Thread zonder onderwerp :D
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Ben zojuist even wezen google'n naar de merknaam "Professional Parts Sweden", en het blijkt dat het al niet goed bekend stond. Klote dus. Nu maar een originele besteld.
- V300 register
- Verbannen
powerflux;234099 schreef : Ben zojuist even wezen google'n naar de merknaam "UnProfessional Parts Sweden", en het blijkt dat het al niet goed bekend stond. Klote dus. Nu maar een originele besteld.
Even gecorrigeerd :+
- 16673-dummy
- Nieuw lid
powerflux;234099 schreef : De in-tank fuel pump van de 740, net 8 maanden geleden geinstalleerd (ofzo, misschien minder?) loopt om de haverklap vast. Filtertje is nog brandschoon, het is een mechanisch falen.
Ben zojuist even wezen google'n naar de merknaam "Professional Parts Sweden", en het blijkt dat het al niet goed bekend stond. Klote dus. Nu maar een originele besteld.
zou ik even terugkoppelen naar Timen Smit; ik heb dat pompje toen bij hem besteld en hij verkeerde in de veronderstelling dat het een prima pomp is.
Ik ken Timen Smit (en jij vast ook wel) en ik weet dat hij dit heel vervelend zou vinden. Hij zal het ook op prijs stellen als je het hem even laat weten, denk ik zo.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
volvofiel;234101 schreef : zou ik even terugkoppelen naar Timen Smit; ik heb dat pompje toen bij hem besteld en hij verkeerde in de veronderstelling dat het een prima pomp is.
Ik ken Timen Smit (en jij vast ook wel) en ik weet dat hij dit heel vervelend zou vinden. Hij zal het ook op prijs stellen als je het hem even laat weten, denk ik zo.
Thnx Joost, ik wist niet waar hij vandaan kwam. Ik ken Timen inderdaad (dwz per mail), dus dat zal ik even doen
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Zucht... ik wilde even mijn gal spuwen over het handelen op Marktplaats...
Wat een ge-ouwehoer, weer!
Je moet echt alles in Jip&Janneke-taal omschrijven, want fatsoenlijk vragen naar wat mensen willen hebben wordt niet meer gedaan.
Nu heb ik ook weer iemand die iets -ongezien- gekocht heeft, niet fatsoenlijk Nederlands kon schrijven, waardoor (achteraf blijkbaar) onduidelijkheid ontstond over hetgeen wat hij nu wel of niet wilde hebben.
Ik heb ?t nog gevraagd, maar kreeg geen reactie.
Hij heeft nergens naar gevraagd over de staat en welke onderdelen hij wilde hebben, wel heeft hij vermeld welk model hij had, dus heb ik hem gewoon alle onderdelen (zowel NOS als gebruikte) tegelijk toegestuurd.
Het kostte nu ook bijna niks, was echt een schijntje.
Als ik het apart zou verkopen en 5 euro per onderdeel zou vragen kwam ik boven de 100 euro uit!
En alsnog weer gezeik achteraf!
En een berichtje van Marktplaats dat er een melding tegen me is gemaakt... Man, man, man.
Ik heb ook wel eens iets ongezien gekocht en achteraf gedacht van ?Oei, dat is eigenlijk niet wat ik zocht.? Maar dan nam ik mijn verantwoordelijkheid en dacht dan ook weer ?ach ja, had ik maar even gevraagd?.
Ik wordt er een beetje erg zat van.
Mensen kijken tegenwoordig ook niet meer naar wat ze zelf kunnen ondernemen naar de verkoper toe, nee, ze sturen gelijk een mailtje met een klacht naar Marktplaats en bestoken verkoper met nare e-mailtjes.
Als ze de hand nu eens in eigen boezem zouden steken?
Aan de andere kant, ik heb van de week ook een reflectorplaat verkocht, deze was ook in gebruikte staat, en daarover helemaal geen gezeik!
Die man stuurde nog een berichtje over hoe mooi hij het wel vond!
Ik heb nu wel voor de zekerheid onderaan de advertenties een tekst gezet met uitleg.
Nu alleen nog hopen dat dit zijn vruchten afwerpt.
Mensen moeten gewoon direct contact opnemen met de verkopende partij, mocht er toch ooit iets fout zijn gegaan.
We zijn allemaal mensen en mensen maken fouten.
Tuurlijk mag je even in jezelf lopen schelden, dat doe ik ook wel.
Maar als je contact opneemt, blijf dan wel netjes tegen mensen en ga niet lopen dreigen met dingen die je zou kunnen gaan doen om je gelijk te krijgen.
Zo heb ik vorige maand nog iemand aan de deur gehad die Volvo 360-velgen zocht met gladde banden (om mee te gaan driften).
Ik heb hem toen mijn 480-pollux velgen verkocht (die pastten ook op mijn 340, dus ik ging ervan uit dat deze ook op de 360 pastten.)
Verkocht aan die man.
Die man belt later weer op en meld dat ze niet passen, omdat het naafgat te klein is. Dus ik denk "raar, maar kom maar ff langs, dan krijg je het geld terug!"
Zo gezegd zo gedaan.
***Hij had mij ook verrot kunnen schelden en Marktplaats een melding kunnen sturen***
Hij had wel velgen nodig met banden, dus ik denk ik pak ff de velgen die op mijn 360 zaten, dan kan hij die meenemen.
Hij pakte de rolmaat erbij en begon het naafgat op te meten en constateerde dat deze ook niet zullen passen.
Ik zeg daarop, deze komen van een 360 dus dat moet, 'heb jij op je cross-360 wel de Volvo-achteras/trommels zitten?'
