show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-06-2016 22:26 #963868
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Oh ja even voor de volledigheid, in de motorruimte zaten geen stoffen slangetjes zoals achter, maar synflex inderdaad.
Thx voor de correctie!
Thx voor de correctie!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2016 08:39 #963870
door V300 register
Ik denk dat je ze door de war haalt; de synflex slangen zijn de bruinige enigszins doorzichtige slangen waar de metalen tonnetjes inzitten. Deze slangen lopen door de kokerbalken richting de brandstofpomp.
Tussen deze synflex slangen en de brandstofpomp zitten nog zwarte rubber slangetjes (die heel graag gaan lekken). Deze vindt je aan de linkerkant van het motorblok bij een 1.4. Vervolgens gaat er van de brandstofpomp naar de carburateur nog een rubberen slang, al dan niet met een extra brandstoffiltertje er tussen.
Tussen deze synflex slangen en de brandstofpomp zitten nog zwarte rubber slangetjes (die heel graag gaan lekken). Deze vindt je aan de linkerkant van het motorblok bij een 1.4. Vervolgens gaat er van de brandstofpomp naar de carburateur nog een rubberen slang, al dan niet met een extra brandstoffiltertje er tussen.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
07-06-2016 11:50 #963871
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Even stiekem mijn eigen how-to 'spammen' :
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6108
EDIT: Ik zie dat een plaatje niet meer werkt (ooit bij Imageshack neergezet), thuis eens koekeloeren of ik dat nog kan herstellen...toch fijn om dat topic weer eens door te lezen..
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6108
EDIT: Ik zie dat een plaatje niet meer werkt (ooit bij Imageshack neergezet), thuis eens koekeloeren of ik dat nog kan herstellen...toch fijn om dat topic weer eens door te lezen..
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2016 12:13 #963874
door V300 register
Vorig jaar nog meegemaakt dat het slangetje bij de benzinepomp (B19A) ging lekken, tijdens een vakantietrip. Tank liep leeg en heftige benzinegeur. Toen dacht ik al: had ik dat kleine rotslangetje maar eerder vervangen! Benzinepomp is mechanisch en draait altijd mee, ook als ik op lpg rij. Ik heb die slang tussen de beide delen van de benzinetank ook vervangen. Dit heb je niet bij een 340.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-06-2016 16:02 #963879
door V300 register
Ben inderdaad in de war dan; die enkelen onder de motorkap ga ik dan nog doen!
Eerst ff APK regelen
Eerst ff APK regelen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2016 09:49 #963889
door V300 register
goede kans dat de rubber slangen tussen de koets en benzinepomp, en tussen benzinepomp en carburateur, al eerder vervangen zijn. Bij een auto van 25-30 jaar oud zou je ook wel verwachten dat er misschien ooit eens wat aan vervangen is :+
Die slangetjes bij de tank zo te zien niet... maar dat heb je nu ook getackeld.
Die slangetjes bij de tank zo te zien niet... maar dat heb je nu ook getackeld.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2016 20:53 #963895
door V300 register
Zou je wel zeggen he Wouter...
Het ergste wat ik heb gezien is bij mijn rode 340. Achter waren de slangen van de overloop zo slecht dat de benzine er letterlijk uit stroomde.
Het ergste wat ik heb gezien is bij mijn rode 340. Achter waren de slangen van de overloop zo slecht dat de benzine er letterlijk uit stroomde.
Bij de brandstofpomp had iemand bedacht dat een oud slangetje met Ty-raps net zo goed was als een nieuwe met slangklemmen. Hier stroomde de benzine ook letterlijk langs af.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-06-2016 10:35 #963961
door V300 register
APK in de pocket. Moest nog wel ter plekke die CO schroef een halve slag verder erin draaien:+
Ook zag de beste man dat mijn veren voor, onderkant waar ze rusten in die rand van de veerpoot, verroest waren die ze maar al te graag voor me wilde vervangen uiteraard. Reeel probleem? Grote klus te vervangen? En wakostda? Kon geen losse veren vinden..
Ook zag de beste man dat mijn veren voor, onderkant waar ze rusten in die rand van de veerpoot, verroest waren die ze maar al te graag voor me wilde vervangen uiteraard. Reeel probleem? Grote klus te vervangen? En wakostda? Kon geen losse veren vinden..
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-06-2016 09:23 #963979
door V300 register
Veerschotels kan je los krijgen, wel aandachtspunt, want als ze losscheuren op de snelweg, dan parkeer je hem misschien in de vangrail.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-06-2016 12:46 #963982
door V300 register
Straks gewoon originele veren terug of verlagingsveren?
Moderators: Mark Smeets