show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2010 13:54 #821458 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Rode koni's rondom op een beetje middenstand instellen geeft al een enorme verbetering zonder te gaan stuiteren. Funs had vorige maand een actie met Koni's, net te laat voor de voorkant dus...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2010 08:07 #824011 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Maar met gewone Koni's heb je het probleem van het gewicht van de gastank nog niet verholpen. Ik zou dat niet doen, en op zoek gaan naar Koni's met hulpveren. Geduld is een schone zaak.

Als je het weggedrag wilt verbeteren zou ik niet direct gaan kijken naar polybushes. Gewoon de rubbers vernieuwen voor nieuwe geeft al een flinke verbetering. Als je dan ook de kogels, schokbrekers en taatslagers idd vernieuwt rijd je auto al weer veel beter. Bij normale schokbrekers is gasgevuld stugger dan oliegevuld. Oliegevulde schokdempers kun je vrij makkelijk met de hand indrukken, maar bij gasgevulde dempers wordt dit al lastiger, het gas staat immers onder druk. Misschien is dit ook nog een optie voor de achterschokbrekers, kun je het effect van de gastank misschien een beetje opheffen. Ik zou pas met polybushes gaan rommelen als je al het andere al vervangen hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2010 08:54 #824013 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Ik had inderdaad over de gastank heengelezen. Mijn auto kwam gelukkig met de originele hulpveren. Als load adjusters moeilijk te vinden zijn is een stukje bladveer toevoegen een goede optie...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2010 09:50 #824017 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Wat is dan het verschil tussen load-adjusters, hulpveren en een extra stuk bladveer? Ik wil het nu meteen goed aanpakken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2010 12:14 #824024 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Load-adjusters zijn (Koni) schokdempers met hulpveer op de demper gemonteerd. Hulpveren zoals bij mij worden extra tussen de achteras en de bodem gemonteerd en functioneren hetzelfde als de veren op de load-adjusters.
Een extra stuk bladveer monteren zou je kunnen zien als een beunoplossing, maar het resultaat is ook hetzelfde als je de juiste lengte monteert...
Bij vrachtwagens worden bladveren ook gewoon gestapeld, dus het is een goede oplossing.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2010 12:51 #824028 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Lucluc;138065 schreef : Wat is dan het verschil tussen load-adjusters, hulpveren en een extra stuk bladveer?

je moet dit bovenstaande samenvatten als mogelijke oplossingen voor het extra permanente laadgewicht van de gastank, samen met een setje nieuwe/stuggere schokdempers (betere demping van het extra gewicht).

ik zou in elk van de gevallen ?f of doen, wat dat betreft is een extra bladveer waar je aan elke kant 25cm af slijpt een zeer goede oplossing.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2010 09:45 #824117 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
als het alleen gaat om het gewicht van een LPG tank te compenseren zou ik persoonlijk zeggen dat een tweede veerblad overkill is.

je moet dan stevige schokdempers plaatsen om 'stuiterneiging' te onderdrukken, en al met al wordt het nogal een oncomfortabel verhaal.

J-L's rijstijl en voorkeuren qua auto kennende is een setje Koni load-a-just op gemiddelde setting al voldoende.

de extra 'caravan' hulpveren zoals ze er bij Jeroen onder zitten is ook een heel mooie oplossing, maar daarbij heb je het probleem dat je er niet aan kunt komen... zelfde verhaal als die lucht schokdempers met compressor etc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2010 10:07 #824119 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

antiekeradio;138169 schreef : de extra 'caravan' hulpveren zoals ze er bij Jeroen onder zitten is ook een heel mooie oplossing, maar daarbij heb je het probleem dat je er niet aan kunt komen... zelfde verhaal als die lucht schokdempers met compressor etc.


Jewel :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
19-03-2010 10:16 #824120 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Mijn topic nog nooit gelezen Wouter? :D

v0lv0freak;119854 schreef : onderdelen update: setje nieuwe hulpveren binnen (zoals onder JvB's wagen ;) ). Deze zijn bestemd voor de grijze 360 :)

v0lv0freak;125843 schreef : Wie het forum volgt wist het al natuurlijk, maar om dit topic compleet te houden hier een pic van de laatste aanwinst. En zoals altijd komt al het moois in het kwadraad :D


Hoezo niet te krijgen? :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2010 11:16 #824124 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
dat zijn dus 'gewoon' de load-a-just dempers!!

er zijn 3 methoden. extra bladveer, load-a-just, en ... de losse caravan veren die jij ook niet hebt :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD