- Berichten: 7
Steven's Volvo 343 DL 1977 (mj '78)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Dus vind het wat dat betreft ook best interesant. Ook contactpuntjes zijn weer nieuw voor me.
Beschik ook over het Haynes boek, dus daarmee moet ik al een heel end komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Steven340;239820 schreef : Ik ben een beetje een mierenneuker op dat gebied. Wil altijd alles zo origineel mogelijk hebben zo ook het motorblok. En opzich vind ik het helemaal niet erg om het blok volledig te demonteren en te reviseren, daar leer ik ook weer een hoop van. Ben tot nu toe nog niet verder geweest dan de carburateur.
Dus vind het wat dat betreft ook best interesant. Ook contactpuntjes zijn weer nieuw voor me.
Beschik ook over het Haynes boek, dus daarmee moet ik al een heel end komen.
zou zelf ook beginnen met de body en de motor die erin ligt voorlopig alleen rijdbaar maken. beurtje, carb + ontsteking in orde, etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Als dat in orde is zet ik er een motor in, zorg ik dat deze loopt, transmissie in orde is en de remmen etc... Dan de buitenkant laten strakmaken en spuiten en dan de boel weer opbouwen.
Zo had ik het in gedachten. Tenzij iemand anders nog andere suggesties weet die wat meer ervaring heeft met een volledige restauratie
Ik durf nu in deze staat geen accu aan te koppelen. Alles is zo zeiknat geweest, ook in de zekeringkast zit het vol met corrosie en er lopen draden zomaar onder de vloer die met ductape op hun plek worden gehouden en ik niet thuis kan brengen. En vooral met een gasinstallatie wil ik geen kortsluiting, laat staan brand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
General Custom;239550 schreef : De voormalig eigenaresse vertelde dat hier ooit een tak op is gevallen.
Ik kwam net per toeval een oud topic tegen! Daarin stond dat de auto verkocht was aan een vrouw die de motor wilde inbouwen in een 77'er 343 op LPG. Toen begonnen er belletjes te rinkelen
Volgens mij komt je motorblok uit deze auto: klik
Zie laatste post op pagina 2 en verder. Kan bijna niet missen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Of het was al niet de originele in de vorige auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Geen idee hoe het zit met het oliefilter, maar ik weet w?l zeker dat ik die 340 toen (2010) aan de eigenaresse van deze 343 heb verkocht. Heb nog wel ergens een foto van onder de motorkap denk ik, al weet ik niet of je van bovenaf kunt zien of het het originele blok is. In mijn herinnering zag het er toen allemaal heel origineel uit, en gelijk aan mijn rode vijfdeurs uit '86. De auto had toen amper 100.000km op de teller staan. Het kan natuurlijk ook dat er uiteindelijk toch een ander blok in de 343 is beland.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.