Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nog één probleem wat nog aangepakt moet worden. Ik vermoed dat mijn koppeling niet helemaal meer in orde is. Als ie in z'n vrij staat, met koppelingpedaal los, bij een koude start "schuurt" er wat stationair. Wordt erger als je de touren wat verhoogd. Die herrie gaat weg door de koppeling in te trappen. Ook lijkt het dat als ik wat km gereden heb dit fenomeen zich niet voordoet..?
Welke tests kan ik uitvoeren voordat ik 'n nieuwe koppeling aanschaf?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Stefan340;244800 schreef : Als ie in z'n vrij staat, met koppelingpedaal los, bij een koude start "schuurt" er wat stationair. Wordt erger als je de touren wat verhoogd. Die herrie gaat weg door de koppeling in te trappen. Ook lijkt het dat als ik wat km gereden heb dit fenomeen zich niet voordoet..?
Welke tests kan ik uitvoeren voordat ik 'n nieuwe koppeling aanschaf?
De oorzaak is 99% zeker het lager in het achterdeel van je koppelingshuis.
Voorgestelde reparatiemethode:
- middendemper uitlaat verwijderen
- aandrijfas uitbouwen (tip: koop nieuwe klemboutjes in sterkte 12.9)
- achterste gedeelte van het koppelingshuis losmaken (3 moeren) en recht naar achteren eruit trekken.
Zolang deze as eruit is, NIET de koppeling in trappen.
Je voelt aan de as of het lager inderdaad stuk is. As vasthouden en het aluminium deel draaien kan ook, geeft waarschijnlijk een zeer duidelijk schavend lagergeluid.
- Borgring losmaken, lager vervangen, borgring terugplaatsen
- alle andere zaken in omgekeerde volgorde terugplaatsen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dus wat is jullie mening: Zal ik 'm laten taxeren? Money worth it? En zo ja, waar?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Verder is het de afweging die je maakt: waar rij je, hoe rij je, hoeveel rij je,... Ik heb er zelf bijvoorbeeld voor gekozen om niet te taxeren omdat het wel weer best wat geld kost en ik sowieso nauwelijks met de 340 rij, en áls ik hem meeneem het eigenlijk alleen maar in rustig buitengebied op rustige weekenddagen is. Als je dagelijks in de spits rijdt is de kans op schade wat groter en kun je beter wel laten taxeren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- Je een casco+ danwel allrisk verzekering hebt
+ jouw verzekeraar erkent de taxateur
+ de geldigheid van de taxatie is nog niet verlopen
Als er dan schade is zal je verzekeraar dit proberen te verhalen voor je, want als dat niet lukt moeten ze het zelf betalen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.