Thread zonder onderwerp :D
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Na wat aarzeling heb ik met Pinksteren me aangemeld als lid, maar nog niets vernomen sindsdien. Ook mail aan ledenadinistratie leverde geen respons op.
Anderhalve week geleden nogmaals aangemeld. Maar weer niets...
Dus ik vraag me intussen af: Doe ik iets fout, of ben ik gewoon te ongeduldig?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
BartJu;230491 schreef : Even wat anders:
Na wat aarzeling heb ik met Pinksteren me aangemeld als lid, maar nog niets vernomen sindsdien. Ook mail aan ledenadinistratie leverde geen respons op.
Anderhalve week geleden nogmaals aangemeld. Maar weer niets...
Dus ik vraag me intussen af: Doe ik iets fout, of ben ik gewoon te ongeduldig?
Onze ledenadministratie heeft het erg druk. Vanavond is bestuursvergadering en worden de nieuwe taken verdeeld. Nog even geduld AUB.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Zal geduldig wachten, heb geen acute haast, maar als het niet is doorgekomen kan ik natuurlijk erg lang wachten, hence the asking...
- V300 register
- Verbannen
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
En excuses voor doublure, maar na 4 weken wachten nam ik aan dat het niet was doorgekomen...
Voorlopig hou ik het bij 1 lidmaatschap, heb ook maar een 340 he?
Ik wacht verder af, en zie het jubileumnummer wel verschijnen!
- Wouter Borsje
- Premium lid
Aangaande de waarde van een deugdelijke taxatie, ik ben niet zo thuis in deze materie dat ik er een goed onderbouwde mening over kan geven.
Het is puur vanuit mijn gevoel dat ik graag zou willen dat naast een zo hoog mogelijke taxatiewaarde die mogelijk voortkomt uit een goede taxatie (een goede taxateur kan natuurlijk ook juist een scherp oog hebben voor de wat minder positieve zaken aan de auto), ook uit principe een taxatie degelijk wordt uitgevoerd.
Als ik ergens geld aan uitgeef verwacht ik er ook wat voor terug, als consument wil je immers een zo goed mogelijke prijs kwaliteit verhouding.
Daarnaast kun je zoals Bart B al even aanhaalde in mijn topic vast wel een 'nieuwe' V300 bemachtigen voor ca ? 2500,- en zelfs nog wat minder misschien -
(is niet bepaald iets waar ik veel van weet), maar daarmee haal je denk ik geen 340 CVT of 360 (die ik stiekem ook graag zou willen hebben) terug die in dezelfde staat verkeerd als mijn 340 nu (wat overigens absoluut niet arrogant bedoeld is)
Het heeft ook heel veel te maken met de emotionele waarde, en die is nu eenmaal per definitie onbetaalbaar, klinkt misschien wat 'soft' , al denk ik wel dat een aantal lezers zich hier wel wat bij voor kunnen stellen.
De hoeveelheid tijd, energie en geld die in de 340 zitten kun je mijns inziens met geen enkele taxatie waarde uitdrukken, laat staan eentje die zelfs de mooiste nog rondrijdende V300 nog zou krijgen.
En daarmee spreek ik heb ik zomaar het donkerpaarse vermoeden zeker niet alleen voor mijzelf, getuige de vele V300's hier alleen al op het forum waar door de desbetreffende eigenaren minstens zoveel tijd, energie en geld ingestoken is (nog buiten de bloed, zweet en tranen om gerekend )
- V300 register
- Verbannen
Een zo hoog mogelijke waarde is leuk wanneer je auto total loss raakt. Je kunt dan flinke winst maken. Aan de andere kant wordt de verzekeringspremie ook bepaald aan de hand van de hoogte van de taxatiewaarde. Aangezien total loss eigenlijk nauwelijks voorkomt, ben je in principe beter af met een taxatiewaarde waarvan je de kleinere schades kunt dekken, maar waarvan de premie niet torenhoog wordt.
Een ander voorbeeld is een Corvette uit de jaren 50 bijvoorbeeld. Vervanging kost 50.000 euro, en aan onderdelen bij reparatie betaal je je ook arm. Dan is een zo hoog mogelijke taxatiewaarde dus w?l goed, al is het alleen maar om de auto niet economisch total loss te laten gaan.
Voor mij hangt het dus ergens in het midden... Voor de Volvo's 340 is een zo hoog mogelijke taxatiewaarde natuurlijk leuk voor in de kroeg, maar het ideaal is denk ik rond de ?5000.
- V300 register
- Verbannen
BTW, ?k heb de mooiste V300 van het land En die komt nooit te koop!
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;230573 schreef : BTW, ?k heb de mooiste V300 van het land En die komt nooit te koop!
Ha, ha, zeg nooit nooit.
Ik wil zaterdag 16 augustus een taxatiedag organiseren.
Het bestuur en EVC is ingelicht. De taxateur heeft de datum
op zijn kalender gezet. Wacht de offici?le aankondiging even af.