show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLS 1985

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2010 00:14 #851320 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Heeft er iemand eigenlijk een foto van die toplagers?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2010 01:28 #851326 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLS 1985

Joris;158590 schreef : ok?, dit zal geen APK afkeurpunt worden neem ik aan?

ik mag voor je hopen dat het apk afkeur is, al zal je (helaas) niet snel een keurmeester treffen die dit kan constateren.

als je je bij een gebrek/defect aan het stuursysteem van je auto (op de remmen na simpelweg het belangrijkste wat er is) wat je tijdens het rijden al merkt hoopt dat dit geen afkeur is bij de meest debiele jaarlijkse "keuring", waar al zo vaak de plank compleet misgeslagen wordt; vraag ik me ten zeerste af of je altijd zo lakoniek denkt over de veiligheid van jezelf en je mede weggebruikers:hmmz2:

de oorzaak is simpel, het zit bij de veerpoot.
een veerpoot heb je binnen een uur onder je auto vandaan getoverd, met een beetje oefenen lukt een kwartiertje ook wel. aan de kant waarbij de topmount niet te draaien valt, zit je probleem. even een setje verenspanners erop (kan je vast wel lenen bij een garage of gewoon kopen a ?40 oiidr) en je kunt zo de defecte onderdelen opsporen en vervangen, niets moeilijks aan.

lekker door karren, hopen dat de keurmeester het niet ziet en dan hopen dat die volvo verder "heel" blijft, sjah sorry maar dat lijkt me niet echt de bedoeling.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2010 11:13 #851328 door V300 register
Ik denk dat de reactie van Anjo hierboven voortkomt uit zijn professionele verantwoordelijkheid omdat hij weet dat je met voertuigen van 50 ton en meer NOOIT een loopje kan nemen met de veiligheid.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2010 11:21 #851330 door V300 register
punt is wel dat je nooit weet of je stuur na de volgende bocht met wat moeite uiteindelijk nog wel terug komt of dat ie op een keer gewoon nokkievast blokkeert en je gewoon de heg in/van de dijk af/het kanaal in/tegen een boom aan/de stoep op gelanceerd wordt. Zo iets gebeurt natuurlijk pas op moment als je net niet goed genoeg je stuur vast hebt. Een heg, een dijk, een kanaal is allemaal jammer van de auto maar niet zo link. Bomen geven alleen echt niet mee en wat er gebeurt als je een moeder met wandelwagen en al tegen een pui aan prakt wil je denk ik niet eens bij nadenken.

m.a.w. een loopje nemen met de veiligheid is nooit OK, al gaat het maar om een kleine kans dat het echt mis gaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2010 12:41 #851338 door V300 register
dat je eigen veiligheid niet voorop heb staan kan ik nog wel bij inkomen, echter iemand anders zijn veiligheid in het geding brengen is de grootste fout die je kan maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2010 22:07 #851420 door V300 register
aha, uit de reacties krijg ik de indruk dat het niet echt een goed plan is om hier heel lang mee door te rijden. binnenkort eens even onder de auto duiken dus!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2010 16:52 #853659 door V300 register
Ondertussen al weer een tijdje verder en ben eens aan het klussen gegaan voor de APK

ik had gehoopt op een simpel klusje, even een beetje de dorpel bijwerken. maar zoals altijd met roest bleek het weer een stuk meer werk te zijn.
stom dat ik niet vanaf het begin foto's heb gemaakt, maar hier in ieder geval een kleine impressie ervan.

Alweer aan het dichtmaken

Weer dicht

Eerste laagje plamuur erop, links zat nog een gat waar ik verder geen foto's van heb gemaakt.

Wachtend op het drogen van de 2e laag plamuur maar even de achterkant aangepakt, stickers eraf, bumper gekleurd en kentekenplaat weer netjes zwart gemaakt (niet op deze foto)

Geschuurd, afgeplakt en in een dikke laag verf/bitumen

Ondertussen een Hella lamp voorop geprobeerd, stond toch iets te groot dus die komen er niet op

En laatste foto van het resultaat, voor een eerste keer lang niet slecht vindt ik zelf

Toen ik met de auto bezig was ook maar gelijk er onder gekropen en gezien dat de andere dorpel even slecht zo nog niet slechter is. Ook die gaat komende dagen aangepakt worden dus. Helaas gaat het dus wat langer duren dan gepland was en is de APK dinsdag verlopen :o

Zal van de andere kant wel vanaf het begin foto's maken (met een digitale camera, zo'n telefoon is ook niet alles)

Edit: zie dat de helft van de foto's maar doorlinkt, wat doe ik fout?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-11-2010 17:10 #853663 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GLS 1985
Ziet er netjes uit zeg!

Kun je straks met een gerust hart alsnog naar de APK gaan.

De foto's kun je plaatsen door het vierkantje met de bergjes en het zonnetje erin te gebruiken bovenin het bericht scherm , hier plak je dan de link in (http:.........jpg) vanaf de plek waar je foto's staan, in jouw geval mijn album.nl

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2010 19:09 #853673 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLS 1985
kijk, daar houden we van! niet janken om een beetje roest maar het gelijk netjes aanpakken. goed bezig:)

was de binnendorpel nog netjes of moest die ook gelijk aangepakt worden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-11-2010 19:47 #853684 door V300 register

AvdAkker;161322 schreef : kijk, daar houden we van! niet janken om een beetje roest maar het gelijk netjes aanpakken. goed bezig:)

was de binnendorpel nog netjes of moest die ook gelijk aangepakt worden?

In de wielkast zat een gat, heeft dus een hele tijd modder in het achterste stuk van de dorpel gelegen. gevolg was dat ie vanaf de kriksteun volledig rot was, dus achterste stuk is nu helemaal nieuw.. ben er wel tevreden mee

net voor het eten even de andere kant open geslepen samen met m'n vader, en viel gelukkig mee! alleen de onderste rand is over een aardige lengte rot, maar dat is op zich wel makkelijk te herstellen. gelukkig geen moeilijke hoeken of bochten. Ik had foto's gemaakt maar de camera vond een uurtje in de kou niet zo leuk dus die foto's zijn van t kaartje af :wtf2:
morgen maar eens opnieuw proberen!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC