How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
het belangrijkste is die van de ontsteking, die zit altijd links naast de mengselschroef; EGR op gelijke hoogte (aan de rechterkant) en decelleratie dus wat hoger
al moet ik gelijk wel toegeven dat ik over de egr en decelleratie vaak twijfel of ik het wel goed zeg; die B14.4S rommel heb ik het niet zo op:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Is ook eigenlijk heel logisch dat de aansluitingen een verschillend vacu?m hebben, waarom anders deze aanduiden met een gekleurde ring
(en dan te bedenken dat ik de 340 tot nu toe ook al ruim twee jaar lekker vond rijden, met de slangen verkeerd aangesloten....:f)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Dank je!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
AvdAkker;151602 schreef : al moet ik gelijk wel toegeven dat ik over de egr en decelleratie vaak twijfel of ik het wel goed zeg; die B14.4S rommel heb ik het niet zo op:)
Weet je nu echt wel heeeeel zeker dan dat je het nu goed had qua aansluitingen? :+
Rommel zegt ie dan, je hebt het pot vol blommen wel over mijn geliefde 340 he....:grr3:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
@Moderators, zou ??n van jullie dit topic sticky willen maken?, alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
de 105, 110, 104 en 109 hebben voor de 1e en 2e trap identieke emulsiebuizen (F20); alle oudere types niet.
afhankelijk van de fabrieksafstelling zijn bij die 4 types ook de remluchtsproeiers hetzelfde maar niet altijd!
wat bij elke carburateur wel verschillend is geweest zijn de 2 hoofdsproeiers.
anyway, elke emulsiebuis/sproeier gescheiden houden zodat je altijd dezelfde sproeier op de daarvoor bedoelde locatie weer terug kunt monteren is gewoonweg het makkelijkste.
let ook op de venturi's die je er met het vlotterdeksel eraf zo uit kunt pakken; ook deze zijn ietsje verschillend! (1etrap is 23mm venturidiameter; 2etrap is 24mm venturidiameter)
ik vind het ook altijd grappig dat bij een defecte stationairsproeier vaak zowel de solenoid als de feitelijke sproeier vervangen wordt; er is in de fabriek lukraak een sproeier in geknald waar de motor toen naar eisen op liep, het spreekt voor zich dat als je er een treft met een andere boring het motortje ineens wat anders stationair loopt. (moraal van het lul-verhaal; altijd alleen de defecte solenoid wisselen; en je oude sproeier overzetten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Ik zal tzt aan een moderator vragen om dit soort belangrijke info reacties bovenaan direct na de how-to neer te zetten zodat het lekker overzichtelijk en duidelijk blijft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Tj??rd;151575 schreef : Dat begint lekker duidelijk met veel foto's, hier ga je veel mensen blij mee maken denk ik Carburateurproblemen vallen toch wel in de categorie "veel voorkomend" bij de 340
setsunakaede;151583 schreef : Goed bezig, Wouter! Dit is al de tweede technische How-to van jouw hand geloof ik?
Bedankt mannen!
Ja klopt Diede, erg leuk ook om te doen en er een ander mee te helpen, al moet ik nogmaals benadrukken dat ik er zonder de beschikbare hulp van de TC (Anjo in het bijzonder) nooit aan begonnen was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Zou ??n van jullie onder deze tekst:
- Revisie kit: BCCP
Het volgende neer willen zetten:
Het complete choke pull-off membraan + stangetje word door BCCP niet langer geleverd, het is mogelijk het oude membraan naar hun op te sturen alwaar zij er een nieuw membraan aan monteren.
Als je dit wilt gaan doen is het financieel gezien handig om het oude membraan+stangetje op te sturen en met het bestelde kitje terug te laten zenden.
En ook is het kitnummer veranderd van W250 in W298, kan ??n van jullie de link aanpassen in de volgende:
www.bccp.nl/shop2/contents/nl/p2951.html
Dit naar aanleiding van een mailtje van BCCP die ik hierover kreeg (ze hadden dit topic ook gezien)
Alvast bedankt weer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Mocht iemand wat gereinigd willen hebben, roep maar!
Tegen een hele kleine vergoeding (zodat ik verse vloeistof kan kopen en het verzenden).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.