Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
rwdstudent;36219 schreef : Foto bordeaux rode achterkant
sjees, wat een grote foto :]
Had jij of heb jij ook zo'n moeite met het glimmend houden van de bordeaux rode kleur?
Bij mij is het nu goed, maar het heeft heel wat poetsbeurten van dak en motorkap gehad.
Het kan ook zijn dat voorganger er nooit iets aan had gedaan.
Brandweerrood slaat wit uit maar deze kleur lijkt erg dof te willen worden of zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Frans;36249 schreef : Had jij of heb jij ook zo'n moeite met het glimmend houden van de bordeaux rode kleur?
Bij mij is het nu goed, maar het heeft heel wat poetsbeurten van dak en motorkap gehad.
Het kan ook zijn dat voorganger er nooit iets aan had gedaan.
Brandweerrood slaat wit uit maar deze kleur lijkt erg dof te willen worden of zijn.
Ja inderdaad! Ik heb hem een paar keer gepoetst. Hij is weer helemaal vaal nu. En ik heb nog een bijkomend probleem. Witte vlekken in de lak :[
Het lijkt wel of er druppels water in de lak zijn getrokken zeg maar. Is gebeurd na het poetsen, en de 2e keer precies het zelfde. Nog meer vlekken :[
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Eens kijken of ik in de toekomst een sponsor kan vinden :]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- de was niet volledig was uitgedroogd wanneer je de boel uit ging poetsen
- er te weinig wax is gebruikt
- je niet grondig genoeg hebt gepoetst
- je je poetslap niet schoon genoeg hebt gehouden (niet op tijd een nieuw stuk hebt gepakt)
Dat fohnen werkt opzich ook best aardig. (Niet bij alle kunststoffen, wel bij de Volvo-bumpers).
Verweerd (vooral wit uitgeslagen) kunststof wordt opnieuw een beetje vloeibaar en alle haarscheuren trekken dicht, hierdoor wordt het kunststof weer een stuk sterker en is het gemakkelijker schoon te houden. Daarnaast kun je gemakkelijk de vorm van de bumper veranderen. Dit is makkelijk bij bijvoorbeeld uitdeuken, maar ook riskant als je niet weet hoe je ermee op moet gaan. Ook kleine krasjes kun je gemakkelijk wegdrukken met je duim (au!). Wel moet je goed opletten dat de bumper goed schoon is wanneer je eraan begint. Het vuil dat er dan op zit blijft in de bumper plakken en je krijgt het er niet meer van af.
Daarnaast moet je uitkijken bij je lichten, dat plastic kan namelijk niet zo goed tegen warmte!
De mooiste combinatie vind ik altijd nog: eerst fohnen en daarna met lijnzaadolie erop. Kijk wel uit dat je de lijnzaadolie er niet te dik opsmeert. Dit gaat het gemakkelijkst met een poetsdoek. Gewoon uitwrijven tot glans, en meer niet.
Het fohnen hoef je eigenlijk maar eens in de 10 jaar ofzo te doen. Het insmeren met gekookte lijnzaadolie 1 keer per jaar ofzo? 't is maar niet hoe lang het duurt voordat het eraf is.
En inderdaad, zorgen dat er geen vocht op je bumper komt wanneer de gekookte lijnolie nog niet droog is. Wanneer je het goedje er met een doek opwrijft duurt het hoogstens een dag voordat het opgedroogd is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.