Steven's Volvo 343 DL 1977 (mj '78)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Z'n plaatwerker gaat het verder beoordelen. Liefst hou ik ook dit huidige dak.
Het zal mij benieuwen
- Steven340
- Nieuw lid
Fred Oosterlaan werd te duur en zag het project niet zo zitten.
In zijn ogen was de auto al te ver heen.
Dus Yasmine staat nu bij Erik die mij helpt met diverse laswerk, voornamelijk het zichtwerk.
Doen het beetje bij beetje, heb geen haast met het project sinds ik nu de Diesel heb.
Was begin dit jaar om de auto klaar te hebben voor de winter omdat ik dan vervoer nodig had aangezien de Rai Special dan aan z'n winterslaap begin.
Maar dat is nu veranderd.
Zelf in ieder geval afgelopen weekend al een begin gemaakt met de balk uit te pellen waar de achterklep in hangt. De voorste balk is al uit de weg.
De achterste balk kan ik bijna bij, dan nog alle puntlassen verder uitboren en de balk er tussenuit wippen.
Maar met temperaturen tussen de 30 en 35 graden buiten was het bijna geen doen. Had het liefst nog iets verder gekomen maar de geplande dagen vielen achteraf uitgerekend ook op de warmste.
Afijn het begin is er. En voor mij blijft het 2 uur rijden enkele reis naar Venhorst.
Helaas vergeten op de foto te zetten maar de knik in het dak is er al zo goed als uit.
Dankzij flink hameren aan de buitenkant en vanuit de binnenkant met een hefboom onder de deuk ondersteund op de bodemplaat (klinkt ingewikkeld he) de deuk er met z'n tweeen aardig uit weten te krijgen.
Het laatste stukje is voor de schade hersteller.
Wordt vervolgd...
- V300 register
- Verbannen
de niet zichtbare roest.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Mark Smeets
- Moderator
François;242508 schreef : Waarom stop je hem niet in een badje? Zie je meteen waar je nieuw plaatwerk in moet lassen. Lijkt op dit moment duur, maar wel de beste manier om roest te verwijderen, ook
de niet zichtbare roest.
eens! Zeker na de bevinding van Fred. Ik kan me zijn opmerking wel voorstellen, er zijn minder roestige exemplaren als basis.
Echt diepe respect dat je dit aandurft en zo aanpakt!
- V300 register
- Verbannen
Steven340;242501 schreef : En voor mij blijft het 2 uur rijden enkele reis naar Venhorst.
Met een diesel ja
- Steven340
- Nieuw lid
En die diesel haalt ook de 100 hoor :+...... met een beetje geduld :no_comment:
En wat de 343 betreft, hij heeft ook hele harde punten, bij de voorruit in de hoeken onderaan, totaal geen roest. De binnenschermen zijn ook helemaal hard. De rechter deur is ook helemaal hard, de linker heeft wat golven in het plaatwerk en wat gaten onderaan, Erik heeft gelukkig nog een goed exemplaar in de stelling staan.
De roest plekken die hij wel heeft zijn ook meteen extreem maar verder... ach ik geef nog niet zo snel op. Komt uiteindelijk allemaal goed
Dus om hem nou in bad te doen, heb zelfs de bitumen eruit gehaald, dus kan de koets van binnen en van buiten goed zien. En op plekken waar ik het niet kan zien, daar zorgt de roeststopper van Fred Oosterlaan wel voor, die krijgt als hij klaar is de volledige behandeling.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Steven340;242516 schreef : De binnenschermen zijn ook helemaal hard. De rechter deur is ook helemaal hard, de linker heeft wat golven in het plaatwerk en wat gaten onderaan, Erik heeft gelukkig nog een goed exemplaar in de stelling staan.
Zorg maar dat je de correcte deur plaatst.
Die van 78-79 verschillen met latere en eerdere exemplaren...
Wat je ook kunt doen is een onderkant (aan de binnenkant) van een laat exemplaar implanteren in je huidige deur.
- Steven340
- Nieuw lid
De buitenkant van de deur zitten 4 golven in, geen idee hoe maar dat zit over de hele breedte (van onder tot boven) van de deur, dat strak trekken gaat nog heel lastig worden.
Wat zijn eigenlijk de verschillen in deuren van '76 - '77 ten opzichte van '78 - '79?
Raamslinger op een andere plek?