show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Dante's 340 Special

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2014 21:24 #949969 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dante's 340 Special
Maakt niet uit, ben met de wieldop bij De Wapstad naar binnengelopen & met een klein marterharen penseeltje naar buiten gekomen... :D
Vervolgens 50ml lak gescoord bij de autolakkenboer & toen maar iets vinden om te oefenen. Dat was vrij makkelijk. Bij mijn LMV kreeg ik 4 extra naafkapjes. Alle 8 een Dasty poets & schrobbeurt gegeven, de mooiste 4 apart gelegd, 2 kapotte aan de kant geschoven & vervolgens van alle 8 de slechtste uitgezocht. Naafkapje ontsmet, een doek & wattenstaafjes klaargezet & een paar druppels lak op een papiertje gedruppeld.

Und los:

Dit is 1 laag lak. Er zit een veeg van de lak in de buurt van de laatste 'O'. Dat was de eerste keer overtollige lak verwijderen met de doek. Dat werkte niet naar behoren, dus de keren hierop een in alcohol gedrenkt wattenstaafje gebruikt. Dat werkte aanzienlijk beter :)
Het plan is hetzelfde met de logo's op de net aangeschafte wieldoppen te doen, maar dan 2 lagen of meer. Ik heb net al een begin gemaakt met 1 wieldop, echter werd het rap donker & kunstlicht verlichtte de boel een beetje onhandig, dus morgen verder & foto's :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-08-2014 21:32 #949970 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Dante's 340 Special
Zo gaat ie goed, zo gaat ie beter. :)

Ik kan me overigens nog herinneren dat ik, de ietsjes gemorste lak achteraf toen alles klaar was heb weg geschuurd met een hele fijne korrel (1000 of 2000) en daarna het hele naafkapje in de blanke lak heb gezet.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2014 21:33 #949971 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Dante's 340 Special
Respect hoor, mooi dat je er zo tot in detail mee bezig bent. Mijn blauwe sedan heeft ook wieldoppen maar eerlijk gezegd interesseert het me helemaal niks hoe de wieldoppen eruit zien :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2014 21:45 #949972 door V300 register
@Wouter: Crossed my mind, maar ik had de gedachte dat ik misschien de grijze lak dan beschadig. Toch bedankt voor de tip :y:

@Joost: Het logo was compleet niet te lezen & als ik dan toch aan de slag moet met verf, dan maar een beetje uniek & OEM+ :D ;)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-08-2014 21:55 #949973 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Dante's 340 Special
Heb het even opgezocht, mocht je het leuk vinden: forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=120464&postcount=586

Graag gedaan Dante, alhoewel ik me er van bewust ben dat mijn manier zeker niet d? manier hoeft te zijn, wie weet werkt de manier die jij hebt bedacht wel beter of in ieder geval even goed, want zoals je wel kunt zien aan de foto's is het net niet helemaal binnen de lijntjes zoals juf me vroeger heeft geleerd. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2014 22:24 #949976 door V300 register
Dat is altijd leuk om te zien :y:
Bij de naafkapjes zou schuren nog wel een optie kunnen zijn, echter bij de wieldoppen niet, vind ik persoonlijk. Meer omdat ik dan de hele dop zou moeten opschuren & lakken. Dan had ik beter de wieldop eerst helemaal een tintje donkerder kunnen spuiten, logo kleuren & dan blanke lak. Voor het mooi :D ;)
Misschien niet helemaal jouw of mijn fout, of gebrek aan vaste hand, dat het soms niet binnen de lijntjes blijft. Het is vrij zacht plastic, waar chips & dings al vrij makkelijk scherpe hoeken kunnen afvlakken :)

Ook typisch ... Het profiel van de halve cirkels in de naafkap liep |_| terwijl die in de wieldop meer \_| liep met de schuine kant richting buitenzijde wieldop. Schildert iets moeilijker binnen de lijntjes :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2014 23:14 #949978 door V300 register
Tip voor zulke verfklusjes, kijk bij de modelbouwzaak voor van die kleine potjes Enamel verf van Humbrol of Revell. Deze verf heeft als voordeel dat je deze met wasbenzine af kunt wassen (ook kwasten), geen primer nodig heeft, en zich heel fijn en dun laat smeren terwijl hij meteen goed dekt.

Voor het inkleuren van de logo's, een penseel wat n?t in de groeven past is perfect. Als je zit doet met Enamel verf kun je zo netjes in de groeven verven, en wat langs de groeven gaat met een doekje direct wegvegen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2014 23:17 #949979 door V300 register
Kom je nou mee aan... :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2014 23:26 #949980 door V300 register
Beter laat dan nooit. Mosterd na de maaltijd is ook lekker, duurt niet lang voor je nog eens gaat eten ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2014 23:43 #949982 door V300 register
Hahaha... :humor:
Voor de toekomst is het wel een goede raad ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC