Steven's Volvo 343 DL 1977 (mj '78)
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Voor MY 78 zit de spijl voor de rest nog aan de bovenkant vast met 2 schroeven en een bout/schroef aan de onderkant (in de deur).
Als je dan de portierruit er uit hebt kan de stijl eruit (vergeet het geleiderrubber niet!) en kan het driehoekig ruitje (met de rubber ) eruit mbv wat WD40. Nu zal de roest in de deur wel bloot komen .....
Als ik zie hoe dat je wagen in de hoeken is bij de kriksteunen zou het me niet verbazen als de flanken er af gaan komen en je ook nog de binnendorpels moet gaan aanpakken. Een geluk dat je dat allemaal van een jongkie kunt afslopen mocht je het nodig hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Die schroeven van de spijl zag ik inderdaad al, maar op het mechaniek van het raam waar het glas zit ingeschoven en hem vasthoudt zitten geen schroeven. Althans ik kan ze echt nergens vinden en toch zit de ruit vast aan het mechaniek. Zit dit erin geklemd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Waar heb je die transportrollers vandaan? Zien er stevig uit, en dat "kuiltje" is erg handig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
volvofiel;240123 schreef : Het mechanisme loopt op wieltjes, die rol je met wat pielen van de ruit af. De strip blijft aan de ruit zitten.
Ga ik daar even naar kijken.
volvofiel;240123 schreef : Waar heb je die transportrollers vandaan? Zien er stevig uit, en dat "kuiltje" is erg handig.
kwam ik op ebay tegen, in nederland was er niet makkelijk aan te komen.
Maar gaat evengoed erg zwaar om de auto te verplaatsen, viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Wellicht dat ik er andere wieltjes onderzet die beter gelaagerd zijn en iets van rubber i.p.v. plastic.
powerflux;240124 schreef : Je zou Jack vd Berg kunnen proberen. Die heeft vast nog 343 delen en is zijn collectie aan het uitdunnen. Hij heeft het echt mooie spul tot nu toe bewaard en wellicht (waarschijnlijk) kun je er vinden wat je zoekt.
Moet zeggen dat ik bijna al alles heb wat ik nodig heb. Heb alleen nog twee goede voorschermen nodig, maar ben daar nog niet achteraan gegaan. En heb al van diverse mensen aanbod gehad dat ze plaatwerk hebben liggen dus weet wie ik daarvoor moet contacteren.
Verder heb ik eigenlijk alles. Meeste moet alleen worden opgepoetst en schoongemaakt, zoals interieur dingen, dashboard etc... bekleding laat ik opnieuw bekleden en er komt een nieuw hemeltje in. Mis ik alleen nog een bruine hoedenplank, maar heb in het topic van Alex z'n 343 gelezen dat ik die waarschijnlijk niet meer tegen ga komen. Als ik al zag hoelang hij er naar opzoek was geweest... daarvoor zou ik wel contact kunnen zoeken met Jack.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik heb al zo vaak onderdelen gevonden die schier onvindbaar zijn, die kom je altijd per toeval tegen. Laatst nog een nieuwe printplaat voor een DLS/GLS tellerset.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Zoals altijd heb ik daar gewoon pech mee.
Ik heb zat zeldzame onderdelen gevonden de afgelopen jaren, alleen op momenten dat ik de auto niet had en zodra ik de auto erbij had gekocht, had ik de onderdelen alweer geruild en verkocht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Verder de LPG tank laten leeglopen en eruit gehaald.
Gaf wel een leuk effect:
Verder nu ook met de carrosserie bezig. Helaas bleek m'n lasapparaat de geest te hebben gegeven. Op het moment dat ik de knop van de torch in druk smelt de zekering door, hij lijkt ergens kortsluiting te maken.
Dus die volgende week maar eens wegbrengen voor reparatie.
Inmiddels de meeste slechte stukken al uitgeslepen en plaatjes voor gemaakt, klaar om erin te lassen. Hier ga ik morgen ook mee verder, en zodra m'n lasapparaat het weer doet, kwestie van alles erin bakken.
Foto's volgen nog...
Wil overgens ook beide dorpels helemaal open slijpen om roest te behandelen, zeker omdat er enorme gaten achteraan zitten en om te kijken hoe het er achter aan toe is.
Ik heb bij klokkerholm overzet plaatwerk gevonden:
www.klokkerholm.nl/index.php?merk=VOLVO&...atst=&weergave=thumb
Ik vroeg me verder af of ik over de hele lengte de dorpels kan open slijpen zonder dat de carrosserie gaat knikken?
Of moet ik hiervoor eerst balken in de deur posten lassen. Het gaat alleen om de buitenkant, dus de puntlassen door boren bij de deur stijl.
Ik hoor het graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.