raadsel motorpech....
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2011 12:05 #877025
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic raadsel motorpech....
Ik had toch de benzinepomp vervangen toen lekte hij geen olie...
Nu na een tijdje de bouten los zaten is er 300ml olie weggestroomt. (hij zat op max, en nu zat hij 3/4 boven het minimum)
Kan dit de reden zijn, dat er dus te weinig olie druk was? Maar nogmaals dan is het over een afstand van zeker 10km en waarschijnlijk nog veel meer weggestroomt.
Hij doet het nog steeds goed de motor. Lijkt me niet de oorzaak wel>?
Nu na een tijdje de bouten los zaten is er 300ml olie weggestroomt. (hij zat op max, en nu zat hij 3/4 boven het minimum)
Kan dit de reden zijn, dat er dus te weinig olie druk was? Maar nogmaals dan is het over een afstand van zeker 10km en waarschijnlijk nog veel meer weggestroomt.
Hij doet het nog steeds goed de motor. Lijkt me niet de oorzaak wel>?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2011 12:49 #877032
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic raadsel motorpech....
Hi Mark,
Kan deze problematiek verband houden met de laswerkzaamheden die even daarvoor, do09jun11, aan je auto hebben plaats gevonden? In de koker (chassisbalk) die toen onder handen werd genomen (aan gelast werd, - A.P.K. ter plaatse ongeveer van de linker kriksteun-voor) bevindt zich toch een benzineleiding? De te lassen plek werd toen vrijwel constant gekoeld d.m.v. blazen met perslucht. Weet je nog?
Kan deze problematiek verband houden met de laswerkzaamheden die even daarvoor, do09jun11, aan je auto hebben plaats gevonden? In de koker (chassisbalk) die toen onder handen werd genomen (aan gelast werd, - A.P.K. ter plaatse ongeveer van de linker kriksteun-voor) bevindt zich toch een benzineleiding? De te lassen plek werd toen vrijwel constant gekoeld d.m.v. blazen met perslucht. Weet je nog?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2011 12:54 #877033
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic raadsel motorpech....
Ha spurt,
Nee, dat kan eigenlijk niet. Als je het mij vraagt. Deze leidingen zijn van plastic, dus als deze heet worden en smelten loopt heel de benzine er gewoon uit. Dan had ik dat wel geroken....
En dan rijd die helemaal niet....
Nee, dat kan eigenlijk niet. Als je het mij vraagt. Deze leidingen zijn van plastic, dus als deze heet worden en smelten loopt heel de benzine er gewoon uit. Dan had ik dat wel geroken....
En dan rijd die helemaal niet....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
12-06-2011 14:02 #877039
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic raadsel motorpech....
Ik denk een vlotterprobleem en anders wellicht toch de laswerkzaamheden. Als je toch slangen achter gaat vervangen, kun je dit eenvoudig checken door de leiding naar voren te trekken. Wel de leiding van zijn steunpuntjes achter verwijderen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2011 15:00 #877040
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic raadsel motorpech....
Overigens zie ik allemaal bellen in de toevoer leiding van de benzine net dat hij over gaat naar de rubbereslang van de benzinepomp. Weet niet of dat hoort? Weet wel dat hij dat voor de laswerk ook deed. Ik denk niet dat het dat is, maar goed ik kan altijd kijken als de boel los is.
Welke vlotter, die van de carburateur? Of de benzinevlotter. Die is er nieuw ingezet 3 jaar geleden. Dat moet het eerder haast wel de carburateur vlotter zijn. Wat ik zie? Start meteen loopt heel het benzinefilter vol.... Als de motor op de choke staat blijft hij redelijk vol. Gaat hij van de coke af dan zakt het benzine in het filter tot een laagje, en om de 30 a 60 seconde stroomt er in een paar seconde weer heel veel benzine in... Dus, dat houd in dat de benzineflotter goed werkt, en het hooguit de carburateur vlotter kan zijn....
Welke vlotter, die van de carburateur? Of de benzinevlotter. Die is er nieuw ingezet 3 jaar geleden. Dat moet het eerder haast wel de carburateur vlotter zijn. Wat ik zie? Start meteen loopt heel het benzinefilter vol.... Als de motor op de choke staat blijft hij redelijk vol. Gaat hij van de coke af dan zakt het benzine in het filter tot een laagje, en om de 30 a 60 seconde stroomt er in een paar seconde weer heel veel benzine in... Dus, dat houd in dat de benzineflotter goed werkt, en het hooguit de carburateur vlotter kan zijn....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2011 17:05 #877046
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic raadsel motorpech....
