show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Eerste auto, een Volvo 340 1.4!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2016 14:13 #963984 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Eerste auto, een Volvo 340 1.4!
Als je de boel toch los haalt, in iedere geval nieuwe schokbrekers plaatsen. Zijn patronen voor in de veerpoot. Bij de 340 heb ik de originele veren terug geplaatst. Bij mijn 360 2cm verlaagd. Het is maar net waar je de auto voor gaat gebruiken. Voor comfortabel dagelijks gebruik origineel laten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2017 13:46 #966929 door V300 register
Zo, het was weer even stil! De winter is voorbij, en het was weer klus-tijd. Na de stalling een grote beurt gedaan. De wiellagers voor gaven geluid, en jawel, allebei kapot! Bij het verwijderen eruit vielen ze al uit elkaar... Niks te laat dus :-)

Nog één probleem wat nog aangepakt moet worden. Ik vermoed dat mijn koppeling niet helemaal meer in orde is. Als ie in z'n vrij staat, met koppelingpedaal los, bij een koude start "schuurt" er wat stationair. Wordt erger als je de touren wat verhoogd. Die herrie gaat weg door de koppeling in te trappen. Ook lijkt het dat als ik wat km gereden heb dit fenomeen zich niet voordoet..?
Welke tests kan ik uitvoeren voordat ik 'n nieuwe koppeling aanschaf?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2017 14:00 #966930 door V300 register

Stefan340;244800 schreef : Als ie in z'n vrij staat, met koppelingpedaal los, bij een koude start "schuurt" er wat stationair. Wordt erger als je de touren wat verhoogd. Die herrie gaat weg door de koppeling in te trappen. Ook lijkt het dat als ik wat km gereden heb dit fenomeen zich niet voordoet..?
Welke tests kan ik uitvoeren voordat ik 'n nieuwe koppeling aanschaf?

De oorzaak is 99% zeker het lager in het achterdeel van je koppelingshuis.

Voorgestelde reparatiemethode:

- middendemper uitlaat verwijderen
- aandrijfas uitbouwen (tip: koop nieuwe klemboutjes in sterkte 12.9)
- achterste gedeelte van het koppelingshuis losmaken (3 moeren) en recht naar achteren eruit trekken.

Zolang deze as eruit is, NIET de koppeling in trappen.
Je voelt aan de as of het lager inderdaad stuk is. As vasthouden en het aluminium deel draaien kan ook, geeft waarschijnlijk een zeer duidelijk schavend lagergeluid.

- Borgring losmaken, lager vervangen, borgring terugplaatsen
- alle andere zaken in omgekeerde volgorde terugplaatsen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2017 16:48 #966984 door V300 register
Helder, dank, ik laat weten wat eruit komt! Heb alleen komende weekenden niet zoveel tijd... Is het een spoedklusje of kan dat wel een paar honderd kilometer wachten?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2017 18:30 #967073 door V300 register
een paar duizend ook wel. Het is voorlopig gewoon alleen een irritant geluidje wat de meeste mensen oplossen door de radio iets harder te zetten....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2017 16:31 #971431 door V300 register
Victor de Volvo rijdt als een zonnetje. En heeft pas 89k op de teller. En omdat ik laatst weer mega smerig werd afgesneden begon ik toch even na te denken: Wat als het wel een keertje mis gaat. Dan krijg ik paar tientjes euro aan restwaarde... Hij is vrijwel roest vrij (plekje bij wielkast ontdekt, binnenkort maar mee aan de slag) en van binnen ook netjes.
Dus wat is jullie mening: Zal ik 'm laten taxeren? Money worth it? En zo ja, waar?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2017 16:42 #971432 door V300 register
Taxeren is altijd goed, mits in combinatie met een oldtimerverzekering die de taxateur en taxatiewaarde erkend, anders heb je er helemaal niks aan.

Verder is het de afweging die je maakt: waar rij je, hoe rij je, hoeveel rij je,... Ik heb er zelf bijvoorbeeld voor gekozen om niet te taxeren omdat het wel weer best wat geld kost en ik sowieso nauwelijks met de 340 rij, en áls ik hem meeneem het eigenlijk alleen maar in rustig buitengebied op rustige weekenddagen is. Als je dagelijks in de spits rijdt is de kans op schade wat groter en kun je beter wel laten taxeren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2017 21:27 #971438 door V300 register
Niet laten taxeren. Ik heb laatst een schadegeval gehad en de taxateur van de tegenpartij was gewoon eerlijk over mijn auto: het is een nette auto, dus je krijgt voldoende om de schade te laten herstellen. En dat was meer dan de dagwaarde. Onze auto´s zijn rond de 3000 euro waard; een enkele wat meer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2017 11:58 #971469 door V300 register
Nee hij is zeker niet voor dagelijks gebruik. Dank voor jullie advies; ik hoop nooit schade te krijgen, doch tzt dan wel op een eerlijke taxateur :-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2017 17:23 #971528 door V300 register
Je hebt echt iets aan een taxatie als:

- Je een casco+ danwel allrisk verzekering hebt
+ jouw verzekeraar erkent de taxateur
+ de geldigheid van de taxatie is nog niet verlopen

Als er dan schade is zal je verzekeraar dit proberen te verhalen voor je, want als dat niet lukt moeten ze het zelf betalen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC