Volvo 360 GLE 1984 van Albert
- V300 register
- Verbannen
uitbouw/inbouw eventueel op de juiste stand zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
François;251196 schreef : In zo'n geval is een PowerBooster erg handig. Kun je het mechanisme testen en voor
uitbouw/inbouw eventueel op de juiste stand zetten.
Ik gebruik voor dat soort dingen een motoraccu met krokodillenklemmen, gaat ook prima.
Ik heb nu ook windschermen gemonteerd
[ATTACH]5071[/ATTACH]
[ATTACH]5072[/ATTACH]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Albert1;252174 schreef : [ATTACH]5142[/ATTACH]
En dan kom je bij de sloop op mijn favoriete plekje voor een paar simpele 300 onderdeeltjes. Weg.... leeg niks:wtf2:. Jammer hoor...
Zo stom is dat, ook hier in bij de sloop in Doetinchem komt er soms een 300 binnen, dan wordt hij na 24 uur al in de schredder gestopt, terwijl er al V70 P26's en een hele rij waardeloze V40's al vele jaren staan. Heb ze al vaak geprobeerd uit te leggen dat er echt wel vraag naar is, ik heb ook gewoon een baan en kan niet dagelijks naar zo'n sloop toe om te gaan kijken of er 300 onderdelen gered kunnen worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
Achter te laten met het verzoek je te bellen zodra er weer een Volvo 340 of 360
Binnenkomt dan ben je er als eerste bij!
Feit is dat het zeker voor sloperijen met een beperkte ruimte alleen interessant is
om de modernere en de meest gewilde oudere auto s te bewaren voor langere tijd
Los daarvan we hebben binnen de club ook zat leden die onderdelen te koop hebben
Dus daar kun je misschien eerst proberen om de ontbrekende onderdelen te vinden
Mvg
André
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Hele land afrijden/zoeken voor een paar onderdeeltjes heb ik al best (te) vaak gedaan. Dat is toch niet echt mijn hobby.
[ATTACH]5143[/ATTACH]
Vorig weekend ook nog een bekend 300 probleem verholpen. linker pook los. Door dat ik dit op het forum al een paar keer voorbij had zien komen wist ik meteen wat het was en hoe het moest worden opgelost. Hierdoor wat het letterlijk 5 minuten werk. Enkel stukje metaal, boortje 5 en een kruiskoeschroevendraaier is nodig om het weer goed te krijgen.:y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
[ATTACH]5320[/ATTACH] [ATTACH]5321[/ATTACH]
Maargoed 240's zijn echt hele fijne auto's hierdoor heeft mijn 360 pas in Mei weer APK gekregen en heb ik de 240 weg gedaan.Nu weer erg druk bezig de 360 helemaal klaar te maken.
Ik hou al een hele tijd een Exel bestand bij met het onderhoud van mijn auto's. Zodat ik weet wanneer wat is gebeurd en moet gebeuren. Zelf dacht ik dat ik helemaal bij was. Maar na de technieklezing van Gerard toch wel iets aan me remmen gaan doen. De achterremblokken en slangen is het enige slijtage onderdeel dat ik nog niet heb (is) vervangen na 2009.
Ook de vering was ik niet meer helemaal tevreden over. Veel te stug (en laag), dit merkte ik pas echt doordat ik een tijd in de 240 had gereden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Er werd mij aan geraden om 360 GLT veren te nemen.
Dit heb ik gedaan, samen met een stapel ringen, nieuwe hogere banden.
Ook het complete remsysteem heb ik vernieuwd.
Andere Rembekrachtiger (nieuwe type 25% meer remkracht bij de zelfde pedaaldruk, hoofdremcilinder)
[ATTACH]5325[/ATTACH]
, remleidingen, remslangen (de gene van 1984 zaten er nog op), Meteen maar gekozen voor stalen remslangen,
[ATTACH]5326[/ATTACH] remklauwen, rembloken (Ferodo DS2500), remschijven, remcilinder, remschoenen, en de veertjes/ bevestigings-materiaal.
[ATTACH]5327[/ATTACH]
[ATTACH]5329[/ATTACH]
Ik ben erg te spreken over me vorige banden Continental EcoContact 5. Wel 60.000 km mee gereden. Dat is een nieuw record voor mij. :yeah:
Dus ook maar meteen wat hogere banden gekozen. Continental EcoContact 6 185/60 -14R
Auto staat nu echt weer Volvo waardige hoog. Waarschijnlijk heel dicht in de buurt van de hoogte waarom hij ontworpen is.
[ATTACH]5328[/ATTACH]
Eigenlijk wilde ook ook nog nieuwe stalen velgen kopen maar deze waren helaas niet op tijd binnen.
Ik was bang dat de auto een stuk minder strak de bocht in en uit zou gaan met deze set-up. Maar het tegendeel is waar, hij stuurt nog steeds heel scherp, het voelt nu eigenlijk of de auto in evenwicht is. Ander bijkomend voordeel is dat de wielkasten ook niet meer worden geraakt bij het vlotte bochten werk.
Ik ga zo vertrekken naar Noorwegen met de 360. Heb zelf het gevoel dat de auto er wel klaar voor is.
De afstanden en wegen waarop ik rij zullen waarschijnlijk een stuk gunstiger zijn dan mijn eerdere Vakantie naar Bosnië met de Volvo 360.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.