Het is alleen een beetje lastig bekijken wanneer het over is he.... Bedoel als die het nu weer goed doet, en ik heb net 20km gereden zonder problemen wanneer begint het dan weer? Dus als je iets vervangt weet je pas na 300km of dat het goede was....
De vlotternaald? Weet iemand of die soort gelijke kuren kan geven van, het meestal wel doen en soms denken bekijk het maar?
De benzineslang zou het kunnen zijn. Die zou een soort van samengeknepen kunnen worden door de oudheid (zachter pureus worden) en daardoor dichtgeknepen worden (plat gedrukt) en geen benzine door heen. Vacuum zuigen tank zou ook kunnen dus slangen vervangen kan geen kwaad.
De vlotternaald? Weet iemand of die soort gelijke kuren kan geven van, het meestal wel doen en soms denken bekijk het maar?
De benzineslang zou het kunnen zijn. Die zou een soort van samengeknepen kunnen worden door de oudheid (zachter pureus worden) en daardoor dichtgeknepen worden (plat gedrukt) en geen benzine door heen. Vacuum zuigen tank zou ook kunnen dus slangen vervangen kan geen kwaad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2011 17:56 #877047
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic raadsel motorpech....
Je sprak over ''onzettend bokken'. Dat heb ik een tijdje geleden ook gehad. Dat trad op kort nadat ik contactpuntjes had laten vernieuwen. Dat bokken bij mij was kortstondig en z??r heftig. Dat hield spontaan op na ca. een straatlengte lang met de auto gereden te hebben en de auto aan de kant even te hebben gezet en de motor met verhoogd toeren te laten draaien. Later, veel later, bleek dat deze elend veroorzaakt werd, - en die nog andere dingen tot gevolg heeft gehad dan alleen het bokken, bijv. hoge motortemperatuur, onregelmatig motor toerental -, door een loszittend contact van het aambeeld (deel) van het contactpuntjessetje. Met zo een rot contactpuntje kunt ge absoluut geen goede ontstekingsafstelling verkrijgen. Dat is godsonmogelijk. Maar mijn auto heeft (dus) contactpuntjes, die van jou Renix (elektronische) ontsteking.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2011 23:12 #877080
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic raadsel motorpech....
De luchtbellen in de aanvoerleiding naar de pomp bevestigen mijn vermoeden. Vervang de slangen bovenop de tank.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-06-2011 01:03 #877083
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic raadsel motorpech....
Heb net de vlotternaald vervangen, door de carburateur er gewoon op te laten zitten en de bovenkant er van af te schroeven (solex 32 eisa) ik heb zo,n revisiesetje namelijk, lag al een jaar hier dus tja, denk daar voor hoeft hij niet helemaal eruit....
Ja, klopt wouter je ziet gewoon allemaal van die bellen erin, (aanvoerslang) maar in de retourslang zie je dus helemaal niets..... Maar dat hoort dus niet. Dan wordt, dat het volgende klusje.... Jammer genoeg heb ik daar in juli pas tijd voor. Die naald had ik in 1 uur vervangen.
Ja, klopt wouter je ziet gewoon allemaal van die bellen erin, (aanvoerslang) maar in de retourslang zie je dus helemaal niets..... Maar dat hoort dus niet. Dan wordt, dat het volgende klusje.... Jammer genoeg heb ik daar in juli pas tijd voor. Die naald had ik in 1 uur vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-06-2011 10:43 #877087
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic raadsel motorpech....
Nu de vlotternaald vervangen is, blijft het benzineniveau in het benzinefilter constant. Daarvoor zat die enkel halfvol bij koude start en als die warm werd zat in het benzinefilter 1 a 2 mm laag benzine, om dan om de 30 seconde ineens benzine bij te vragen. Nu, heb er net 5 km mee gereden blijft hij contineu halverwegen staan (dus ruim 1 cm hoger) met het benzineniveau in het filter. Dat is gewoon wat ik zie, maar of dit de oorzaak was, is iets anders.
Ik ga in elk geval de slangen achter ook vervangen, dat kan nooit kwaad. Dan moet het probleem wel verholpen zijn.
Ik ga in elk geval de slangen achter ook vervangen, dat kan nooit kwaad. Dan moet het probleem wel verholpen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets