- Berichten: 18
Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
- Steven340
- Nieuw lid
Sindsdien die stalen velgen eronder gehouden en lichtmetalen velgen verkocht.
Echt een wereld van verschil.
14" is leuk voor onder een 360
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
In verband met het ontbreken van de stuurbekrachtiging zou ik ook niet snel voor grotere velgen kiezen. Als alternatief zou ik zoeken naar nette originele 13 inch licht metalen velgen of de huidige stalen velgen behouden (stralen en opnieuw laten coaten). De bandenmaat die er nu op ligt, is erg smal. Ik had destijds de bandenmaat 175-70-13 en dezelfde standaard stalen velgen. Vanuit stilstand inparkeren was geen probleem, zolang je regelmatig de bandenspanning controleert (voor en achter 2,2 bar).
Groet, Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Verder zeer nette 340, ik kan mooi wat tips uit jouw topic halen voor mijn 340:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Steven340;240633 schreef : 14" is leuk voor onder een 360
Een 340 stuurt door het lichte motortje sowieso al lichter. Een keer in Niels zijn 340 gereden met 14 inch velgen. In verhouding tot de 360 leek het alsof die auto al stuurbekrachtiging had :f
Ik zou voor 15 inch gaan met 195 brede banden, vult de wielkasten tenminste een beetje
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Goed, de benzineleidingen. Begonnen achter; onder het tapijt vd kofferbak tref je een metalen inspectieluikje; 3 schroefjes los en je bent binnen.
Een vinger erlangs voelde nattigheid, tijd om die slangetjes te vervangen dus.
Loshalen gaf het volgende aanzicht:
Scheurtjes, zoals te verwachten was.
Slangklemmetjes loshalen, het metalen 'tonnetje' bewaren en terug in de plastic buis schuiven. Niet loslaten, want dan springt ie ergens bovenop de benzinetank en kan je gaan lopen vissen. Nieuwe slangetjes er op, en klaar!
Vervolgens onder de auto gekeken, daar was een ontluchtingsslang ook in slechte staat. Losgesneden (klemmen zaten muurvast) en nieuwe op gedaan. Ivm smerige handen, geen foto's van
Onder de motorkap was alles in orde! Soepele leidingen, geen scheurtjes, niks mis mee... If it aint broke, don't fix it...
Kortom, kort en simpel klusje, maar zeker noodzakelijk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Stefan340;240684 schreef : Onder de motorkap was alles in orde! Soepele leidingen, geen scheurtjes, niks mis mee... If it aint broke, don't fix it...
In dit geval ben ik het er niet mee eens. Die slangen zijn na 30 jaar allemaal slecht geworden, althans, als het die stoffen slangetjes zijn. Ik zou ze aan de hand van de how to van Wouter allemaal vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.