raadsel motorpech....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2011 18:56 #631279 door V300 register
raadsel motorpech.... is gemaakt door V300 register
Jeetje, wie kan dit helpen oplossen. Kom ik net van de sleuteldag terug begint hij onzettend te bokken voor de afslag Tilburg. De benzinemeter geeft nog genoeg benzine aan (200 km daar van te voren getankt) Echt te bokken, en toen deed die niets meer en sloeg af.

Daarna, anwb gebeld, komt langs zegt hij heeft geen benzine filtertje komt niet vol bla bla gooit er 5 liter bij en doet het weer. Heel netjes, geen problemen keurig stationar. Ik rij weg, en kom thuis.

Ga net tanken, yep kan er 15 liter bij. Dus hoezo te lege tank?

Wat is daar het probleem dan van? Dus ontiegelijk bokken (inhouden daarna afslaan) wat duid op benzine tekort terwijl er genoeg benzine in de pomp zit en de benzine pomp nieuw is!

Carburateur probleem? Een onstekingsprobleem? Maar dat is raar dat die het dan ineens weer doet en geen gezeik. Kan dat met die renixen?

Benzineslang probleem? Op de tank achter zit nog de oude benzineleiding. Je weet wel met textiel er om heen....

Dus, nu loopt die weer lekker en goed voor de duidelijkheid. Heel vaag allemaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 18:58 #876965 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic raadsel motorpech....
Ik zou de carburateur is eerst een goed schoonmaken en controleren. En ik zou voornamelijk de sproeiers/vlotter goed controleren

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2011 18:59 #876966 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic raadsel motorpech....
Dat zei ik dus meteen tegen die anwb man, die zei dat is niet de carburateur. Ik dacht ook dat moet het wel zijn! Hij zei dat de benzine op was.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2011 19:01 #876967 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic raadsel motorpech....
Benzine lijkt me stug. 200km op 20 liter dat kan wel. De tankinhoud is 45liter.

Controleer eerst de carburateur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2011 19:09 #876970 door V300 register
nee, begin eerst maar eens met de 2 dunne slangetjes bovenop de tank...

als de benzinepomp lucht opzuigt via zo'n slang krijg je precies hetzelfde effect.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2011 19:33 #876972 door V300 register
Wouter je hebt gelijk! Althans...

De anwb man zei dat er lucht in zat belletjes in dat filter bla bla. Omdat jij er nu over begint namelijk snap je, herinner ik me dat hij dat zei dat er luchtbellen inzaten in het filter.

Maar na die 5 liter benzine was het afgelopen....

Maar wat betekend dat concreet, aangezien de leiding na mijn weten niet lekt? Kan het dan nog? Ik vroeg ook aan de anwb man, of de leiding niet verstopt was, hij zei van niet....

Ik weet wel hoe deze slangen vervangen moeten worden, leuk klusje is het niet,.... Maar goed, het kost na de hand niets dus ik zal het doen. (heel de tank er onder uit ect)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2011 20:23 #876975 door V300 register
Tank hoeft er niet per se onderuit. Plaatje in de kofferbak openen en je kan je hand er net wel/niet doorheen steken, maar is vast makkelijker dan de tank er onder uit halen. Breken er weer bouten af enzo. Ik heb het destijds bij mijn 340 wel zo gedaan. Leuke was dat je verbruik ineens ook beter wordt...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2011 01:29 #877005 door V300 register
Ik was ze kwijt toen ik het via dat plaatje deed, tank eraf gaat veel makkelijker, maar doe het niet met een volle tank :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2011 08:15 #877007 door V300 register

antiekeradio;178004 schreef : nee, begin eerst maar eens met de 2 dunne slangetjes bovenop de tank...

als de benzinepomp lucht opzuigt via zo'n slang krijg je precies hetzelfde effect.

helemaal mee eens een drama die oude slangetje's }:) vervangen die dingen voordat je auto ook nog naar benzine stinkt (ervaring mee):y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2011 09:43 #877011 door V300 register
Dan komt het dus op dit probleem neer als het zo is moet dit een bestaand of vaker voor gekomen item zijn:

Benzinetank vol, geen probleem. Halfvol wel, tere slangen lucht aanzuigen kortom problemen....

Dat is er dan aan de hand als dit het is. Ik heb in elk geval nog bijna 1 meter 5mm rubber benzineslang liggen dus ik heb alles om het te doen, behalve de komende weken tijd. (aanvoer is 6mm maar die kun je overal krijgen) Dat gaat nog even duren... Maar het is geen klusje waarvan ik denk dat gaat me niet lukken.... Als je zoiets simpels bij de garage zou moeten doen, moet je kijken wat je dan kwijt bent. Tegenwoordig zit je voor zoiets zo aan de 200 euro... Boven op de tank zit ook zo,n soort plastic gevalletje wat je weer goed in de goede richting terug moet aansluiten. Das het enige, en ik heb een hele grote garagekrik zo een van 3 ton dus die gooi ik er onder. En draai ik de schroeven los, alleen nog wel wat benzine oprijden....

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC