Het grote CarAudio topic
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Er is vaak veel mogelijk, creatief denken, etc, etc.
Bedenk net, wanneer je de radio wat verder naar binnen laat vallen, diepte is genoeg, kun je misschien onder de kachel unit en boven de asbak het kunststof weg halen en daarmee ruimte winnen. 'T is maar een idee, da's beter als geen idee.....
- V300 register
- Verbannen
Speakers nog even bekijken wat er in komt, standaard wil vaak nog met de Becker....
Muziek stijl varieerd van 80's tot hard- style/core/rock
- V300 register
- Verbannen
Ik heb veel dingen kunnen vinden, maar mis eigenlijk 1 puntje van informatie... Wat voor een inbouwdiepte mogen de voorspeakers in de deuren hebben?
Ik heb nl. dit setje JBL op het oog ter vervanging van de huidige deurspeakers. Inbouwdiepte is 48mm.
Die worden dan aangesloten op een knakenradio (Maar ja, Bluetooth & carkit):
Achterin de kofferbak wilde ik dan deze kist met 6x9" JBL speakers (De rechter op de foto) leggen:
En dan heb ik nog dit setje 4x6" JBL speakers waar ik momenteel geen plek voor bedacht heb, tenzij mijn 340 ook die 4x6" inbouwgaten onder het dashboard heeft:
U ziet het, alles JBL. Die enkele 4x6" die voorin de Polo zat samen met die speakerkist met de 2 6x9" erin, knalde goed genoeg. Ben benieuwd naar die 4" speakers. Ik ga zo nog wel even gluren of ik inbouwgaten heb onder het dashboard :y:
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Verder heb ik een set grote ovale speakers uit een 2009 Prius losjes onder de ronde 5.25" gaten van mijn vorige set in hoedenplank hangen. Dat zijn open-air (mid)woofers met een grote efficientie waar serieus mooi laag uit komt.
Die 5.25"ers konden niet tegen zonlicht. Nu ik weet dat dat Prius spul goed uitpakt mag ik wel eens de gaten correct gaan uitzagen. Ik heb dat uitgesteld omdat je alleen maar groter kunt zagen, en als 't niet zou werken ik dus terug kon naar de 13" die ik al had.
Een tip: er zijn al veel, heel veel hoedenplanken met gaten erin. Verzaag de jouwe niet maar vraag om eentje met gaten. Erik kan je waarschijnlijk zowat elke maat voorgezaagd leveren met zijn voorraad slopers..
- V300 register
- Verbannen
Voor bij de voeten, bedoel je dan tegen de buitenwand van de auto? Want daar zit bekleding nl.
En de hoedenplank blijft mooi origineel. Die 6x9" speakers zitten in een mooie op maat gemaakte kist. Die leg ik gewoon achter de achterbank
Kijk, idealiter hergebruik ik de 4x6" speakers in de auto. Mocht dat bij deze nou niet lukken, dan wil ik die 4" halen, mits de inbouwdiepte (48mm) past in de deur.
Achter zouden die 6x9" voldoende moeten zijn, dus ik ga de 4x6" ook niet in de C-stijl plaatsen & dan ook nog eens de 4" voor in de deuren plaatsen. Ik wil wel geluid, maar zoveel is nou ook weer een beetje te... Ik ben ook geen 20 meer
- V300 register
- Verbannen
Die Renkforce gaat misschien, met veel geluk, 4x20W uitkotsen ofzo, een redelijke versterker doet met gemak de benodigde 50W...
Ik heb thuis een Infinity Kappa 54a en een Audison SRx4 liggen, beide voor ongeveer ?40,- /st opgepikt, ter indicatie van wat passend zou zijn. Beide zouden het prima doen op die ovaaltjes.
Die 10cm JBL speakertjes die je op het oog hebt voor voorin, gaan waarschijnlijk wel passen. En ook die zullen het waarschijnlijk beter doen op een versterker. Dat Renkforce spul is niet zo geschikt om iets aan te sturen dat ook maar een beetje m??r vermogen verlangt dan de fabriekskartonnetjes uit onze auto's.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
DanteG;230138 schreef : Dank je Floris :y:
Voor bij de voeten, bedoel je dan tegen de buitenwand van de auto? Want daar zit bekleding nl.
En de hoedenplank blijft mooi origineel. Die 6x9" speakers zitten in een mooie op maat gemaakte kist. Die leg ik gewoon achter de achterbank
Kijk, idealiter hergebruik ik de 4x6" speakers in de auto. Mocht dat bij deze nou niet lukken, dan wil ik die 4" halen, mits de inbouwdiepte (48mm) past in de deur.
Achter zouden die 6x9" voldoende moeten zijn, dus ik ga de 4x6" ook niet in de C-stijl plaatsen & dan ook nog eens de 4" voor in de deuren plaatsen. Ik wil wel geluid, maar zoveel is nou ook weer een beetje te... Ik ben ook geen 20 meer
jep, die plastic panelen tegen de buitenwand. Daar zit een 'snijlijn' in voor een speaker, soms ook al voorgesneden en geinstalleerd.
- V300 register
- Verbannen
[EDIT]Maar zou zoiets wat zijn
@Floris: Gevonden idd! Nog netjes dicht, want ja er zitten natuurlijk af fabriek al 4" speakers in de deur :humor:
Eigenlijk heb ik geen zin om kabel te moeten verleggen of die bekleding daar te "slopen". Daarnaast zijn die 4x6" speakers als factory replacement bedoeld & er zitten dus ook geen roostertjes bij. Die gaan dan maar op MP, dan kunnen ze een deel van de nieuwe 4" set bekostigen
- V300 register
- Verbannen
Of zoiets , zoiets , ZOIETS !, zoiets ...
Als je door alle Climax, Marquant, Yono, eXXcalibur etc. brol heen weet te kijken staan er best leuke speeltjes tussen hoor. Die Pyle (derde link) en die Phoenix Gold (vierde link) bij voorbeeld, zijn gewoon goede versterkers.
Sony maakte/maakt versterkers die "in het wereldje" toch wat gemeden worden. Ze zijn niet slecht, maar ook niet t?p. Een beetje JBL / Caliber kaliber.