Thread zonder onderwerp :D

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2014 16:56 #948674 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Thread zonder onderwerp :D
is de accu voldoende? ik heb eens een tijd in the middle of nowhere aan een klein frans gebakje zitten rommelen waar echt alles mis mee was, maar ondanks dat de startmotor goed rond ging, er vonk was en benzine was (veel auto's draaien trager) wilde hij onmogelijk aanslaan. toen ik echt geen idee meer had en alles zo goed als het ging had opgelapt, geschuurd en los- en vastgezet als laatste poging maar de startkabels gepakt..

en hij liep.

Het punt van dit verhaal: misschien wil jouw electronica niet wakker worden door een te lage boordspanning.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2014 17:41 #948675 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Maar die is tot aan de ecu gewoon 12volt. Pas na de ecu is de spanning nergens hoger dan 5volt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2014 20:05 #948677 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Over startproblemen gesproken... Ik wilde vandaag even starten om wat te proberen met de recirculatieklep. Niks dus he... grrr(vul hier wat lelijke woorden in)

Enfin, na wat zoeken ontdekken dat de brandstofpomp geen 12V krijgt. Nog even verder kijken en vervolgens ontdekken dat het hoofdrelais er uit ziet zoals in de bijlage.... D'oh

Oh ja, ik heb het terugslagklepje dat in de leiding voor de recirculatieklep hoort te zitten, met een compressor naar de eeuwige terugslagvelden geblazen... daar zit nu dus een stukje messing in voor tijdelijk, nu doet de recirc het w?l. Zo lang ik vacuum op de inlaat heb staan tenminste.

Maar eens even op zoek naar een vervangend klepje dat niet zo idioot zwaar opent, het motorvacuum trok dat klepje gewoon niet open.

Bijlagen:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-06-2014 21:43 #948680 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Une relais avec boue :D

Vreemd, normaal werken die dingen nog al staan ze vol met zand en water, zeker een maandagmorgen modelletje. :yeah:

Op zich wel spannend hoe al die rommel de behuizing heeft weten te doordringen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2014 13:05 #948685 door V300 register
Het is allemaal corrosie, Wouter.
Langdurige blootstelling aan vochtigheden doet een hoop slechts met je electronica.
Het relais is inmiddels weggegooid, maar ik wilde het jullie toch niet onthouden, "ter leering ende vermaeck" ;)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-06-2014 17:26 #948699 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Ah ik geloof dat ik corrosie, fijn in ieder geval dat je het probleem hebt weten te tackelen, zo denk ik dat het knipperlicht relais of anders de noodverlichtingsknop in de 340 aan vervanging danwel reiniging toe is, elke keer als ik die knop gebruik (om de verlichting te controleren) dan krijg je eerst het geluid van een kreunend relais te horen voordat de knipperfunctie in werking treed.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2014 18:01 #948703 door 16673-dummy
Een kreunend relais? Hoe klinkt dat?

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2014 19:30 #948704 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Thread zonder onderwerp :D
Een kreunend relais had ik voorheen ook met m'n ruitenwisser interval en tijdens het kreunen gingen de wissers heeeeeel langzaam heen en weer. Klinkt een beetje als je je nagels over een schoolbord haalt, maar dan een iets hogere toon :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2014 19:39 #948705 door V300 register

Steven340;229956 schreef : Een kreunend relais had ik voorheen ook met m'n ruitenwisser interval en tijdens het kreunen gingen de wissers heeeeeel langzaam heen en weer. Klinkt een beetje als je je nagels over een schoolbord haalt, maar dan een iets hogere toon :)

Hee, dat heb ik! ik dacht dat het door een te droge ruit kwam maar hoe heb jij dit opgelost? nieuw relais?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2014 20:10 #948706 door 16673-dummy
ja idd heb ik ook, als de ruit droog is bewegen de wissers amper meer :)
(ook als er flinke wind staat, dus misschien toch de motor)

zou ook verklaren waarom de wissers "door de ruststand gaan" als je de wissers uitzet (dus ipv onderaan de ruit in ruststand, draait de motor nog iets te lang door waardoor ze weer een stukje omhoog komen)

en nu je het zegt... er zit dan een hoge pieptoon in die ik anders niet hoor bij de ruitenwissers... als een of ander piepend/krijsend moertje.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC