Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2015 09:39 #956194 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Het nieuwste opknapproject in huize Bierens :D

Een Rieju RR schakelbrommer. Inderdaad, zo'n zelfde als ik heb gehad. Deze is echter veel netter (geen valschade!), en was goedkoper. Het nadeel is wel dat deze 2 jaar heeft stilgestaan, net niet helemaal lekker loopt, en bovendien al 30.000km op de teller heeft. Echter kwam de brommer wel met banden van een half jaar oud, nieuwe vertanding, nieuwe tandwielen, en een nieuwe ketting.

Het is wel een opknappertje;
-Achterbrug heeft veel oppervlakkige roest door slecht lakwerk, maar daar staan deze brommers wel om bekend.
-Hij trekt slecht en komt niet goed over het dode punt heen, aan de bougie te zien denk ik door te veel brandstof in het mengsel. Met pech moet er een nieuwe zuiger in.
-Wat kleinere elektrische problemen, voornamelijk in de verlichting.
-De brommer is h??l hard toe aan een grote beurt.

Leuk slechtweer projectje voor onder het afdak dus :yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2015 20:08 #956271 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Thread zonder onderwerp :D
Oh oh oh nooit nooit nooit zal ik deze bezitten :cry2:

#aircooledporschehype

EDIT:
Of deze , dan heb ik nog wat benzinegeld over :P

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2015 21:41 #956273 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Zie daar de drempel voor Sinderen maar eens mee over te komen! :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2015 16:47 #956876 door V300 register
Vandaag weer lekker gaan toeren; de Taxandria-route :D

Over het algemeen bevallen die ANWB-routes mij best goed. De Mergellandroute in Zuid-Limburg was heel erg mooi, als ook de Kempenroute (hoewel die landschappen niet zo speciaal zijn voor mij). De Taxandria-route is ook mooi, maar kan ik helaas niet aanraden omdat, in tegenstelling tot de Nederlandse routes, de bewegwijzering in Belgische stuk zeer en zeer slecht is. Echter, met de Tomtom op toeristische route en een lijstje met dorpskernen die de route aandoet kun je bijna niet verkeerd rijden, hoogstens een stukje anders dan de bedoeling is.

Intussen heb ik ook de 3 Zuid-Nederlandse delen van de ANWB Autoroutebox besteld. Enkel ben ik eigenlijk nog op zoek naar de Belgische varianten, vooral de Abdijroute en misschien wat leuks in de Ardennen.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2015 13:16 #957145 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Thread zonder onderwerp :D
Jezus, zat er zonet gewoon bijna eentje in m'n zijkant. Hij kwam van links uit een uitrit en wilde dus linksaf de weg vervolgen waar ik op dat moment ook reed, dacht dat ik lucht was ofzo, kon ook niet meer remmen was daarvoor al te ver. Ondanks luid toeteren nog gewoon doorrijden. Maar even heel veel gas gegeven anders zat hij er gewoon in. :crazy2:

Wat mankeerd sommige mensen toch :sad:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-04-2015 17:50 #957149 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Geluk moet je soms hebben, en een snel reactie vermogen.

Wat sommigen mankeert, ja dat vraag ik me in het verkeer ook met enige regelmaat af, diegene die daar het antwoordt op weet...misschien Joost ff vragen want die...etc etc...:)

Schrale doch enige troost kan zijn dat je niet de enige bent die zich zo hier en daar stevig 'verwondert'.

Gisteren op de A1 ook zo'n jojo die met z'n ukkepukke karretje (omdat het druk is; wanneer niet?) gewoon steeds van de rechterstrook naar de linker gaat zonder zich druk te maken of dat eigenlijk wel op een fatsoenlijke manier kan, met de nodige rem acties tot gevolg, dat gaat geheid een keer fout.

Ben er maar snel voorbij gegaan toen hij weer (dat dan wel) netjes naar rechts vertrok.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2015 15:19 #957160 door V300 register
Het is alweer een paar dagen geleden, maar de brommer (Rieju RR) is nu echt af :yeah:
(hoewel, een hobbyproject dat ooit ?cht af komt, bestaat dat?)

De laatste onderdelen waren binnengekomen. Op het eerste gezicht dus het voorkapje met koplampen, maar het voornaamste waren de technische delen. Nu loopt de brommer precies 55km/h op de gps, en trekt er erg vlot naar toe.
Net wat te snel eigenlijk maar acceptabel. Voordien was 90 immers haalbaar.

Intussen is het zo ongeveer een gerestaureerde brommer, maar jammer dat hij af is... Begint toch weer een beetje te vervelen :humor:

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2015 15:25 #957161 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Thread zonder onderwerp :D
Nou, op naar de volgende ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2015 15:58 #957162 door V300 register
Voor de liefhebbers:

Steven340;236270 schreef : Nou, op naar de volgende ;)

Dat is iets wat ik zeker niet uitsluit als er een keer iets leuks in de buurt staat. Nu heb ik wel iets aangeboden gekregen; ik kan de eerste scooter die ik had terugruilen tegen deze (met enige bijbetaling van de andere kant).
Rationeel gezien niet interessant gezien die scooter intussen meer dan 40.000km gelopen heeft, zo ongeveer al het kapwerk vervangen moet worden, en het ding een andere cilinder nodig heeft... Maar toch, eerste scooter die ik had :rolleyes:

Voor de rest is het budget voor een volgend brommer-project wat deze brommer oplevert (ik schat zo'n ?750, vraagprijs ?850). Met het plan om over 2 maanden te beginnen aan het rijbewijs D op eigen kosten, is het misschien handiger dat geld even te parkeren.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2015 15:35 #957271 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Vanmorgen heb ik een 940 gekocht! Per 1 januari had ik een baan en had ik ook een betrouwbare auto nodig. Heb toen een Nissan Primera gekocht, maar die beviel me niet. Vandaag ingeruild op een schitterende witte 940 sedan met airco en automaat.
Wat rijdt dat heerlijk....

Moet nog even apk-gekeurd worden en hopelijk rijd ik dan vanaf eind volgende week weer in een Volvo rond!

Heb weer een pareltje te pakken... echt NIETS op die 940 aan te merken, ondanks het bouwjaar (01-1991) en de kilometerstand (293.000). En met die automaat rijdt het fantastisch. 4-traps die zacht schakelt, 100.000 km/5 jaar geleden is de olie nog ververst, verklaart een hoop :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC