show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLS 1985

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2010 20:09 #853687 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Respect voor deze aanpak!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2010 21:29 #857429 door V300 register
weer een tijdje verder, en de andere dorpel is ondertussen ook klaar!
de camera weigert tot de dag van vandaag dienst dus heb m'n telefoon maar weer gepakt.. hier wat fotootjes van de aanpak dus :)

na wat prikken en wrikken met de schroevendraaier bleek het weer een leuke klus te worden

Dus meteen maar de slijptol erin en alle rotte stukken eruit halen! gelukkig viel het mee en was het eigenlijk alleen de onderste rand die wat liefde nodig had

Het eerste plaatje natuurlijk meteen verkeerd geknipt, dus meteen maar even kijken of alle dingen die je op internet leest ook echt werken!

Ik las ergens dat je door een stukje koper achter een te lassen gat het heel mooi dicht kon krijgen omdat de las niet op het koper hecht, even uitproberen dus!

beetje in vorm geslagen en erachter geklemd

Niet helemaal het mooie resultaat waar ik op hoopte, maar niet alles kan de eerste keer goed gaan en het zit dicht! daar gaat het om

De rest was vrij makkelijk, en als je eenmaal begonnen bent gaat het allemaal vrij vlot

En toen kon de buitendorpel er alweer op, ik had besloten om dat in twee stukken te doen omdat het anders toch een behoorlijke plaat zou worden en dat werkt niet heel makkelijk

lekker een beetje bezig zijn, wat wel koud zonder verwarming dus toch maar hele dunnen handschoenen aan, wat toch wel erg lekker is met dit weer en nog wat veiliger ook!

Eerste stuk erin, toch altijd jammer dat het nooit zo gaat als je wilt.. altijd een beetje vervorming of materiaal dat net niet dik genoeg is waar je dan doorheen brand.. wat weer resulteerd in grote lasproppen die je weer allemaal netjes moet wegslijpen. maargoed, een beetje plamuur doet wonderen :o

Het andere stuk er ook in, en de lasnaden wat weggeslepen al

Lekker met staalplamuur erover heen, meestal lukt het met twee keer plamuren maar soms zie je iets over het hoofd of wil het even niet en moet je nog een laagje doen.. toen ik dit eenmaal gedaan had wilde ik gelijk verder dus ben toen vergeten om verder foto's te maken.. maar het resultaat was hetzelfde als aan de andere kant, dus zo ongeveer

Morgen wordt ie gekeurd, ik ga ervan uit dat ie er gewoon doorheen komt, maar altijd spannend natuurlijk :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2010 23:02 #857451 door V300 register
Wow, netjes hoor. Chapeau!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-12-2010 23:09 #857455 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GLS 1985
Mooi werk zeg, is toch erg fijn als je dit soort dingen zelf kunt!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2010 23:30 #857464 door V300 register
pfoe! eerggg mooi werk.

ZOu dit idd ook heel graag zelf kunnen / de middelen hebben

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2010 14:26 #857512 door V300 register
Ik mag mijzelf gelukkig prijzen dat m'n vader al aardig geinvesteerd heeft in z'n hobby, en dat de buurman het lasapparaat uit wilde lenen.. anders zou ik ook niet weten hoe ik het zou moeten aanpakken

ow, wat ik eigenlijk nog wil vragen..
een tijdje geleden is de chokekabel afgebroken, het heveltje/hendeltje blijft bij de carburateur ergens achter hangen dus toen ik hem terug duwde brak ie af. (onder het dashboard, bij de aansluiting)
komt dit vaker voor, en is het einde chokekabel of is dit te maken zonder een nieuwe te gebruiken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-01-2011 00:00 #860081 door V300 register
Zo, clublid geworden.. dus ook maar een updatetje doen!

Update: De deurtjes die ik al een tijd geleden had gehaald nu uiteindelijk toch gestript.. binnenkort even schoonmaken en lichtjes opschuren, en dan eens kijken of het warm genoeg is om ze te spuiten, samen met het voorscherm uiteraard!

wel grappig, tijdens het strippen hoorde ik al iets losliggen in een deur. en op een gegeven moment komt er opeens een stuk gereedschap uitvallen, ik gok dat dit uit Landhorst komt.. een verlengstukje van een ratel met een kruiskop bitje eraan, merk: Sonic! moet dus z.s.m. terug naar de eigenaar

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2011 09:14 #860667 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 360 GLS 1985
Wat voor een interessante Fiat staat er verstopt onder dat doek?

Mooi om te horen hoe druk je bent met die auto. Hopelijk zien we hem binnenkort verschijnen bij een clubevenement met eigenaar natuurlijk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2011 00:50 #860762 door V300 register
Onder dat doek staat een fiat campagnola AR51, een van de twee die m'n vader heeft.. waarschijnlijk de enige twee in Nederland (dus best zeldzaam)

ik wil inderdaad wel eens de rest van de club ontmoeten, dat moet binnenkort maar eens gebeuren dan :)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2011 19:09 #860851 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 360 GLS 1985
Mooie auto om te zien. Ik heb even gegoogled. Een soort van Jeep.

Wat is het bouwjaar van zon voertuig en is hij vierwiel aangedreven.

Alvast excusus dat ik je topic vervuil met vragen over je vaders auto, maar aparte voertuigen vind ik geweldig.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC