Thread zonder onderwerp :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-04-2014 17:21 #947148 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
:troll: :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2014 18:57 #947149 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
ja, die lopen hier ook rond! Soms zie je ze 's avonds nog wel eens... in het bos...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2014 23:19 #947157 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Over verkeerslichten gesproken. Een paar jaar geleden was ik blij met de eerste verkeerslichten in Aalten waar ik opgegroeid ben. Tussen twee bejaardencentra in. Altijd op groen. Nu hebben ze die dingen aangepast zodat ze alleen oranje en rood kunnen weergeven wanneer er iemand wilt oversteken... Kan je het dan nog stoplichten noemen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2014 07:04 #947161 door V300 register
Ik denk het wel Jannick, want bij rood moet je stoppen, en bij oranje mag je doorgaan. Het is dus een stoplicht, want je moet stoppen als je de instructies die met dat licht gegeven worden opvolgt.
Als het rode licht nu weggehaald was, en enkel oranje en groen over bleven was het geen stoplicht meer, want in principe hoef je niet te stoppen voor dat licht. Het is dan eerder een waarschuwingslicht of zo :D

De definitie van het stoplicht is een licht dat instructie geeft om te stoppen, dus zowat elk rood licht wat je langs de weg vindt voldoet daar aan, tenzij van een auto, tenzij van een raamprostituee :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2014 09:02 #947164 door V300 register

General Custom;228342 schreef : tenzij van een raamprostituee :+

Soms moet je daar ook wel eens stoppen :+

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-04-2014 09:24 #947165 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D

General Custom;228342 schreef : Ik denk het wel Jannick, want bij rood moet je stoppen, en bij oranje mag je doorgaan. Het is dus een stoplicht, want je moet stoppen als je de instructies die met dat licht gegeven worden opvolgt.
Als het rode licht nu weggehaald was, en enkel oranje en groen over bleven was het geen stoplicht meer, want in principe hoef je niet te stoppen voor dat licht. Het is dan eerder een waarschuwingslicht of zo :D

De definitie van het stoplicht is een licht dat instructie geeft om te stoppen, dus zowat elk rood licht wat je langs de weg vindt voldoet daar aan, tenzij van een auto, tenzij van een raamprostituee :+

Een stoplicht is altijd rood, een verkeerslicht heeft meerdere kleuren :D

• BartJu
  • Elite lid
  • Elite lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
01-05-2014 10:53 #947192 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Thread zonder onderwerp :D

v0lv0freak;228346 schreef : Een stoplicht is altijd rood, een verkeerslicht heeft meerdere kleuren :D

Maar dankzij het Doppler-effect kan ook dat rood worden.
Maar tegen die tijd rij je wel te hard...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2014 11:26 #947194 door V300 register
Op zich zou een blauwe toevoeging aan het verkeerslicht ook wel leuk zijn, voor nog net niet groen of zo :+

• k den Besten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-05-2014 22:13 #947228 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Thread zonder onderwerp :D

Niels;228301 schreef : De afdekkap heeft een knauw gekregen (er loopt een mooie sleuf van de vastgenaaide riem door het servicedeksel :+ ) en er is een riem in twee?n omdat die doorgezaagd moest worden. De auto wilde anders echt niet meer voor- of achteruit.

De poelies zitten er nog wel op, maar ze zitten uiteraard niet op de plek waar ze horen. Waarschijnlijk kan het spul nu wat heen en weer schuiven en dan komt het weer tegen iets aan waardoor het een enorm rotgeluid maakt.

Er moeten sowieso twee nieuwe riemen op en waarschijnlijk zal het het beste zijn om maar in ??n keer een andere secundair eronder te hangen. Het waar, wanneer en hoe is alleen nog even onduidelijk - ik heb zelf geen brug en rijden gaat een beetje knaken met die rammelende poelies :(

Ik heb het ook een keer gehad bij een Daf 66. Omdat ik nogal bang was voor onbalans heb ik ook gelijk de secundair vervangen.
Het is een vervelend probleem, kan altijd komen.. Als ik weer een rijdende Daf heb ga ik me op een oplossing bezinnen.

• Raynor Tolsma
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2014 20:15 #947266 door Raynor Tolsma
Beantwoord door Raynor Tolsma in topic Thread zonder onderwerp :D
Even iets wat ik mij afvraag. De Volvo 360 is "Mede door race-activiteiten is de 360 een snel uitstervende auto" (quote van www.volvokv.nl/index.php?option=com_cont...Itemid=140&showall=1 ). Gebruiken ze daarin echt alleen de 360? Of ook bijvoorbeeld de 340 en zetten ze daar een 2.0 blok in? (want dat is de ristrictie, toch?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC