show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLS 1985

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2011 22:27 #868631 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Ik ben wel blij dat er niet negatief wordt gereageerd op het slopen van de auto, want al met al is het toch weer een 360 minder..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2011 22:35 #868633 door V300 register
Als je het koppelstuk maar bewaart :P

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2011 22:38 #868634 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLS 1985
nja, je moet realistisch zijn.

liever 100 360's die overblijven en jaren lang door kunnen en blijven rijden door 400 360's op te offeren, als 500 flinstonewagens die van ellende op korte termijn uit elkaar vallen.

wat je nu enkel direct in het zicht ziet is staal dat al zo terminaal geoxideerd is dat de rest van de auto simpelweg niet goed k?n zijn. elke auto is te herstellen maar een kosten/baten grens zoeken is altijd erg lastig:)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2011 22:41 #868635 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 360 GLS 1985

Joris;171836 schreef : Ik ben wel blij dat er niet negatief wordt gereageerd op het slopen van de auto, want al met al is het toch weer een 360 minder..

:nono:(meer voor de vorige eigenaar dat hij zo is omgesprongen met het voertuig)
en als jij jouwe er mee kan redden zodat hij kan blijven rijden. Dan krijg jij van mij een :y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2011 00:27 #868642 door V300 register
nog voordat ik actief werd in v3c heb ik wel eens een vroege facelift (nieuwe neus, maar echt een van de eerste) aangeboden gekregen die echt spijsrot was. nog erger dan deze.

maar je ziet het gelukkig inderdaad niet vaak.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2011 00:58 #868644 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 GLS 1985
Deze mag gesloopt worden. Geen twijfel mogelijk.......

Alhoewel........

Nee, hoor. Een terechte keuze. Hoop dat je bijna alle onderdelen kunt bewaren. Goed plaatwerk zal wel tegenvallen. Haal de rotte deuren helemaal leeg.

Mooi project.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2011 12:33 #869719 door V300 register
Het slopen is al aardig gevorderd, helaas toen ik begon nog aardig gezeur gehad met de politie..

Afgelopen dinsdagmiddag wilde ik beginnen met de auto, die stond al een tijdje om de hoek hier op straat, (zonder apk of verzekering) op afgelegen parkeerplaats, dus ik dacht dat het geen kwaad kon, dus ik was op de parkeerplaats een beetje slangen in de motorruimte los aan het maken.. komen er twee agenten op de fiets aan, toen voelde ik de bui al hangen..

heel beleeft gevraagd hoe het met ze was, maar ze waren toch meer geinteresseerd in de auto.. punt 1 was dat je niet aan de straat mag sleutelen, en punt 2 was dat de auto al zeven jaar geen apk meer had (en dat was ook wel te zien) heel gesprek gehad uiteindelijk kwam eruit dat ze nog contact op zouden nemen.. ik blij dat ik er met een waarschuwing vanaf kwam..

helaas stond om de hoek m'n broer aan z'n Ford Capri te sleutelen, ook op straat dus.. toen ik netjes mn gereedschap had opgeruimd en om de hoek kwam aanlopen zag ik ze alweer staan, de auto lekte iets olie dus ik hoorde de woorden milieudelict alweer langskomen, hij beloofde netjes dat ie de stoep zou schoonmaken.. Ook met hem zouden ze nog contact opnemen!

Dus toen razendsnel de Volvo sloper op de oprit geduwd en met een of ander smerig goedje de olievlekken van de straat gepoetst.. nog geen uur later stonden er vier agenten voor de deur, dat is volgens mij de hele politiemacht hier.. eerst keken ze of er nog olievlekken waren (die waren gelukkig weg) toen kwamen ze met het verhaal dat het kenteken van de Volvo in hun bestand op een Opel zat, toen heb ik maar op de RDW site laten zien dat ze het toch echt fout hadden.. toen was het even stil:D Toen ook weer te horen gekregen dat ze nog contact zouden opnemen, voorlopig nog niks gehoord dus fingers crossed!

Na al dat gezeur toch nog begonnen met slopen

Helaas nu minder lekker weer, dus schiet het iets minder snel op

Nog een vraagje over de voordeuren, hoe komen die los? ik zie nergens moeren zitten, zitten die met pennen vast in de schanieren?

Ook nog twee plaatjes van 360 op de Elandrun

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2011 16:58 #869734 door V300 register
Joris, hoe zijn de stukken rond de voorpoten? Want ik zoek eerlijk gezegd nog een stel redelijk goeie voorpoten, aangzien de mijne ver doorgerot zijn.
Mochten ze nog niet te rot zijn, kun je ze er voor mij uitslijpen? Of wil je het chassis rollend houden?
Je zou er mij ontzettend mee helpen bij de restauratie van mijn 360.
Je mag eventueel een foto maken, dan kan ik je zeggen of die van jou beter zijn of niet...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2011 18:55 #869737 door V300 register
Hoi Joris,

Zo te zien is dit die 360 die in Leusden stond aan de Leusbroekerweg. Klopt dat?

Groetjes, Jan

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-04-2011 19:06 #869738 door V300 register
@ Karsten, de veerpoten zelf wilde ik graag nog even houden, het stuk waar ze invallen (veerpoothouders?) kan ik er wel uitslijpen, die zijn nog prima! laat maar even weten hoe of wat

@ Jan, Deze komt inderdaad van de Leusbroekerweg.. je hebt er niet toevallig meer informatie over? de historie van de auto?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC