show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
1983 360 GLS sedan
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-06-2013 13:38 #932407
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
je zou dr spontaan een rood hoofd van krijgen. Een lasboog geeft inderdaad veel licht in het fel wit/blauwe en UV spectrum.
overigens wil je na 1 keer zo'n automatische kap gebruikt te hebben nooit meer iets anders!
overigens wil je na 1 keer zo'n automatische kap gebruikt te hebben nooit meer iets anders!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-06-2013 11:54 #932480
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Ahja, iedereen die niet weet dat je door het lassen kunt verbranden komt daar spoedig achter. En het is ook echt zo'n vervelende verbranding die veel meer pijn doet dan van de zon.
Automatische laskap is geniaal inderdaad. Ik heb er helaas zelf geen maar dat staat al jaren op mijn to-buy list...
Automatische laskap is geniaal inderdaad. Ik heb er helaas zelf geen maar dat staat al jaren op mijn to-buy list...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
14-06-2013 13:31 #932483
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1983 360 GLS sedan
gewoon doen, een basis automatische kap heb je voor rond de ?50 en daar heb je al zat profijt van. ik wil zelf wel een andere omdat ik voor dun materiaal wel eens op erg laag amperage TIG en bij het lassen van aluminium, dan schakelt zo'n kap heel raar en dat is vrij vervelend; helaas vallen dat soort helmen wel in een andere prijsklasse
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
14-06-2013 17:43 #932491
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
vertel mij wat Jos, ik ben wel eens verbrand door de zon maar de verbrande huid door het lassen schrijnde veel meer
Dat leer je dus in ??n keer
Daarna heb ik ook niet meer gelast, ik wilde eerst de helm afwachten. Die is er nu dus ik kan weer verder, ware het niet dat ik komende week eerst nog tentamens heb. De 360 staat ondertussen alweer in een opgeruimde schuur dus ik heb weer plek zat om er aan te werken. Maar nog even een weekje wachten
Dat leer je dus in ??n keer
Daarna heb ik ook niet meer gelast, ik wilde eerst de helm afwachten. Die is er nu dus ik kan weer verder, ware het niet dat ik komende week eerst nog tentamens heb. De 360 staat ondertussen alweer in een opgeruimde schuur dus ik heb weer plek zat om er aan te werken. Maar nog even een weekje wachten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
24-06-2013 18:38 #932817
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
nou kan ik toch nergens het speciaal gereedschap vinden om de sproeierbuis te vernieuwen!
ik heb al eens zo'n pers in mijn handen gehad, maar ik kan geen nummers of naam meer vinden. De Volvo-shops verkopen ze niet en bij midlock is ook niks te vinden.
Dus dan maar een andere oplossing gekozen; ik stuur de carburateur op naar BCCP te Gramsbergen en zij gaan de sproeierbuis en vlotternaald vervangen. De naald leveren ze los bij, die monteer ik zelf want daar ben je wel even zoet mee. Het speciaal gereedschap daarvoor hangt hier gewoon in de schuur dus dat lukt me zelf wel. Zonde om dat te laten doen, kost alleen maar geld en je weet nooit wat ze ermee uitspoken
ik heb al eens zo'n pers in mijn handen gehad, maar ik kan geen nummers of naam meer vinden. De Volvo-shops verkopen ze niet en bij midlock is ook niks te vinden.
Dus dan maar een andere oplossing gekozen; ik stuur de carburateur op naar BCCP te Gramsbergen en zij gaan de sproeierbuis en vlotternaald vervangen. De naald leveren ze los bij, die monteer ik zelf want daar ben je wel even zoet mee. Het speciaal gereedschap daarvoor hangt hier gewoon in de schuur dus dat lukt me zelf wel. Zonde om dat te laten doen, kost alleen maar geld en je weet nooit wat ze ermee uitspoken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-06-2013 10:10 #932845
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Of even bij een lokale volvo specialist vragen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
28-06-2013 20:33 #932986
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Mja daar zijn de meningen over verdeeld
Vandaag had ik eindelijk weer tijd om met de auto verder te gaan. Ik wilde de voorkant strippen voor het laswerk, maar ben blijven steken bij de deurvanger linksvoor. Het bovenste boutje ging na wat aandringen los, de onderste was echter al dolgedraaid. Ben wel een poosje bezig geweest en drie boortjes later is de bout nog steeds niet uitgeboord
Morgen maar een HSS-boortje halen, die zal er wel doorheen jassen.
Dit is eigenlijk de eerste bout die niet loswil. Veroorzaakt door een of andere beunhaas die verzuimd heeft om er een nieuwe in te draaien. Die deurvanger moet er echter wel af, anders kan ik het voorscherm niet loshalen.
Vandaag had ik eindelijk weer tijd om met de auto verder te gaan. Ik wilde de voorkant strippen voor het laswerk, maar ben blijven steken bij de deurvanger linksvoor. Het bovenste boutje ging na wat aandringen los, de onderste was echter al dolgedraaid. Ben wel een poosje bezig geweest en drie boortjes later is de bout nog steeds niet uitgeboord
Morgen maar een HSS-boortje halen, die zal er wel doorheen jassen.
Dit is eigenlijk de eerste bout die niet loswil. Veroorzaakt door een of andere beunhaas die verzuimd heeft om er een nieuwe in te draaien. Die deurvanger moet er echter wel af, anders kan ik het voorscherm niet loshalen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
28-06-2013 22:05 #932988
door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic 1983 360 GLS sedan
Met een pneum. beitel wil het ook wel.
Of een ouderwetse beitel.
Dan hak je het kopje eraf, de rest kun je er wel uittikken/draaien en nieuw draad tappen.
Of een ouderwetse beitel.
Dan hak je het kopje eraf, de rest kun je er wel uittikken/draaien en nieuw draad tappen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-06-2013 16:51 #933005
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
vaak kun je met een beiteltje het kopje in de juiste richting tikken zodat het hele boutje toch gaat draaien, ipv afbreekt. Moet je wel eerst een soort kuiltje inhakken zodat je schuin kunt gaan tikken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 7
29-06-2013 17:12 #933013
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1983 360 GLS sedan
Ik zou er wel doeken etc achter liggen, Doorschieten etc. is wel mogelijk. Meestal heeft een dergelijk boutje een eerste draai nodig (ff loskomen), alwaar het daarna vaak met de hand er uit gedraaid kan worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets