raadsel motorpech....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-08-2011 12:17 #884188
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic raadsel motorpech....
Die zit er al in, eentje vooraan in de benzineleiding voor carbarateur modelen. Je weet wel zo,n benzinefiltertje wat je in de leiding zet. Dat is dus goed genoeg? Dat filtertje zit tussen benzinepomp en carburateur.
Dan kan ik die filter wellicht er beter uitgooien. Ja 1 mm aan beide kanten is wellicht wat veel. Denk dat het minder is geweest. Maar er zat geen plekje wit weer op, en het zat aan beide kanten. En je kon het er echt moeilijk van af krijgen. Echt helemaal vastgekoekt. Is dit echt het probleem? Ik ben benieuwd... Waarom denk ik toch altijd dat er meer is haha.
Dan kan ik die filter wellicht er beter uitgooien. Ja 1 mm aan beide kanten is wellicht wat veel. Denk dat het minder is geweest. Maar er zat geen plekje wit weer op, en het zat aan beide kanten. En je kon het er echt moeilijk van af krijgen. Echt helemaal vastgekoekt. Is dit echt het probleem? Ik ben benieuwd... Waarom denk ik toch altijd dat er meer is haha.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2011 12:41 #884190
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic raadsel motorpech....
Nee niet die tussen de benzinepomp en de carb maar eentje tussen de tank en de benzinepomp.
Dan kan je die tussen de benzinepomp en de carb weglaten.
Dan kan je die tussen de benzinepomp en de carb weglaten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-08-2011 14:40 #884192
door V300 register
Probleem is idd opgelost. Heb wel 20 keer gekeken en alle bellen zijn weg. Filter vol contineu, eerst was die contineu aan het wegzaken... En ook terwijl hij warm was, ik heb zo vaak gekeken intussen en ik denk waar zijn die bellen gebleven! En dat filter nok vol! Wat voor hangt tussen benzinepomp en carburateur
En ik heb echt heel erg vaak gekeken en geen bel te zien, terwijl ik eerst alleen maar bellen zag en een leeg filter.
Wat vaag zeg, zo,n filtertje. Zou het niet een idee zijn een volvo300club storingstabel te maken? Er zijn mensen die doen een 340 weg omdat die telkens stil valt! En als je de anwb laat komen die weten het ook niet he. Je staat zonder benzine, nee mij tank is 3/4 vol. Dan zal je meter wel stuk zijn... Tja... Gooi er wel wat bij, en ja hij deed het weer.
Dit probleem had dus gewoon in 25 minuten tijd opgelost kunnen zijn, als je de oorzaak had geweten!
En ik heb echt heel erg vaak gekeken en geen bel te zien, terwijl ik eerst alleen maar bellen zag en een leeg filter.
Wat vaag zeg, zo,n filtertje. Zou het niet een idee zijn een volvo300club storingstabel te maken? Er zijn mensen die doen een 340 weg omdat die telkens stil valt! En als je de anwb laat komen die weten het ook niet he. Je staat zonder benzine, nee mij tank is 3/4 vol. Dan zal je meter wel stuk zijn... Tja... Gooi er wel wat bij, en ja hij deed het weer.
Dit probleem had dus gewoon in 25 minuten tijd opgelost kunnen zijn, als je de oorzaak had geweten!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-08-2011 15:00 #884194
door V300 register
Daar is dit forum natuurlijk ook voor. Na een aantal jaren bouwen heb je een gigantische gratis vraagbaak.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-08-2011 15:06 #884195
door V300 register
Ja de volgende die zoiets krijgt die jast als eerste zn vlotter eruit en bekijkt die. Leukste dat Erik het hier al meteen zei dat het de vlotter kon zijn....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-11-2020 20:38 #988452
door V300 register
Ja... Ben benieuwd of dit nu opgelost is. Twijfel er zelf nog een beetje aan. Feit is dat ik er binnenkort weer achter ga komen.
De dikke is toch de aanzuigleiding? Ja duh kan niet anders. Jeetje, ik zit dit terug te lezen, en ik denk wat zeg ik daar toch allemaal. Dat ik dat toen wist. Heel de kennis lijkt wel weg te wezen...
