carb, dus zal te plaatsen zijn.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-06-2007 17:36 #672333
door V300 register
We hadden het in een andere topic erover, Diede. Benzineverbruik.
Vandaag was mijn 26 liter op. Rond de 340 KM met 26 liter, 200 KM snelweg en 140 KM stads/dorps verkeer. 1 op 13. Maakt op lange ritten 1 op 14.
Dat redde in alleen maar in de jaren '90 met mijn 340 2 liter carburateur.
Vandaag was mijn 26 liter op. Rond de 340 KM met 26 liter, 200 KM snelweg en 140 KM stads/dorps verkeer. 1 op 13. Maakt op lange ritten 1 op 14.
Dat redde in alleen maar in de jaren '90 met mijn 340 2 liter carburateur.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2007 12:34 #672403
door V300 register
de betreffende nummers staan er wel degelijk op (alleen dat REP nummer niet dacht ik) je moet maar eens goed zoeken op je huidige carburateur.
bij de 1400 staat het op de smalle rand van de voet, aan de zijkant onderaan dus. meestal onder een al dan niet dikke laag vuil.
bij de 1400 staat het op de smalle rand van de voet, aan de zijkant onderaan dus. meestal onder een al dan niet dikke laag vuil.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-06-2007 11:57 #672771
door V300 register
hey iedereen
hebben jullie toevallig niet nog zo een adres, ik bedoel een sloper die veel 300 of 400 reeks spullen liggen heeft. Maar liefst wat dichter bij de grens.. (alhoewel driebergen eigenlijk nog wel haalbaar is..)
In het bijzonder voor een 440 carburator, ik vroeg naar de prijs hier in belgie bij een slooper in de buurt, die vroeg 130 euro's voor zo'n ding. Ik wil er gewoon 1 kopen, als reserve. Maar niet als die zo duur is..
hebben jullie toevallig niet nog zo een adres, ik bedoel een sloper die veel 300 of 400 reeks spullen liggen heeft. Maar liefst wat dichter bij de grens.. (alhoewel driebergen eigenlijk nog wel haalbaar is..)
In het bijzonder voor een 440 carburator, ik vroeg naar de prijs hier in belgie bij een slooper in de buurt, die vroeg 130 euro's voor zo'n ding. Ik wil er gewoon 1 kopen, als reserve. Maar niet als die zo duur is..
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
16-06-2007 12:59 #672775
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Wanneer andere carburateur
130 euro voor een carbarateur is veel te veel.... De helft vind ik nog bedenkelijk. 1/3 lijkt me ongeveer een normale prijs.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-06-2007 13:14 #672776
door V300 register
inderdaad, da's net wat ik dacht. zo gaat ie er niet vanaf geraken hehe
ps: ik moet er maar 1 hebben h?, ik kom niet alles wegpikken hoor.. lol
ps: ik moet er maar 1 hebben h?, ik kom niet alles wegpikken hoor.. lol
Moderators: Mark Smeets