Bart's 340 GLE Millionaire
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Maar nu iedereen alsnog geinteresseerd is: waar te koop en voor hoeveel/hoeweinig?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
BartJu;232859 schreef : Misschien eens goed doorsmeren dan! :humor:
Maar nu iedereen alsnog geinteresseerd is: waar te koop en voor hoeveel/hoeweinig?
Marktplaats.nl
Als je zoekt op ''peilstok oliepomp'' dan kom je vanzelf wat tegen. Prijzen liggen tussen de ?35 en ?50.
- V300 register
- Verbannen
-
Om te beginnen, ik heb alle onderdelen bij elkaar voor de restauratie die ik nu al een paar jaar van plan ben. Paravan, voorruit, voorruitrubber,... het staat allemaal klaar voor de laatste fase van het laswerk. Dit houdt in dat volgend jaar zomer het interieur er uit gaat al het plaatwerk (waar mogelijk) er af, vervolgens alles lassen wat er nog aan laswerk tevoorschijn komt, en dan de spuiter.
Het is enkel nog even een garagebox in de buurt zoeken, zodat de auto niet meer buiten hoeft te bivakkeren. Een auto in museumstaat is daar te mooi voor...
Vandaag heeft de Volvo ook verwarmde stoelen gekregen. Na een hels karwij van thermostaatjes en draadbreukjes solderen en matjes netjes recht er in leggen, is het toch gelukt!
Het volgende probleem was echter waar de schakelaartjes moeten komen. Mijn schakelpaneeltje heeft hier immers geen knopjes voor, omdat ik die plaatsen in gebruik heb voor elektrische ramen achter. Een creatieve oplossing was het gevolg.
Nu heeft de 340 GLE wel zo ongeveer elke gebruikelijke accessoire volgens mij, een paar exotische dingen zoals airco en stuurbekrachtiging daargelaten omdat die, zeker voor een 1.7, wel h??l moeilijk te vinden en passend te maken zijn.
Volgend project wordt wellicht injectie er op bouwen. Voorwaarde is echter dat het een 1.7 injectie moet zijn, omdat ik dan de kop van de 440-motor over kan zetten op het onderblok van de 340, wat het tot een eenvoudigere operatie maakt. Echter zijn deze blokken lastig te vinden, zeker met een kilometerstand van onder de 2 ton.
Wellicht wordt dat dus toch uitwijken naar een monopoint injectie...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Is deze stuurbekrachtiging van het hydraulische type, of hadden ze toen al elektrisch? Het hydraulische type is misschien lastig omdat een 1.4 met een V-snaartje werkt, en de de 1.7 met multiriem. Of zou dit probleem wel te verhelpen zijn?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Had ik dat zaterdag geweten, ik heb hier een NOS stuurbekrachtigingspomp voor de 460 liggen, hadden we zo even kunnen passen!
er staat nu overigens voor 275 euro een 440 1.7 injectie (automaat) te koop op marktplaats, met nog 9 maanden apk. Misschien is dat wat voor je? Dan heb je ook meteen alles voor handen wat nodig is voor de ombouw, hoef je geen losse onderdelen meer te zoeken.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Zeker in een GLE verwacht je dat wel.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;233245 schreef : kun je niet de stuurbekrachtigingspomp van een 440 gebruiken?
Dat is precies wat ik net onder de douche stond te denken Joost

Heeft een 440 eigenlijk altijd stuurbekrachtiging?
Over de 440 in de advertentie, die heb ik gezien, inmiddels ook een e-mail gestuurd. Ik betwijfel echter of deze geschikt is, zou het niet beter zijn wat meer geld uit te geven aan een motor met 100.000 tot 150.000 kilometer? Nu staat er immers slechts net wat meer dan 150.000km op de teller.
- V300 register
- Verbannen
-
Steven340;233246 schreef : Valt me wel tegen dat die miljonaire geen standaard stoelverwarming heeft.
Zeker in een GLE verwacht je dat wel.
Bij een GLE verwacht je ook een 2-litermotor maar dat heeft hij ook niet...
Ik denk dat je niet te veel naar het GLE-gedeelte moet kijken, maar meer naar het Millionaire-gedeelte. Het is een actiemodel waar ze flink wat accesoirefolder over hebben gestrooid, maar zeker niet alles. Stoelverwarming toevallig niet, gespoten bumpers toevallig wel. Het was vast wel als optie te bestellen hoor, maar de eerste eigenaar zal er weinig behoefte aan gehad hebben denk ik.
- V300 register
- Verbannen
-