Thread zonder onderwerp :D
- Floris Schropp
- Nieuw lid
en hij liep.
Het punt van dit verhaal: misschien wil jouw electronica niet wakker worden door een te lage boordspanning.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Enfin, na wat zoeken ontdekken dat de brandstofpomp geen 12V krijgt. Nog even verder kijken en vervolgens ontdekken dat het hoofdrelais er uit ziet zoals in de bijlage.... D'oh
Oh ja, ik heb het terugslagklepje dat in de leiding voor de recirculatieklep hoort te zitten, met een compressor naar de eeuwige terugslagvelden geblazen... daar zit nu dus een stukje messing in voor tijdelijk, nu doet de recirc het w?l. Zo lang ik vacuum op de inlaat heb staan tenminste.
Maar eens even op zoek naar een vervangend klepje dat niet zo idioot zwaar opent, het motorvacuum trok dat klepje gewoon niet open.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Vreemd, normaal werken die dingen nog al staan ze vol met zand en water, zeker een maandagmorgen modelletje. :yeah:
Op zich wel spannend hoe al die rommel de behuizing heeft weten te doordringen...
- V300 register
- Verbannen
Langdurige blootstelling aan vochtigheden doet een hoop slechts met je electronica.
Het relais is inmiddels weggegooid, maar ik wilde het jullie toch niet onthouden, "ter leering ende vermaeck"
- Wouter Borsje
- Premium lid
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Steven340
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Steven340;229956 schreef : Een kreunend relais had ik voorheen ook met m'n ruitenwisser interval en tijdens het kreunen gingen de wissers heeeeeel langzaam heen en weer. Klinkt een beetje als je je nagels over een schoolbord haalt, maar dan een iets hogere toon
Hee, dat heb ik! ik dacht dat het door een te droge ruit kwam maar hoe heb jij dit opgelost? nieuw relais?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
(ook als er flinke wind staat, dus misschien toch de motor)
zou ook verklaren waarom de wissers "door de ruststand gaan" als je de wissers uitzet (dus ipv onderaan de ruit in ruststand, draait de motor nog iets te lang door waardoor ze weer een stukje omhoog komen)
en nu je het zegt... er zit dan een hoge pieptoon in die ik anders niet hoor bij de ruitenwissers... als een of ander piepend/krijsend moertje.