De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Als je het weggedrag wilt verbeteren zou ik niet direct gaan kijken naar polybushes. Gewoon de rubbers vernieuwen voor nieuwe geeft al een flinke verbetering. Als je dan ook de kogels, schokbrekers en taatslagers idd vernieuwt rijd je auto al weer veel beter. Bij normale schokbrekers is gasgevuld stugger dan oliegevuld. Oliegevulde schokdempers kun je vrij makkelijk met de hand indrukken, maar bij gasgevulde dempers wordt dit al lastiger, het gas staat immers onder druk. Misschien is dit ook nog een optie voor de achterschokbrekers, kun je het effect van de gastank misschien een beetje opheffen. Ik zou pas met polybushes gaan rommelen als je al het andere al vervangen hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Een extra stuk bladveer monteren zou je kunnen zien als een beunoplossing, maar het resultaat is ook hetzelfde als je de juiste lengte monteert...
Bij vrachtwagens worden bladveren ook gewoon gestapeld, dus het is een goede oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
je moet dit bovenstaande samenvatten als mogelijke oplossingen voor het extra permanente laadgewicht van de gastank, samen met een setje nieuwe/stuggere schokdempers (betere demping van het extra gewicht).Lucluc;138065 schreef : Wat is dan het verschil tussen load-adjusters, hulpveren en een extra stuk bladveer?
ik zou in elk van de gevallen ?f of doen, wat dat betreft is een extra bladveer waar je aan elke kant 25cm af slijpt een zeer goede oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
je moet dan stevige schokdempers plaatsen om 'stuiterneiging' te onderdrukken, en al met al wordt het nogal een oncomfortabel verhaal.
J-L's rijstijl en voorkeuren qua auto kennende is een setje Koni load-a-just op gemiddelde setting al voldoende.
de extra 'caravan' hulpveren zoals ze er bij Jeroen onder zitten is ook een heel mooie oplossing, maar daarbij heb je het probleem dat je er niet aan kunt komen... zelfde verhaal als die lucht schokdempers met compressor etc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;138169 schreef : de extra 'caravan' hulpveren zoals ze er bij Jeroen onder zitten is ook een heel mooie oplossing, maar daarbij heb je het probleem dat je er niet aan kunt komen... zelfde verhaal als die lucht schokdempers met compressor etc.
Jewel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
v0lv0freak;119854 schreef : onderdelen update: setje nieuwe hulpveren binnen (zoals onder JvB's wagen ). Deze zijn bestemd voor de grijze 360
v0lv0freak;125843 schreef : Wie het forum volgt wist het al natuurlijk, maar om dit topic compleet te houden hier een pic van de laatste aanwinst. En zoals altijd komt al het moois in het kwadraad
Hoezo niet te krijgen? :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
er zijn 3 methoden. extra bladveer, load-a-just, en ... de losse caravan veren die jij ook niet hebt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.