Ik heb nu wel een camara met draad (20 euro alliexpress met scherm) dus kan mooi in HD beeld de leidingen is controleren in de kokerbalk.
Maar wat er staat klopt. Na dik 10 liter uit de tank (ongeveer 15) viel hij uit. Paar liter erbij, probleem over. Kan dit probleem überhaupt veroorzaakt worden door de carburateur?(omdat hij telkens na 2/3 uitviel nooit van te voren, en omdat er luchtbellen te zien waren) Is dat technisch mogelijk? Dan ga ik er namelijk wel achter komen. Maar wellicht is het al opgelost. Ik weet het niet. Wel dat ik dat filter achter heb vervangen, dat was vies in de tank.
Als ik dit teruglees moet hij het haast wel goed zijn. Maar ik had het toen nog niet geprobeerd na 15 liter eruit. Dat was met volle tank. Daarom twijfel ik. (Meer zo van, nee dat kon ik toen echt niet oplossen op die leeftijd.... ik zal het wel verkeerd hebben)
Er zit trouwens ook een benzinefilter in slang zelf. Hoe lang gaan deze mee? Denk dat ik die zeker 3 a 4 jaar erin had zitten toentertijd. Toen niet aan gedacht. Maar voor de duidelijkheid wellicht is het al opgelost.... Ik weet het niet zeker. Dus eerst daar maar eens achter komen. Maar de leidingen controleren met camara kan nooit kwaad.
De dikke is toch de aanzuigleiding? Ja duh kan niet anders. Jeetje, ik zit dit terug te lezen, en ik denk wat zeg ik daar toch allemaal. Dat ik dat toen wist. Heel de kennis lijkt wel weg te wezen...
Ik heb nu wel een camara met draad (20 euro alliexpress met scherm) dus kan mooi in HD beeld de leidingen is controleren in de kokerbalk.
Maar wat er staat klopt. Na dik 10 liter uit de tank (ongeveer 15) viel hij uit. Paar liter erbij, probleem over. Kan dit probleem überhaupt veroorzaakt worden door de carburateur?(omdat hij telkens na 2/3 uitviel nooit van te voren, en omdat er luchtbellen te zien waren) Is dat technisch mogelijk? Dan ga ik er namelijk wel achter komen. Maar wellicht is het al opgelost. Ik weet het niet. Wel dat ik dat filter achter heb vervangen, dat was vies in de tank.
Als ik dit teruglees moet hij het haast wel goed zijn. Maar ik had het toen nog niet geprobeerd na 15 liter eruit. Dat was met volle tank. Daarom twijfel ik. (Meer zo van, nee dat kon ik toen echt niet oplossen op die leeftijd.... ik zal het wel verkeerd hebben)
Er zit trouwens ook een benzinefilter in slang zelf. Hoe lang gaan deze mee? Denk dat ik die zeker 3 a 4 jaar erin had zitten toentertijd. Toen niet aan gedacht. Maar voor de duidelijkheid wellicht is het al opgelost.... Ik weet het niet zeker. Dus eerst daar maar eens achter komen. Maar de leidingen controleren met camara kan nooit kwaad.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-11-2020 01:28 #988453
door V300 register
:wtf2:Ehhhhh, zit je nu zelf na te denken over een probleem dat je negen jaar geleden had?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-11-2020 08:49 #988454
door V300 register
Ow ja, auto staat stil sinds 2012 ofzo. Vandaar. Ik heb ook via alliexpress wat gekocht zodat ik de benzine over kan pompen. Want zo oude benzine vertrouw ik niet. Maar als het nooit de carburateur kan zijn, heb ik dat probleem zo gevonden. (mocht het er nog zijn) Want de carburateur kreeg geen benzine, zag ik in dat filter in de leiding. Wanneer de tank op 2/3 stond. Ik heb ook een nieuwe orginele tankdop erop. Er zat een hela dop op met sleutel. Nu een goede. Met ontluchtingsgat. (had die andere niet)
Moderators: Mark Smeets