Volvo 360 GLE 1984 van Albert
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Albert1;244233 schreef : @François wat bedoel je met "de striping aan de linkerzijde" kenteken uit 1987 kan verklaren. Is dit gedaan vanaf een bepaald bouwjaar? Vraag mezelf ook af waarom dat aan ene kant wel zit en andere kant niet.
Wanneer je een zwaar ongeluk krijgt moet je een auto laten keuren na reparatie. Vroeger was het geloof ik zo dat je dan een nieuw kenteken kreeg. De kans zit er dus in dat deze 360 in 1987 flinke schade heeft gehad aan de linkerkant. Als bijvoorbeeld de voorkant links in elkaar zat en de striping niet meer leverbaar was, kan het zijn dat ze er voor hebben gekozen de auto recht te trekken, een nieuw spatbord mee te geven, en voor de rest de striping aan de linkerkant te verwijderen.
Hoeft overigens niet zo te zijn, misschien stond de auto wel 3 jaar in de showroom o.i.d. en is de striping beschadigd bij het verwijderen van de sticker van de deur of bij een meer onschuldige schade of zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
De banden zagen er goed uit. Maar deze bleken echt al veel te oud te zijn.
Dit zorgde op de heen- en terug weg voor een lekke band.
Bij gebrek aan een gevaren driehoek, wilde deze dame daarmee wel helpen.
Op de terugweg reden we door Duitsland op zondag toen de 2de band ging.
We hadden dus geen reservewiel meer en allen bandenboeren in de buurt waren dicht. Dus hebben we lang een 80Km/h weg gestaan. Hiermee was onze vakantie met een dag verlengd en mochten we aan de Duitse politie uitleggen waarom we daar stonden. Gelukkig waren daar niet veel woorden voor nodig met die lekke band. De volgende ochtend kregen we nog wel meer rare blikken van voorbijgangers toen we de braadworsten aan het bakken waren.
Eenmaal aan gekomen bij een bandenboer bleek hij deze maat niet te hebben en pas de volgende dag kunnen leveren.
Gelukkig hadden we bij de 2de bandenboer meer geluk. Nadat we het verhaal hadden uitgelegd zette deze vrijwel kostenloos twee andere gebruikte banden erop. (die waarschijnlijk 20 jaar jonger waren). Zo konden we onze reis weer voort zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Albert1;244236 schreef : @General Custom, duidelijk verhaal weet niet precies hoe dat zit met die striping. Maar ik heb nog ergens aan kunnen ontdekken dat er ernstige schade aan heeft gezeten. Of het moet wel heel netjes zijn gerepareerd.
Bij een auto van 3 jaar oud werd/wordt zo'n reparatie meestal zeer professioneel gedaan omdat de dagwaarde van de auto dan nog vrij hoog ligt. Zeker de dagwaarde van zo'n luxe compacte auto. Dat hoef je (gelukkig) niet altijd te zien.
Je zou eventueel kunnen kijken of het voorspatbord er ooit af is geweest. Als je de voorbumper verwijdert zie je dat het spatbord onder de koplamp op de voorbalk zit gebout én gekit. Hier heb je het meeste kans dat je kunt zien of dit ooit opnieuw is gekit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Leuke auto, en leuke foto's. Ik heb ook een Kip caravan achter mijn 360. Maar mijn Kipje is iets nieuwer, 1983.
Ik laat met enige regelmaat een BOVAG onderstelbeurt aan de caravan geven, dan wordt ook de reminrichting en de lagers gecheckt. Maar ik ga wat verder weg met mijn caravan (Zuid Frankrijk).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maximum massa aanhanger geremd: 1200kg. 10% overbelading is 1320kg.
Dus meer dan 300kg boven de grens van bekeuren.
Ik denk dat er linksachter ooit schade is geweest. Kijk maar eens naar de lichtinval.
Dat het binnenkuipje daar zwart is, is niet origineel. De antenne is niet origineel en staat
ook niet haaks op de carosserie. Ik zal eens kijken of ik nog zo'n striping kan vinden.
Wel tof dat je hem wilt behouden en geld hebt gestoken in een Dinitrol behandeling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Heb een keer met beladen caravan gereden waarbij er best wat gewicht hoog boven achterin zat. Dat was daar in tegen een wijze les om goed op het zwaarte punt te letten. Hij ging hierdoor namelijk slingeren.
De teermatjes zijn links idd een andere kleur dan rechts. Wellicht door reparatie, voor de rest kan ik er niks aan zien. De antenne is aftermarket en hangt idd los. Toen ik een keer me moeder van het vliegveld haalde had ik me antenne vergeten omlaag te doen met het knopje, waardoor me moeder een koffer in de achterklep legde en daarbij de antenne afbrak. Heb de nieuwe al liggen, gaat er binnenkort in.
@ volvofiel, vet hoor ook kip caravan. De onze komt toevallig ook uit 1984. Ik ben zelf nog niet zo heel ver weg geweest met de caravan. Stuk Duitsland in. Daarvoor hadden we wel de wielen los gehad en remsysteem gesmeerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.