Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2014 10:47 #952028 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Vallen me toch weer een paar extra details op:

- sticker op het klepdeksel: '1400' en dan nog iets?
- de sticker op het luchtfilterhuis zegt 'juin 1976' maar de kilometerteller heeft toch zes cijfers. MY1977?
- die grille: er zit een 'placeholder' voor een horizontale streep
- wat is die kabel voor de radiator langs? Voor een webasto? (Zweedse auto immers)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2014 10:57 #952029 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Thread zonder onderwerp :D

Niels;233469 schreef : Vallen me toch weer een paar extra details op:

- de sticker op het luchtfilterhuis zegt 'juin 1976' maar de kilometerteller heeft toch zes cijfers. MY1977?
- wat is die kabel voor de radiator langs? Voor een webasto? (Zweedse auto immers)

Punt 2: Ik heb zelf nog nooit een tellerset gezien van het eerste type met 5 cijfers voor de kilometer stand. Heeft iemand daar een foto van ter bevestiging? Dacht dat deze toch echt van '76 is.

Punt 3: daar achter zitten de stangetjes en het mechaniek voor de horizontale koplampwissers, als je dat bedoeld

Punt 4: Geen idee, weet niet of deze daar altijd loopt of waar het voor is en of het er ook zit bij andere vroege 343's?
En wat is een "webasto" ?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2014 11:03 #952030 door V300 register

Steven340;233470 schreef : Punt 2: Ik heb zelf nog nooit een tellerset gezien van het eerste type met 5 cijfers voor de kilometer stand. Heeft iemand daar een foto van ter bevestiging? Dacht dat deze toch echt van '76 is.

Punt 3: daar achter zitten de stangetjes en het mechaniek voor de horizontale koplampwissers, als je dat bedoeld

Punt 4: Geen idee, weet niet of deze daar altijd loopt of waar het voor is en of het er ook zit bij andere vroege 343's?

Een Webasto is een merk standkachel ;) veel gebruikt in die (koude) delen van de wereld.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2014 11:04 #952031 door V300 register

Steven340;233470 schreef : Punt 4: Geen idee, weet niet of deze daar altijd loopt of waar het voor is en of het er ook zit bij andere vroege 343's?

Een Webasto is een standkachel :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2014 12:17 #952032 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
v.w.b. die kabel voor de radiator; ik heb eens een vroeg frontje in handen gehad die een aparte kabelboom had voor de koplampen (en wellicht ook de koplampwissers), deze liep door het horizontale gedeelte van het front

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2014 16:13 #952034 door V300 register

Niels;233469 schreef : Vallen me toch weer een paar extra details op:

Punt 1: "1400 340"
Helaas bij mijn 343 was deze sticker niet meer te redden, en had men het toen al over 340, zoals dat pas op de auto's v.a. MY 83 stond.
Punt 2: op mijn luchtfilterhuis stond AVRIL 1976, dus nog ietsjes ouder, aan het chassisnr. ook te zien (verderop in dit topic staat het nr. vermeld) KM-tellers waren al 6 cijfers bij alle 343's.
Punt 3. Grille is m.i. tot MY81 niet gewijzigd, de DAF had m.i. geen horizontale streep gekregen.
Punt 4. Kabel is inderdaad voor de verlichting, rechts is de aansluiting vanaf de motorruimtekabelboom en achter de grille loopt de kabel naar de linkerkoplamp/knipperlicht.

Wel een hele fraaie auto overigens!

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2014 19:39 #952154 door Steven340
Nou dat was me het dagje wel vandaag, was op de terugweg vanuit m'n werk in Amsterdam de plaats nog niet uit of zat midden in een ongeluk.

Auto zit redelijk in mekaar.

Was nogal druk op de weg en moest verderop linksaf, daarvoor moest ik dus 1 rijstrook opgeschuiven. Zag een plekje komen dus richting naar links, even goed kijken of diegene me de ruimte geeft en dat deed hij. Dus opschuiven, nog steeds niets aan de hand en nog geen seconde later gaat een vrouw voor mij remmen wat rustig begint dus ik rem mee en dan ineens gaat zij volop in de ankers dus ik zelf ook in de ankers en stond op tijd stil maar vervolgens komt er achter mij wel een grote landrover met dikke aanhangwagen naar binnen waardoor ik zelf ook tegen m'n voorganger terecht kom.

Achteraf remde ze omdat er een konijn de weg op schoot.

Dus met een aardige klap tegen de hoofdsteun aangekomen. Dat zal ik morgen wel merken.

Ben al lang blij dat het niet met m'n 340 was, anders was die voor de verzekering meteen total loss geweest.

Bijlagen:

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2014 20:44 #952155 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Thread zonder onderwerp :D
Ja, dat is goed stuk :O
Vraag me altijd af wat in zo'n geval het handigste is om persoonlijk letsel uit te sluiten? Moet men dan wel of niet even naar de dokter om e.e.a. na te laten kijken?
Altijd vervelend van die schrikreacties van mensen. Ik heb zelf ook 1x exact dezelfde situatie meegemaakt, maar dan zonder kerstkonijn, en ik let nu veel meer op qua afstanden vanwege zulke geintjes.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2014 22:00 #952157 door Steven340
Heb nog nooit eerder schade gereden of een ongeluk gehad, door dit soort momenten zal ik inderdaad al beter gaan uitkijken en nog meer afstand houden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2014 22:37 #952158 door V300 register
Wow, da's helemaal niet fijn! Ik hoop dat je er weinig last van hebt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC