show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Steven's Volvo 343 DL 1977 (mj '78)
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-02-2016 13:03 #963220
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Steven's Volvo 343 DL 1977 (mj '78)
Tja, het is erg moelijk te zien. Zit natuurlijk een ander luchtfilterhuis op, en ook de contactpuntjes zijn overgezet. Hij heeft dus geen renix.
En ook de kleppendeksel is overgezet van de oude. Dus zo op het zicht is het niet te zien. Tenzij je het motornummer nog weet
En ook de kleppendeksel is overgezet van de oude. Dus zo op het zicht is het niet te zien. Tenzij je het motornummer nog weet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-02-2016 15:33 #963272
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Steven's Volvo 343 DL 1977 (mj '78)
Ik ben meteen maar even je topic gaan lezen n.a.v. je telefoontje. Ik hoop dat mijn kacheldelen de oplossing voor jouw probleem zijn, als het goed is zit er dat allemaal wel compleet in alleen mijn geheugen is na al die jaren een beetje vaag geworden..
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
28-02-2016 16:59 #963274
door Steven340
Ze zijn in ieder geval van het zelfde jaar, maar zal het ter plekke wel bekijken. Denk dat ik in ieder geval al een heel end kom met jouw onderdelen
Mis ook diverse (originele) schakelaars. Maar zag dat die er ook tussen zaten, dus dat komt wel goed.
Mis ook diverse (originele) schakelaars. Maar zag dat die er ook tussen zaten, dus dat komt wel goed.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-03-2016 15:50 #963302
door Steven340
Vandaag een begin gemaakt met het strippen van de auto.
Beide binnenschermen zijn helemaal hard, alleen her en der wat oppervlakte roest, kon nergens doorheen porren met de schroevendraaier.
Van de buitenschermen kan ik dat helaas niet zeggen. Ook het voorfront is erg slecht, voornamelijk aan de (vanaf voor gezien) linker kant.
En nu de Rai Special naar buiten is weer volop ruimte
Wordt vervolgt...
Beide binnenschermen zijn helemaal hard, alleen her en der wat oppervlakte roest, kon nergens doorheen porren met de schroevendraaier.
Van de buitenschermen kan ik dat helaas niet zeggen. Ook het voorfront is erg slecht, voornamelijk aan de (vanaf voor gezien) linker kant.
En nu de Rai Special naar buiten is weer volop ruimte
Wordt vervolgt...
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
03-03-2016 17:16 #963312
door Steven340
Vandaag verder gegaan met strippen, was alleen al 2 uur kwijt met het verwijderen van de achterpumper en trekhaak, de bumper heeft een tik gehad en ook de bouten waren in banaanvorm erg lastig te verwijderen. Ook met een slijptol kwam ik daar niet in de buurt.
Maar ook dat is nu gelukt :yeah:
Verder moet alleen nog de motor en gastank eruit, dit gaat in de loop van volgende week gebeuren, heb dan ook een motortakel tot m'n beschikking.
En hier nog wat foto's van de slechte plekken:
Linksachter waar de auto een kleine aanrijding heeft gehad, valt niet meer uit te deuken, word uitslijpen en donorstuk in lassen.
Morgen een stuk zincor plaat halen en een goeie plaatschaar.
Verder wilde ik de deuren uit elkaar halen, maar heb even geen idee hoe :wtf2:
Krijg de rvs randen er niet vanaf, zit muurvast en ook zie ik geen schroeven zitten die het raam op het mechaniek vasthouden, dacht dat eerst het kleine ruitje er dan uit moest, spijl losgeschroeft maar zit ook muurvast.
Ook in de haynes manual wordt ik er niet wijzer van
Iemand ervaring hiermee?
Maar ook dat is nu gelukt :yeah:
Verder moet alleen nog de motor en gastank eruit, dit gaat in de loop van volgende week gebeuren, heb dan ook een motortakel tot m'n beschikking.
En hier nog wat foto's van de slechte plekken:
Linksachter waar de auto een kleine aanrijding heeft gehad, valt niet meer uit te deuken, word uitslijpen en donorstuk in lassen.
Morgen een stuk zincor plaat halen en een goeie plaatschaar.
Verder wilde ik de deuren uit elkaar halen, maar heb even geen idee hoe :wtf2:
Krijg de rvs randen er niet vanaf, zit muurvast en ook zie ik geen schroeven zitten die het raam op het mechaniek vasthouden, dacht dat eerst het kleine ruitje er dan uit moest, spijl losgeschroeft maar zit ook muurvast.
