show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Dante's 340 Special

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2014 15:24 #948242 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dante's 340 Special
@Wouter: Da's mooi. Ik zou ze beiden graag uitnodigen voor een testrit dan :D
En lol @ TG reference ;)

@Joost: Dank je. Moet lukken. Rijdt bakken beter dan m'n Polo's :)

@Luc: Yup. Erg blij mee :yeah:

@Jan: Moet lukken :) In dit geval leek het mee eens wijs om te kijken hoe deze werkt & zo... ;)

huysmans;229468 schreef : Moet je voor de gein de wagens eens in de achteruit zetten en dan kijken of je lampen wel branden. (Met draaiende motor) Is ook erg leuk. (en als iemand achter je erg vervelend is even opletten op hun reactie als je uitstapt)

Hehehe... Dat moet ik ook eens proberen...:yeah:

Nou heb ik niet vaak koude billetjes, maar in de bus is de stoelverwarming soms wel ideaal. Allen daar kan de rugleuning dan ook verwarmd worden.
En lid worden zit in de planning ;)

Vandaag foto's gemaakt van het motorruim:

Toen ik de kofferbak wilde doen, begon het te plenzen. En die ligt trouwens ook vol met allerhande sleutelspul :)

Vandaag nog een vreemde dingetje meegemaakt. Ik kreeg de pook niet in D. Stukje achteruit gereden & toen nog steeds niet. Beetje duwen, tandjes poetsen & geschrokken :woops: Maar wel in z'n D daarna. Even op letten of dat vaker gebeurt, dan moest er ergens een busje vervangen worden, las ik.
Nog 2 klein puntjes gevonden...:
- Er rammelt iets in het schuifkanteldak... Erg irritant als er verder niets in het interieur rammelt.
- Bij het sturen hoor ik knarsend/moeizaam glijdend rubber. Zal wel ergens wat uitgedroogd zijn door het weinige gebruik. Daar mag m'n monteur naar op zoek ;) :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2014 15:40 #948246 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Dante's 340 Special
Was net op de sloop en heb in ieder geval een mooie schakelaar voor je voor de alarm lichten. Het logo op de gril van de sloper was helaas ook al vergaan.

Over die stoelverwarming is inderdaad dat hij pas onder de 14 graden zelf aan moet gaan mits je de schakelaar op "aan" hebt staan als het dan binnen 22 graden is gaat hij uit. Als je de schakelaar op "uit" hebt staan zal hij het nooit doen. Bij de oudere types zit er niet eens een schakelaar tussen. Het is dus niet zo dat als je de schakelaar op aan zet dat hij het dan meteen doet.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-06-2014 15:50 #948249 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Dante's 340 Special

huysmans;229468 schreef : Moet je voor de gein de wagens eens in de achteruit zetten en dan kijken of je lampen wel branden. (Met draaiende motor) Is ook erg leuk. (en als iemand achter je erg vervelend is even opletten op hun reactie als je uitstapt)

Hahaha ja, doet me denken aan vorig jaar, even de caravan van mijn ouders aan 'het sap contact' van de 340 gehangen om te kijken of ik alles goed had aangesloten.

Alles aangezet en de bak in R gezet, uitstappen om achter de caravan te zien of alles het doet, staat mijn pa daar...."ehh Wouter hoe krijg je dat dan voor elkaar, uitstappen terwijl je in z'n achteruit staat. " :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2014 15:59 #948252 door V300 register
Dank je Wouter. Mag je me zaterdag uitleggen/meehelpen met montage :D En zo staat de werking van de stoelverwarming ook idd beschreven in de handleiding :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2014 14:52 #948281 door V300 register
Foto's van de kofferbak:

:yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2014 19:30 #948310 door V300 register
Update zonder foto's...:snif:
Gisteravond viel m'n volle 10l jerrycan om, met wat lekkage op de kofferbakmat tot gevolg. Dus de mat vannacht maar uit laten verdampen op het balkon.
Vanochtend in Leidschendam eerst een alarmlichtschakelaar kunnen vervangen dankzij Steven & daarna is de auto proefgereden door Wouter. Die vond wel wat rare dingen m.b.t. de EMVK. Dus meteen maar gereviseerd met zo'n setje van Robbert Jan. Vervolgens de auto van onderen nagekeken & goed bevonden. Geen overmatige roest op ongewenste plekken. Koppeling m.b.v. Wouter opnieuw afgesteld & nog maar een proefrit gemaakt. Toen bleek dat er nog wat mis was met het tachorelais wat Wouter opgelost heeft met wat soldeertin :humor:
Hierna nog een keer proefgereden & nu was alles in orde. Alles werkt nu naar behoren.
De auto vanochtend of nu is een wereld van verschil. Hulde heren! :worship:

I'm a very happy man :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2014 22:46 #948323 door V300 register
Ohja... Voor wat hoort wat he! :+ ik zou het wel leuk vinden als je je voorstel topic en evt sleuteldag verslag als kopij naar redactie@volvo300club zou willen mailen :yesyes:

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2014 09:04 #948332 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Dante's 340 Special

Lucluc;229454 schreef : Die airco is echt supercool!

letterlijk en figuurlijk :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2014 16:01 #948362 door V300 register
;D

Plaatje van de "nieuwe" alarmlichtschakelaar:

Vandaag door de wasstraat heen gehaald. Het dakje lekt een beetje met een directe waterjet erop. Uiteraard precies bovenop MIJN hoofd... Ach, gewoon handwassen vanaf nu dan maar :y: Daar ook meteen de binnenkant volledig uitgezogen & daarna lekker naar huis gecruised... :yeah:
Verder die lillike stickers van de achterkant zo goed & kwaad als het ging met een stickerverwijdermesje & alcohol er af gehaald. Bij gebrek aan perslucht thuis, kon ik m'n karamelschijf niet gebruiken, dus het moest wel zo. Gelukkig de lak amper beschadigd. Dat is wel eens anders geweest :humor:
Ook meteen de ramen van binnen & van buiten schoon gemaakt & de antenne ff 2 lagen Action matzwart gerattlecanned:

Volgende updates borrelen al in m'n hoofd, maar die volgen na de APK... :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-06-2014 17:16 #948364 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Dante's 340 Special
Netjes!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC