How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
- V300 register
- Verbannen
Zo nee, dan denk ik daar eerder aan als de auto echt naar benzine ruikt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;226454 schreef : Zijn de brandstofslangen al eens vervangen?
Zo nee, dan denk ik daar eerder aan als de auto echt naar benzine ruikt.
Hij stinkt alleen onder de motorkap, ik denk dat de carburateur veel te rijk staat afgesteld, bij de laatste keer tanken was het verbruik 1 op 7,5, was de eerste keer tanken dus verder kan ik er niet uit afleiden aangezien we de auto bij onderhoud ook stationair hadden draaien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Overigens is het sowieso geen slecht idee om de brandstofslangen eens te checken (staat ook een how-to van op het forum). Het scheelt in brandstofverbruik, en voor de veiligheid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
SanderAchterhoek;226452 schreef : Prachtige How-to!
Dank Je Sander!
SanderAchterhoek;226452 schreef : Ik keek gisteravond bij invallende duisternis even onder de motorkap om te ontdekken welke carburateur ik heb, en kon alleen Weber ergens op een dekseltje vinden, weet iemand hoe ik het kan achterhalen zonder dat ik alles los moet draaien? Ik wil namelijk graag weten welke revisieset ik moet bestellen.
Als je aan de rechterkant van de auto gaat staan en net onder de pannenkoek (luchtfilter) door kunt kijken (dit ding belemmert het zicht op veel zaken nogal)
Dan kun je als de carburateur niet al te vuil is het type nummer zien staan op de rand van de voet van de carburateur (is er ingegraveerd)
Aangezien jij een B14.4s hebt is de kans redelijk groot dat er bij jou onder de kap dezelfde carburateur gemonteerd is als bij mij dus dan sluit deze how-to 100% aan op jouw situatie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Carburateur gereinigd en gereviseerd.
Brandstofleiding tussen aftermarket brandstoffilter en carburateur vervangen.
V-snaar vervangen.
Stukje vacuumleiding vervangen (oude stukje deed werkelijk niks meer).
Alleen nu maakt de motor een "zuigend" geluid. Nu denk ik 2 dingen, 1)of het komt door het vervangen van het stukje vacuumslang en hoort hij dit geluid normaal te maken of 2) hij zuigt ergens valse lucht. Ik heb alle slangen nagekeken en aangedrukt en we kunnen echt niks vinden, het geluid lijkt te komen van achter de carburateur, dus aan de kant van de bijrijdersstoel, iemand een idee?
Het stukje slang van 6/7 cm wat ik heb vervangen staat op onderstaande foto, het is het niet het eerste stukje slang maar na de "T-splitsing", maar het stukje slang wat rechtsaf gaat en bijna weer gelijk overloopt in nog een "T-splitsing".
Nog een opmerking, iets wat hij altijd al doet trouwens, na het uitzetten van de motor stroomt de benzine terug van de carburateur naar het benzinepompje, je ziet dat het aftermarket brandstoffilter leeglopen in een minuut of 10 tijd. Is dit normaal? Hij lekt verder nergens benzine en kan dus alleen maar concluderen dat het door de output van de benzinepomp terugloopt de benzinetank in.
Sander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter;226625 schreef : carterontluchting, zit de restrictie er nog in??
Kan iemand hier een foto van maken hoe de restrictie eruit ziet? Ik heb het idee dat hij bij mij namelijk mist (nooit op gezeten sinds ik hem heb).
Sander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
SanderAchterhoek;226630 schreef : Carterontluchting zit tussen onderkant luchtfilter en bovenkant kleppendeksel toch? Dikke buis met aan de zijkant een klein buisje waar een slangetje op moet? Zo zit het nu in elkaar tenminste...
dat kleine zij-aftakking buisje met het dunne slangetje eraan is inderdaad waar het om gaat. Deze slang loopt naar de vacuumslangen bij de onderkant van de carburateur/spruitstuk isolatie flens. Aangezien aan de ene kant het luchtfilter/carter en aan de andere kant het motorvacuum is hoort hier een propje in te zitten met een heel klein gaatje, om de hoeveelheid aangezogen lucht te beperken. Als je slangen vervangen hebt en er een slang zonder dat propje tussen gezet hebt loopt je auto voor geen meter meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.