Ook in de haynes manual wordt ik er niet wijzer van
Iemand ervaring hiermee?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
04-03-2016 08:15 #963314
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Steven's Volvo 343 DL 1977 (mj '78)
Bij de nieuwe types deuren zit boven op de deur nog een klinknagel die je moet uitboren om de spijl los te krijgen. Verder zit er halverwege de deur zeker een schroef of bout. Het grote ruit moet er eerst uit. Daarna kun je de spijl naar de zijkant halen. De spijl gaat er heel moeilijk helemaal uit en als dit niet hoeft dan zou ik hem alleen verschuiven. Het kleine ruitje kan er behoorlijk strak in zitten. Ik probeer altijd het rubber en ruitje in 1 keer er uit te halen. Over die chroom strips verwijderen zijn andere topic's. In ieder geval de volgende tip. Zet jezelf in Zen-stand, zorg dat je niet gestoord wordt, neem heel veel tijd, en bedenk ook eerst een plek waar je die dingen veilig en ongestoord kunt neer leggen. Er zitten lipjes om de deur heen gevouwen. Meestal begin bij linker boven hoek. Bij de rest van de strip nooit wrikken, buigen oid.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-03-2016 18:40 #963319
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Steven's Volvo 343 DL 1977 (mj '78)
Probeer het anders een keer uit bij een 340 op de sloop of zo.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
04-03-2016 19:02 #963320
door Steven340
Denk dat ik dat eerst doe, zoiezo zijn de deuren voor latere zorg, was er wel even naar aan het kijken maar kan beter toch eerst aan de body werken.
Maar m'n pa wil dat ik zo niet in die hal ga lassen en slijpen. Want het slijpen geeft veel troep. Ook op plekken waar je dat niet wilt hebben, en daar heeft hij wel een punt, heb m'n cnc draaibank er ook staan dus nu eerst rondom lasgordijnen ophangen. Morgen maar wat dingen opruimen en de boel opmeten om vervolgens gordijnen op maat te bestellen.
Tjonge, de complete hal verbouwen voor ??n project, maar moet ook aan de toekomst denken. En dan is die investering het best waard. Want er zullen er nog vele projecten volgen
Vandaag al wel 1mm plaat gehaald en een knappe plaatschaar + een nieuwe motorblok bok. Want dat laatste vond ik wel een "must have"
Maar m'n pa wil dat ik zo niet in die hal ga lassen en slijpen. Want het slijpen geeft veel troep. Ook op plekken waar je dat niet wilt hebben, en daar heeft hij wel een punt, heb m'n cnc draaibank er ook staan dus nu eerst rondom lasgordijnen ophangen. Morgen maar wat dingen opruimen en de boel opmeten om vervolgens gordijnen op maat te bestellen.
Tjonge, de complete hal verbouwen voor ??n project, maar moet ook aan de toekomst denken. En dan is die investering het best waard. Want er zullen er nog vele projecten volgen
Vandaag al wel 1mm plaat gehaald en een knappe plaatschaar + een nieuwe motorblok bok. Want dat laatste vond ik wel een "must have"
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
05-03-2016 00:36 #963322
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Steven's Volvo 343 DL 1977 (mj '78)
Er is een trucje voor die lijsten. Ik heb ze al zo vaak losgehaald. Beginnen met het losse hoekje rechtsboven, met het onderste stukje aan de ruitzijde. Als je dat hoekstukje eraf hebt, gaat de rest vanzelf.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
05-03-2016 15:20 #963323
door Steven340
Kijk aan, dank voor de tip.
Vandaag bij Jos langs geweest in Liempde om heel wat onderdelen op te halen afkomstig van zijn Black Beauty.
Nu ook een complete kachelunit. Dat scheelt weer, en verder voorzien van alle originele schakelaars met oranje opdruk. De rest moet ik nog uitzoeken, maar kom in ieder geval weer een heel end zo.
En thank god, hij had nog een mooi voorfront liggen. Zitten wat kleine roest gaatjes in en her en der wat deukjes maar is nog perfect op te knappen. En zonder gaten voor koplamp wissers :w00t:
Vandaag bij Jos langs geweest in Liempde om heel wat onderdelen op te halen afkomstig van zijn Black Beauty.
Nu ook een complete kachelunit. Dat scheelt weer, en verder voorzien van alle originele schakelaars met oranje opdruk. De rest moet ik nog uitzoeken, maar kom in ieder geval weer een heel end zo.
En thank god, hij had nog een mooi voorfront liggen. Zitten wat kleine roest gaatjes in en her en der wat deukjes maar is nog perfect op te knappen. En zonder gaten voor koplamp wissers :w00t:
Moderators: Mark Smeets