Thread zonder onderwerp :D
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-06-2014 15:55 #948424
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Thread zonder onderwerp :D
2.8 seconden naar de 100 toch?
onze 340 doet dat inderdaad makkelijk :humor:
onze 340 doet dat inderdaad makkelijk :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-06-2014 16:49 #948427
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Die Volvo staat niet voor niks links Floris :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Colin Haselaar
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-06-2014 18:18 #948435
door Colin Haselaar
:lol::lol:
Beantwoord door Colin Haselaar in topic Thread zonder onderwerp :D
General Custom;229667 schreef : Die Volvo staat niet voor niks links Floris :yesyes:
:lol::lol:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Minder
Meer
14-06-2014 14:00 #948637
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Thread zonder onderwerp :D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-06-2014 14:22 #948639
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Ze zien er verdacht hetzelfde uit als de twee die ik hier heb. Alleen het ringetje tussen de bout en het koppelstuk heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Helaas geen meetding hier, anders had ik het ook eventjes opgemeten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
14-06-2014 20:37 #948647
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
ARGH!!
Franse auto's en elektronica... :grr2:
Vandaag de hele dag bezig geweest met de 106 van m'n schoonzus. Dat ding heeft geen vonk en geen benzine. De pomp loopt wel en bouwt ook goed druk op. Rotor, verdelerkap, bougies etc. allemaal nieuw. Er zit een berucht dubbelrelais in, deze vervangen maar geen verschil. Vervolgens bleek daar alleen +12V op te staan als je aan de stekker morrelde. En denk maar niet dat die even te vervangen is! Helemaal dichtgegoten. Met hulp van een bedradingsschema en een afgeknipte donorstekker enkele uren besteed aan het opnieuw samenstellen van een goede stekker. Gelukt, stabiele voeding. Maar nog steeds geen vonk en benzine!
Vervolgens allerhande sensoren en massapunten schoongemaakt, geen verschil. Blijkt de ontsteking, gaskleppositiesensor, stappenmotor etc. maar 5V te krijgen. Dat wisselt ook steeds. Waarschijnlijk dus de ECU kapot, maar die elektronica is zo waardeloos aangelegd dat doormeten hetzelfde werkt als een potje gokken.
Conclusie: hele dag weggegooid, niks aan de 360 kunnen doen, 106 loopt nog steeds niet :grr:
Enige voordeel: ik heb een hoop geleerd over elektronica en injectiesystemen en ik kan nu (eenvoudige) bedradingsschema's lezen. Maar daar heeft m'n schoonzus weinig aan :+
Franse auto's en elektronica... :grr2:
Vandaag de hele dag bezig geweest met de 106 van m'n schoonzus. Dat ding heeft geen vonk en geen benzine. De pomp loopt wel en bouwt ook goed druk op. Rotor, verdelerkap, bougies etc. allemaal nieuw. Er zit een berucht dubbelrelais in, deze vervangen maar geen verschil. Vervolgens bleek daar alleen +12V op te staan als je aan de stekker morrelde. En denk maar niet dat die even te vervangen is! Helemaal dichtgegoten. Met hulp van een bedradingsschema en een afgeknipte donorstekker enkele uren besteed aan het opnieuw samenstellen van een goede stekker. Gelukt, stabiele voeding. Maar nog steeds geen vonk en benzine!
Vervolgens allerhande sensoren en massapunten schoongemaakt, geen verschil. Blijkt de ontsteking, gaskleppositiesensor, stappenmotor etc. maar 5V te krijgen. Dat wisselt ook steeds. Waarschijnlijk dus de ECU kapot, maar die elektronica is zo waardeloos aangelegd dat doormeten hetzelfde werkt als een potje gokken.
Conclusie: hele dag weggegooid, niks aan de 360 kunnen doen, 106 loopt nog steeds niet :grr:
Enige voordeel: ik heb een hoop geleerd over elektronica en injectiesystemen en ik kan nu (eenvoudige) bedradingsschema's lezen. Maar daar heeft m'n schoonzus weinig aan :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-06-2014 21:04 #948649
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
op sensoren is het normaal dat er een 5V referentiespanning wordt aangeboden maar die hoort inderdaad stabiel te zijn.
In dit soort situaties denk ik dat je de voedingslijnen en massa aansluitingen van de ECU moet gaan controleren. niets loshalen, alle aansluitingen 'back proben', dus aansluiten mbv een naald of t-pin via de achterkant (draadzijde) van de stekkers. De circuits moeten aangesloten en werkend zijn tijdens de tests (dus contact aan in dit geval)
ecu's gaan niet zomaar kapot gelukkig
edit; natuurlijk zoek je naar stabiele 12V op de voedingslijnen, en niet meer dan een paar tiende volt op de massa/nul aansluitingen
In dit soort situaties denk ik dat je de voedingslijnen en massa aansluitingen van de ECU moet gaan controleren. niets loshalen, alle aansluitingen 'back proben', dus aansluiten mbv een naald of t-pin via de achterkant (draadzijde) van de stekkers. De circuits moeten aangesloten en werkend zijn tijdens de tests (dus contact aan in dit geval)
ecu's gaan niet zomaar kapot gelukkig
edit; natuurlijk zoek je naar stabiele 12V op de voedingslijnen, en niet meer dan een paar tiende volt op de massa/nul aansluitingen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
14-06-2014 21:27 #948650
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Het lijkt me toch dat in ieder geval de bobine toch gewoon 12V moet krijgen?
Back proben is helaas niet mogelijk, alle stekkers zijn aangegoten!
Back proben is helaas niet mogelijk, alle stekkers zijn aangegoten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-06-2014 21:47 #948652
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
dan moet je de draden gewoon tot het koper prikken met een scherpe naald.... franse brol :+
anyways ik denk dat de bobine idd gewoon een voedingslijn moet hebben.
trouwens wel opletten dat je niet een blokgolf signaal dmv een niet al te beste multimeter aan het verwarren bent met een vaag op en neer dansende gelijkspanning... indien twijfelachtig een proeflampje gebruiken, dat is zekerder.
anyways ik denk dat de bobine idd gewoon een voedingslijn moet hebben.
trouwens wel opletten dat je niet een blokgolf signaal dmv een niet al te beste multimeter aan het verwarren bent met een vaag op en neer dansende gelijkspanning... indien twijfelachtig een proeflampje gebruiken, dat is zekerder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
15-06-2014 09:25 #948657
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
zo ver gaat mn autotechnische kennis (nog) niet, als ik zelf zo'n lampje in elkaar moet gaan knutselen ga ik licht geven bij het testen ipv het lampje
backproben mbv een naald is nog steeds erg lastig, er zijn geen draadcodes en de pinbezetting is niet genummerd. Oftewel... raadt U maar welke draad welke functie heeft en op welke pin die aangesloten is :humor:
Echt rampzalig dit... maar die +5V op de ingaande stekker van de bobine lijkt me toch erg laag!
Hoe kun je eigenlijk meten of een massastekker/-verbinding goed is?
backproben mbv een naald is nog steeds erg lastig, er zijn geen draadcodes en de pinbezetting is niet genummerd. Oftewel... raadt U maar welke draad welke functie heeft en op welke pin die aangesloten is :humor:
Echt rampzalig dit... maar die +5V op de ingaande stekker van de bobine lijkt me toch erg laag!
Hoe kun je eigenlijk meten of een massastekker/-verbinding goed is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets