raadsel motorpech....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2011 18:22 #884052 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic raadsel motorpech....
Ja had ik het weer vandaag. 15 liter ongeveer eruit, deed niets meer. Heb het 5 minuten zitten proberen, voor kreeg hij geen benzine. 15 liter erbij, tank vol en gelijk weer starten en lopen...

Viel gelukkig voor de deur uit.

Alle rubberen slangen zijn vervangen........

Dus wie weet het antwoord erop.... Ik durf te wedden als ik weer 100 a 150 km gereden heb, hij weer uitvalt. Kan toch moeilijk elke keer om de 15 liter gaan tanken....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2011 19:17 #884055 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic raadsel motorpech....
Ik las hier ergens iets over de benzinepomp of benzine leiding vernieuwd, je heb toch niet de aanzuigleiding en de retourleiding bij de benzinepomp verwisseld?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2011 21:36 #884058 door V300 register
Het is wel zo,n renault pompje, die ze ook bij dafhobby verkopen, dus met schuine stangen waar de benzineslangen op aangesloten moeten worden ipv recht wat hij orgineel is.

Ik heb de dikste als aanvoer gepakt, en de dunste als retour. Leek mij het logischste...

Ik heb eens zitten denken, een overdruk probleem kan het niet zijn want als je je tankdop er af zou draaien zou hij moeten sissen als een gek. Doet hij niet. Maar onderdruk zou dat kunnen? Terwijl ik wel al die slangen vervangen heb...

De vlotter zou daar een probleem mee kunnen zijn? Jammer dat ik dat niet kan uitproberen, heb mijn reserve verkocht. Maar ja zoveel stelt een vlotter toch ook niet voor. Wat kan daar nu mis mee zijn?

Raar probleem he...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2011 22:36 #884064 door V300 register

Markvictor;182893 schreef :
Ik heb eens zitten denken, een overdruk probleem kan het niet zijn want als je je tankdop er af zou draaien zou hij moeten sissen als een gek. Doet hij niet. Maar onderdruk zou dat kunnen?

Onderdruk kan ook. De hoeveelheid brandstof in de benzinetank wordt minder als de motor aanstaat. Dat slinken van de hoeveelheid brandstof in de benzinetank moet aangevuld worden door lucht, anders ontstaat er onderdruk (in de benzinetank), en daartoe moet er ergens in de bovenregio van de benzinetank een verbinding met de buitenlucht dus zijn, een klein ontluchtingsgaatje. (Dus ja er kan daar een onderdruk heersen als het er daar niet is zoals het hoort, ontbreken van een ontluchtingsgaatje / verbinding met de buitenlucht.)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2011 13:14 #884126 door V300 register
Erg vreemd allemaal. Ik dacht eerst de benzinepomp. Vervangen, nog steeds hetzelfde. Toen de slangen, allemaal vervangen hetzelfde. Dus dan blijft de vlotter over...
En dit verhaal speelt zich al af voordat ik bij Erik ben gaan lassen op die plek onder de benzineleidingen, dus dat kan het niet zijn.

Volgende keer schroef ik gewoon heel die carburateur open, maar durf te wedden dat ik dan alles tegen kom behalve benzine. Want in het filter zag ik ook niets.

Of wat ook nog kan, ik heb een nieuwe tankdop maar die is niet orgineel. Die zit met een klikgeval erin. Dus niet gedraaid. Deze is na mijn idee, niet 100% luchtdicht. Wellicht zit daar het probleem.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2011 16:53 #884141 door V300 register
heb je de tankvlotter/aanzuigpijp/slangaansluitblok al eens uit de tank gehaald?

het lijkt er inderdaad erg op dat er ?fwel een verwisseling is geweest tussen aanzuig- en retourleiding, ofwel dat de stijgpijp (aanzuigpijp) niet luchtdicht is tot onderin de tank. Dus, afgebroken, een gaatje erin, noem maar op.

als het steeds precies bij 15 liter eruit is, en het dus niet uitmaakt of je die 15 liter er in 1 keer uit gereden hebt of met meerdere dagen (weken?) in het verschil, is dat eigenlijk de enige reden die overblijft.

aan de benzinepomp en zeker aan de carburateur kan het gewoon absoluut niet liggen. Als daar lucht aankomt ipv benzine, houdt het gewoon op.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2011 18:35 #884149 door V300 register
Het is nu elke keer (drie keer totaal) gebeurd met dezelfde stand op de benzinemeter, 3/4 op praktisch dezelfde plek. Dus dat zegt wel wat lijkt me.

En nee het maakt niet uit of het in 1 week of in 2 dagen word opgereden. En elke keer kon er 15 liter bij.

Die aanzuigpijp, wat bedoel je daarmee? Is dat dat ding wat in de benzine hangt van de vlotter?

Ik kan hem er eens uithalen om te zien wat ik dan zie....

Volgens mij zijn de slangen goed aangesloten. Dat weet ik eigenlijk zeker, ik kan ze natuurlijk omwisselen als die weer stil valt om te kijken wat die dan doet, maar kan dit kwaad? Als die dan meteen start weet je genoeg...

Maar nogmaals ik denk niet dat dat het is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2011 11:05 #884182 door V300 register
Nauw wat ik hier van moet denken... Op aanraden van Wouter eens gekeken naar die vlotter. Niets afgebroken geen lekkages, meteen even getest...

Maar dat filter wat er onderhangt, was bedekt met een dikke laag zand. Nee, niet zomaar er af te vegen daar ben ik zeker 15 a 20 minuten mee bezig geweest en nu is hij voor 90% schoon. Weet niet of die dingen nog los te koop zijn...

Maar goed, ik had er een foto van moeten nemen wellicht maar kan het wel uitleggen, 1 mm zand aan beide kanten van het filter. Ik heb nog gekeken in de benzinetank maar daar lag geen zandhoop.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2011 11:16 #884183 door V300 register
ha, probleem gevonden dus. en opgelost. MOOOOI :+

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2011 11:59 #884186 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic raadsel motorpech....

Markvictor;183027 schreef : Maar dat filter wat er onderhangt, was bedekt met een dikke laag zand. Nee, niet zomaar er af te vegen daar ben ik zeker 15 a 20 minuten mee bezig geweest en nu is hij voor 90% schoon. Weet niet of die dingen nog los te koop zijn...

Kan je weglaten maar dan moet je een buitenfilter in de aanzuigleiding bij de tank monteren :y:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC