show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 1980 343 DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2010 23:00 #851498 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Ik weet wel wat ze in Zundert doen met een magnetron.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 21:37 #852005 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL

AvdAkker;158959 schreef : blokje is klaar om te spuiten dus:)

dat begon de avond van de 24e echt keihard door m'n hoofd te spoken, zal ik het met m'n gekke kop voor elkaar kunnen krijgen om het ding voor de VKB klaar te hebben zodat hij naast de redblock op de stand kon?!

er moest de hele week nog overdag gewerkt worden dus het moest maar in de avonduren gebeuren... kort verslagje van vorige week:

maandagavond:
alle logistieke zooi, onderdelen bij elkaar zoeken, verf + toebehoren bij elkaar halen, motor naar Terberg brengen en het blok + spruitstuk spuiten. dat kon gelijk bij Terberg overnachten, zodat te verf uit kon harden; het was elders al te koud om te spuiten. tussen het spuiten door ook nog eens de cylinderkop gereinigd, dit stond voor dinsdagavond gepland maar ik en blij dat ik er maandagavond aan begonnen was, anders had ik het waarschijnlijk niet gered:D

dinsdagavond:
het blokje in een takel voor max 6,5 ton, best komisch gezicht:D


voorste en achterste krukaskeerring vervangen, en daarna maar gelijk begonnen aan de cylinderkop.




na de cilinderkop even op z'n kop voor de carterpan


en weer rechtop voor de peilstokhouder en de rest van de spullen.


en we gaan weer vrolijk verder met een nieuwe waterpomp; die voor montage nog even uit elkaar moest om een blauw gepoedercoate achterplaat te monteren;)




inclusief langgezochte vaste koelvin voor het nieuwe type waterpomp!!!




de spruitstukken moesten tijdelijk met bouten vast omdat ik de tapeinden thuis had laten liggen...

en dat was het einde van de dinsdagavond want al om 20:30 werd ik door de portier verzocht om naar huis te gaan:sad:

had nog wel even snel het blok "buiten handbereik" gehangen want voor je het weet zit hij in een Terberg chassis vastgeschroefd:D

kreeg woensdagochtend nog een gemene opmerking of 't blokje het nieuwe model startmotor voor een DA13 was:crazy1:

woensdagavond
waar ik me tot de dag van vandaag aan erger is dat ik bij de gepoedercoate dynamo van het turboblokje de originele bouten heb herbruikt en die krengen roesten wat.... aan roest kan je naast poedercoating maar 1 ding doen:D



8 stuks rvs stangetjes voor 2 dynamo's dus... even aan 2 kanten M5 draad snijden en aan de kopse kant een moertje erop:


vervolgens het moertje aan het staafje vastlassen met de TIG-toorts voor het "boutkopje" effect:woei:


het was woensdagavond al vrij laat, maar het werd thuis nog later..




ultrasoon is er niet aan te pas gekomen, omdat ik er geen tijd voor had... na het uit elkaar strippen 2 ritjes in de vaatwasser en een uurtje met cif en een tandenborstel, en het ding kon als bovenstaande weer in elkaar.

donderdagavond was lekker chaotisch, de dynamo moest gemonteerd worden, tapeinden ipv bouten op de spruitstukken, dynamo erop, carburateur erop, gasmechanisme erop en de finishing touches. maar toch was het na donderdagavond klaar:)

@ de VKB




staan we vrijdagmiddag het spul in de bus te laden voor de VKB, spot ik een belangrijk detail dat ik in de haast straal vergeten was; de peilstok. ik wilde deze ipv rood blauw maken, dat moet dus maar een ander keertje gebeuren.
en 3x raaie... hij gaat de komende winter weer deels uit elkaar, zoals in het VKB nabespreking al genoemd werd, het ziet er nu al leuk uit; maar het is nog net niet goed genoeg om definitief gemonteerd te mogen worden:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
01-11-2010 21:48 #852007 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo's 1980 343 DL

AvdAkker;159587 schreef : en 3x raaie... hij gaat de komende winter weer deels uit elkaar, zoals in het VKB nabespreking al genoemd werd, het ziet er nu al leuk uit; maar het is nog net niet goed genoeg om definitief gemonteerd te mogen worden:)


Anjo, jij bent echt gestoord....

Maar het levert wel zeer mooie dingen op! :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-11-2010 22:41 #852013 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 1980 343 DL
WAUW!! :y:

Ik word echt niet gauw jaloers haar maarre; wil ook zo een mooi in kleur gespoten en strak uitziend motorblok(kie) :yesyes:

Ziet er heel fraai uit, waarom heb je eigenlijk gekozen voor deze kleur?

Die collega's van jou hebben wel gevoel voor humor zeg, B14 gebruiken als startmotor voor een Terberg product, nou jaaa zeg! :rolleyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 00:04 #852024 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo's 1980 343 DL
Had je die B200 ook niet even kunnen doen? Die lijkt wel alsof hij op de bodem van de zee gelegen heeft...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2010 00:30 #852028 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL

v0lv0freak;159589 schreef : Anjo, jij bent echt gestoord....


+1

Anjo, je bent goed bezig.. Ik moet mijn ouders vaak opnieuw overtuigen dat er niks met mij aan de hand is... Voor hetzelfde geld hadden ze een zoon die dag en nacht op straat rond hangt :D Misschien geldt voor jou wel hetzelfde :]

En, ouwe, als m'n 360 gespoten is moet je echt effe een keer langs komen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 21:56 #852112 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL

v0lv0freak;159589 schreef : Anjo, jij bent echt gestoord....

Maar het levert wel zeer mooie dingen op! :)

hehe, i know:crazy1:

Wouter76;159595 schreef : Ik word echt niet gauw jaloers haar maarre; wil ook zo een mooi in kleur gespoten en strak uitziend motorblok(kie) :yesyes:

kan geregeld worden, denk dat ik zoiets voor ca ?500/600 kan regelen met een B14 motor, dat is inclusief alle benodigde pakkingen (zelfs die van de stroomverdeler!) en nakijken van het drijfwerk. evt ook inclusief een als nieuw koppelingshuis en inbouw (maar dat is dan niet met die prijs inbegrepen:D).

Wouter76;159595 schreef : Ziet er heel fraai uit, waarom heb je eigenlijk gekozen voor deze kleur?

kleurencombo komt straks overeen met de wielophanging, hoe het spuitwerk op het motorblok eruit zou komen te zien was echter ??n grote verassing:D ik wist dat het een soort lichtblauw was, maar had geen idee welke tint. uiteindelijk blijkt het zo ongeveer perfect bij de donkerblauw gepoedercoate schroefdelen te passen en in het echt is de kleurencombo ook veel mooier, kleurenverschil is een stuk groter als wat je op de foto's ziet:)

Bodejodel;159606 schreef : Had je die B200 ook niet even kunnen doen? Die lijkt wel alsof hij op de bodem van de zee gelegen heeft...

B230A, en die was geleend van een dealer, dus daar ben ik op een tripje hogedrukspuit na lekker vanaf gebleven:D

rwdstudent;159610 schreef : Ik moet mijn ouders vaak opnieuw overtuigen dat er niks met mij aan de hand is... Voor hetzelfde geld hadden ze een zoon die dag en nacht op straat rond hangt :D Misschien geldt voor jou wel hetzelfde :]

ja eigenlijk wel, m'n pa is al pietje precies maar als het op dit soort dingen aankomt moet hij toch wel hands down wat betreft organisatie/kwaliteit en omgaan met problemen; hij kan nog wel eens langdurig vastlopen in een ontwikkelingsproces, ik heb daar niet echt zo heel erg last van:) ook van tevoren al weten hoe iets er ongeveer uit komt te zien is een enorm groot voordeel!
m'n moeder snapt er al helemaal niets van trouwens, tot ze het eindresultaat ziet; dan kan er ineens wel een complimentje vanaf:D

rwdstudent;159610 schreef : En, ouwe, als m'n 360 gespoten is moet je echt effe een keer langs komen.

lijkt me een strak plan:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-11-2010 10:02 #852140 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo's 1980 343 DL
? 500/600,-....ik zal Sinterklaas eens heel lief aankijken :+

Ik zal het in mijn achterhoofd houden voor zolang ik er nog even geen geld opzij kan leggen, kijk ik voor de motivatie af en toe wel even terug in dit topic :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2010 17:41 #852347 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
afgelopen week kwam er een mooi pakketje uit de UK aan:) een RHD set leer uit een 5deurs ZONDER hoofdsteunen achter

dit is voor mij de derde set leer en sinds ik de eerste set leer heb erger ik me al de klere aan de achterste hoofdsteunen, ze weglaten betekend 4 lelijke plastic knoppen op de bovenkant, dit is dus de perfecte achterste leuning wat mij betreft; en een flink stuk zeldzamer:)
dat de set uit een rechtsgestuurde auto komt betekend n?g een voordeel; een bijna nieuwe bestuurdersstoel!

vanmiddag dus lekker bezig geweest met een grote fusie op de bijrijdersstoel, leer + traagschuim op het 343 onderstel monteren. bijna alles paste zonder problemen, moest een beugeltje lassen voor de lendesteunverstelling en wat hakken in het leer voor de kantel-knop.





t ziet er erg netjes uit al zeg ik het zelf en het werkt ook nog eens allemaal:)

wanneer ik aan de rest toekom weet ik nog niet, heb het erg druk:hmmz:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-11-2010 10:50 #852379 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo's 1980 343 DL
Is dit de Engelse bestuurdersstoel / Nederlandse bijrijdersstoel? Daar zat toch een heel klein beetje instapschade op, heb je dat al weg gewerkt?
Of zit die knop om de rugleuning om te klappen nu aan de verkeerde kant?
OF ben ik nog niet helemaal wakker? :f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD