Thread zonder onderwerp :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-12-2014 16:25 #952159 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Goed schrikken zeg, jammer van de C30 natuurlijk maar het belangrijkste is dat je zelf de komende tijd niets gaat voelen.

Heb zo'n 'geintje' zelf ook eens mee mogen maken, zelf nog op tijd stil kunnen staan en dan een typische bumperklever BMW in je nek krijgen, wou hem bij het uitstappen al eens smakelijk uitlachen omdat zijn hele voorkant in de puinpoeier lag omdat mijn trekhaak de klap opgevangen had, maar zag al snel een vrouw en kind erbij inzitten, heb me dus maar even ingehouden.

Succes met de schade afwikkeling Steven en hopelijk houd je er niets aan over.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2014 17:09 #952160 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Thread zonder onderwerp :D
Nou m'n nek is op dit moment aardig stijf door spierpijn. Hopelijk trekt dat snel weg.

Die landrover had bijna niets, nou heb ik ook een trekhaak maar met zo'n hoge auto maakt dat ook niet meer uit.

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2014 22:19 #952162 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

Steven340;233601 schreef : Achteraf remde ze omdat er een konijn de weg op schoot.

:hmmz2::hmmz2::hmmz2::hmmz2::hmmz2:

Houd inderdaad even de vinger aan de (eigen) pols voor wat betreft de huisarts. Dit zijn kloteaanrijdingen en als de adrenaline een beetje is uitgewerkt komt de spierpijn pas echt.

Zijn de schadeformulieren al ingevuld? Je hebt sowieso een eigen pagina om op te kliederen. Zorg ervoor dat je duidelijk aangeeft dat je stilstond. Jij bent niet uit eigen beweging op je voorligger gereden, dat is het gevolg van de aanrijding met de Landrover.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-12-2014 22:42 #952163 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Ja een Landrover Defender...die geven ook niet echt mee nee, zijn er voor gemaakt om tegen een 'stootje' (onk, onk, onk) te kunnen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2014 22:57 #952164 door V300 register
toevallig 2 weken terug bijna hetzelfde meegemaakt met het busje van de zaak... gelukkig n?t niet door mijn achterligger op mn voorligger geprikt (denk dat er nog 10 cm tussen gezeten heeft voor ik m geraakt had..) maar wel een flinke tik en stiekem toch veel schade. Gelukkig geen spierpijn van gehad. Geen stress ook. Wel goed om zoiets eens mee te maken en te ervaren dat je 100% rustig en vriendelijk kunt blijven. Mensen rijden soms niet handig maar expres doet iemand zo iets natuurlijk nooit...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2014 08:12 #952165 door V300 register

Wouter;233611 schreef : toevallig 2 weken terug bijna hetzelfde meegemaakt met het busje van de zaak... gelukkig n?t niet door mijn achterligger op mn voorligger geprikt (denk dat er nog 10 cm tussen gezeten heeft voor ik m geraakt had..) maar wel een flinke tik en stiekem toch veel schade. Gelukkig geen spierpijn van gehad. Geen stress ook. Wel goed om zoiets eens mee te maken en te ervaren dat je 100% rustig en vriendelijk kunt blijven. Mensen rijden soms niet handig maar expres doet iemand zo iets natuurlijk nooit...

Het ligt er natuurlijk ook aan met welke auto je bent. Als de bestelbus van de zaak in puin ligt is dat natuurlijk nooit leuk, maar die is goed verzekerd en wordt na wat papierwerk wel weer gemaakt of vervangen.
Als mijn dagelijkse Volvo kapot gaat dan is dat een stuk vervelender want die moet ik zelf gaan maken, en misschien nog wel extra geld investeren omdat hij (voor de verzekering) total-loss is.
Wanneer een van de hobby/projectauto in elkaar zit, dan denk ik niet dat ik rustig kan blijven. Zeker als het door een debiele actie van een medeweggebruiker komt...

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2014 09:55 #952166 door Steven340

Niels;233609 schreef : Zijn de schadeformulieren al ingevuld? Je hebt sowieso een eigen pagina om op te kliederen. Zorg ervoor dat je duidelijk aangeeft dat je stilstond. Jij bent niet uit eigen beweging op je voorligger gereden, dat is het gevolg van de aanrijding met de Landrover.

Is allemaal al ingevuld en ook precies zoals jij zegt, zo is het immers ook gebeurd.

Spierpijn begint al aardig weg te trekken. A.s. maandag komt de schade exper, dan weet ik meer wat die C30 betreft.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2014 13:54 #952171 door V300 register

Steven340;233601 schreef : Was nogal druk op de weg en moest verderop linksaf, daarvoor moest ik dus 1 rijstrook opgeschuiven. Zag een plekje komen dus richting naar links, even goed kijken of diegene me de ruimte geeft en dat deed hij. Dus opschuiven, nog steeds niets aan de hand en nog geen seconde later gaat een vrouw voor mij remmen wat rustig begint dus ik rem mee en dan ineens gaat zij volop in de ankers dus ik zelf ook in de ankers en stond op tijd stil maar vervolgens komt er achter mij wel een grote landrover met dikke aanhangwagen naar binnen waardoor ik zelf ook tegen m'n voorganger terecht kom.

En als die Land Rover met aanhanger nou eens bij de verzekering aan gaat
geven dat hij voldoende afstand tot zijn voorganger hield om bij de gereden
snelheid zijn combinatie op tijd tot stilstand te brengen, maar dat er op het
laatste moment (net voor de klap) een malloot in een Volvo C30 meende
in zijn remweg te moeten gaan rijden, wat dan? Jij was dus een bijzondere
verrichting aan het uitvoeren, waarbij je het overige verkeer onnodig in
gevaar hebt gebracht. Je weet het maar nooit met verzekeringen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2014 14:35 #952173 door V300 register
Daar zijn tussenpersonen toch handig voor. Ik heb zo eens schade gereden met een brommer. Een busje ging rechts aan de kant van de weg staan, en ik reed er voorbij omdat ik dacht dat hij daar ging parkeren. Ineens draait hij toch linksaf zonder richting aan te geven, met als gevolg dat ik er aan de zijkant tegen reed.
Dus schadeformulier ingevuld en die blabla. Een paar dagen later belde de tussenpersoon op om te vragen wat er precies was gebeurd. Ik heb dus netjes mijn verhaal gedaan en ze gingen het oplossen...

Ik dacht zelf aan 50/50 aangezien de bestelbus niet duidelijk maakte waar hij mee bezig was, en ik met een bijzondere verrichting bezig was. Het bleek door mijn mondelinge toelichting aan de tussenpersoon te liggen dat ik mijn schade 100% uitgekeerd heb gekregen.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2014 17:04 #952175 door Steven340
Nou reed ik al op de linker rijstrook voor het gebeurde.
Het gebeurde niet tijdens het wisselen van rijstrook, zo staat daar ook niets over op het schade formulier. Ik hield voldoende afstand om te wisselen en er zat ook genoeg afstand tussen mij en de gene achter me.

Bij de noodstop heb ik mijn voorganger ook niet geraakt, dankzij die zware combinatie van de landrover was voor hem op tijd stoppen onmogelijk.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC