ook voor roestpreventie en laswerk
Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-08-2008 10:34 #725850
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
Toonbaar voor de dag komen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-08-2008 15:20 #725892
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
Dan kies ik toch voor de Trim Detailer...
Als je het resultaat naast elkaar vergelijkt zie je het verschil toch wel...
Het brengt ook makkelijker aan en je vlekt niet als je perongeluk wat op de lak smeert...
Als je het resultaat naast elkaar vergelijkt zie je het verschil toch wel...
Het brengt ook makkelijker aan en je vlekt niet als je perongeluk wat op de lak smeert...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-08-2008 15:26 #725893
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
Wel even een nadeel van die lijnolie: de doeken had ik te week gelegd in de gootsteen.
Later de stop eruit getrokken, maar de gootsteen niet schoongespoeld. Die bagger zit nu z? vast dat het zelfs met staalwol en Staalfix (ofzoiets) niet meer schoon te krijgen is. Gelukkig was het een oude gootsteen in de bijkeuken, anders had ik ruzie gehad:humor:
Later de stop eruit getrokken, maar de gootsteen niet schoongespoeld. Die bagger zit nu z? vast dat het zelfs met staalwol en Staalfix (ofzoiets) niet meer schoon te krijgen is. Gelukkig was het een oude gootsteen in de bijkeuken, anders had ik ruzie gehad:humor:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-08-2008 15:36 #725897
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
Het hard na verloop van tijd inderdaad uit. Dit gebeurt ook op je lak als je het niet goed hebt aangebracht. Krijg je er nooit meer uit.
Als je het aanbrengt op heel dicht kunststof of rubber waar het niet in kan trekken gaat het na verloop van tijd ook een beetje schilferen en bladderen.
Ik was echt een fanatiek lijnolieaanhanger, maar ik ben nu toch echt van mijn geloof gevallen!
Als je het aanbrengt op heel dicht kunststof of rubber waar het niet in kan trekken gaat het na verloop van tijd ook een beetje schilferen en bladderen.
Ik was echt een fanatiek lijnolieaanhanger, maar ik ben nu toch echt van mijn geloof gevallen!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-08-2008 20:15 #725927
door 16673-dummy
Euh... en als het op de ramen zit?:f
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-08-2008 21:07 #725954
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
het voordeel van lijnolie is dat het er na een (vrij lange) tijd vanzelf weer vanaf regent.
op een gegeven moment wordt het harder en harder, en dan kun je het ook met de poetsdoek makkelijker weghalen.
Ik heb een keer de twingo van mn moeder met lijnolie gedaan (zwarte delen van de bumpers) en dat had ik iets te dik gedaan; daarna was de hele zaak gaan uitlopen op de meegespoten bumperdelen daaronder.
dit kon ik pas na een half jaar (tussendoor niet vaak gewassen) makkelijk weer weghalen.
op een gegeven moment wordt het harder en harder, en dan kun je het ook met de poetsdoek makkelijker weghalen.
Ik heb een keer de twingo van mn moeder met lijnolie gedaan (zwarte delen van de bumpers) en dat had ik iets te dik gedaan; daarna was de hele zaak gaan uitlopen op de meegespoten bumperdelen daaronder.
dit kon ik pas na een half jaar (tussendoor niet vaak gewassen) makkelijk weer weghalen.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-08-2008 22:57 #725982
door Jeroen van Bodegom
De regen helpt daar inderdaad wel bij...
Als het op een oppervlak terechtkomt waar het niet in kan trekken bladdert het op den duur af. Verwijderen is dan ook wel weer mogelijk.volvofiel;66286 schreef : Euh... en als het op de ramen zit?:f
De regen helpt daar inderdaad wel bij...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-09-2008 22:13 #727120
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inderdaad!! Ideale bumperpoets: gekookte lijnzaad olie!!
Waarom maskeren ipv genezen idd..
Da's t zelfde als een tildrempel beleggen met karton, daaroverheen plamuur, primer en een wit kleurtje spuiten...
Da's t zelfde als een tildrempel beleggen met karton, daaroverheen plamuur, primer en een wit kleurtje spuiten...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-09-2008 17:48 #727164
door V300 register
Nou ben wel over de lijnolie te spreken op mijn museumstuk in d egarage maar goed die komt nooit in regen of rijd misschien maar 10 per jaar naarbuiten haha, dus heb je een auto die je net als mij niet gebruikt en droog wegzet, blijft de lijnzaadolie meer dan een jaar perfect!! Bumpers zijn nog heel mooi zwart en nix bladderen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-09-2008 19:32 #727172
door V300 register
Hm. Snap het dan mensen Jeroen snapt het!
Ik kan mn huid ook wel mooi laten blijven door er een make-uplaag overheen te smeren, maar niet dat mn huid dan goed is. Dat is het lijnolie verhaal.
Ik kan 'm ook onderhouden, met een creme en genoeg wassen en reinigen enzo en mn huid voeden. Dan blijft ie mooi, maar hij blijft ook goed.
(Dat is dus het trim-detailer verhaal, en zo zijn er nog wel een paar andere trim detailers van andere merken die ook zo goed werken )
Ik kan mn huid ook wel mooi laten blijven door er een make-uplaag overheen te smeren, maar niet dat mn huid dan goed is. Dat is het lijnolie verhaal.
Ik kan 'm ook onderhouden, met een creme en genoeg wassen en reinigen enzo en mn huid voeden. Dan blijft ie mooi, maar hij blijft ook goed.
(Dat is dus het trim-detailer verhaal, en zo zijn er nog wel een paar andere trim detailers van andere merken die ook zo goed werken )
Moderators: Mark Smeets