Hij pakt de velgen die hij heeft meegenomen van zijn 360 en vergelijkt ze met die van de mijne en ik zag gelijk al dat het naafgat inderdaad groter was en zag ook al wel dat het geen Volvo velgen waren, meer VW/Audi.
Ik kon hem niet verder helpen, maar we zijn er in goed overleg in ieder geval achter gekomen dat er een andere achteras/trommels op zijn Volvo zat en dat mijn velgen dus wel goed waren. En dat hij mij geen blaam trof.
Ik heb hem zijn geld netjes terug gedaan.
Zo kan het dus ook.
Wat hebben jullie aan dit verhaal?
Niks, maar ik ben het kwijt. :+
- V300 register
- Verbannen
Maar daar hoef je niet voor naar marktplaats....Ik heb dat zelfde hier ook aan de hand gehad.Ik zocht een gespoten bumper.Ik kreeg er een aangeboden en moest maar en bedrag bieden.Dat vind ik altyd moeilijk want de ene keer betaal je ergens bijv ? 30,- voor en een andere keer moet zoiets ? 100,- kosten.Heb m dat ook zo gezegd....en sindsdien negeert ie mij compleet.Ik heb daarna nog eens in een mail gevraagd wat nou eigenlijk het probleem is.Per slot van rekening had ik geen bod gedaan.Maar ook daar kwam geen antwoord op .Nou ja,dan maar niet.Kijk ....als je zelf geen prijs noemt moet je ook niet verwachten dat iemand anders gedachten kan lezen en de prijs biedt die jij in je hoofd hebt
Maar fff terug naar Alex....netjes opgelost,zo hoort het mijns inziens.
- V300 register
- Verbannen
Om te beginnen; veel mensen willen spullen wel hebben, maar het mag niks kosten... Ok?, je kunt een laag bod doen zodat spullen niet worden weggegooid. Niks mis mee, maar wat je biedt, betaal je ook, en geen gezeik achteraf.
Een keer 6 spuitbussen flipflop-lak op marktplaats gehad, retailwaarde ongeveer ?15 per stuk, vraagprijs ?5 per stuk (een schijntje dus), uiteindelijk iemand toegezegd dat hij ze voor ?4,50 per stuk mocht hebben ex verzenden wanneer hij alle 6 de spuitbussen af nam. Na een tijdje hoorde ik niks meer, dus weer, dus weer op marktplaats gezet. Komt dezelfde koper met de vraag ''kan er nog wat vanaf?'', waarop ik zeg dat we ?4,50 per bus hadden afgesproken. Antwoord ''nee ik dacht omdat er een tijdje tussen zat, dat het misschien wel goedkoper kon?''
Vervolgens heb ik de spuitbussen aan mijn neefje gegeven omdat hij wou beginnen met modelbouwen. Uiteraard ook aan de ''koper'' gemaild dat ik in dit gedoe geen zin heb, en de bussen lak heb weggegeven.
Ik heb eens een meneer gehad die velgen kwam kopen, gewoon goed roestvrij staal met goede winterbanden met 5mm profiel. Verkocht voor ?100 (?25 per band dus en gratis velgen!). Mailt de koper 3 maanden later terug dat ik de velgen terug moest nemen en hem geld terug moest geven in het kader van consumentenbescherming. Er was namelijk een band lek en dat kon niet binnen die tijd :S
Mijn Camaro heb ik via marktplaats gekocht. Men zegt altijd dat je op moet letten met het kopen van een auto via marktplaats. Dit was een nette auto in een prijscategorie waarin je niet snel een wrak koopt. Het was (en is) een nette auto, maar er waren achteraf toch een paar dingen die mij niet helemaal lekker zaten: zo had de verkoper de targadaken zo in de kofferbak gelegd dat ik de speakergaten in de hoedenplank niet kon zien en de ontsteking v??l te vroeg gezet om te verdoezelen dat deze eigenlijk op zijn eind liep.
Nu waren er wel meer dingen niet helemaal naar zin, maar dat weet je eigenlijk al van tevoren als je een 30 jaar oude auto gaat kopen natuurlijk.
(misschien het topic maar weer eens bij gaan houden )
De mensen die zeggen '' geen interesse, ik bied zomaar wat op marktplaats'', ook een leuk slag volk...
Aan de andere kant heb ik ook goede ervaring met marktplaats.
Ik heb er mijn rode 340 voor weinig gekocht. De mensen moesten er vanaf, en er waren een paar probleempjes, maar men vond het zonde om de auto naar de sloop te brengen. Als er geen marktplaats was geweest, was deze auto onherroepelijk afgevoerd als oud ijzer...
Daarnaast heb ik er verschillende dingen gekocht en verkocht, waardoor je vaak hele interessante mensen tegenkomt.
Een keer heb ik voor ?75 een 340 gestript van iemand die er mee ging bangerracen. Die auto was echt katsverrot, maar hij vond het zonde om alles zomaar weg te gooien en kapot te rijden. Een jongen die vervolgens een 360 heeft gekocht omdat hij de 340 zo leuk vond.
Ik ben een keer bij een Nedcar-veteraan geweest, die eigenhandig onze autootjes heeft helpen in elkaar schroeven. Hij woonde bovendien nog bij mij in het dorp ook! De beste man had voor mij NOS elektrische spiegels en nog wat nieuw spul. Spullen die hij destijds had gered van de kliko omdat ze niet verkocht werden of verouderd waren o.i.d. Deze meneer heeft een stuk gereden met mij in de 340 en hele verhalen gehoord over het productieproces, en hoe mooi het was dat ik zo gek ben van die Millionaire.
Marktplaats blijft een apart ding...