show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2009 09:51 #808865 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
kan allemaal, maar dat gaat wel ten koste van de glans

Overigens zit er aan een volvo 300 vrijwel geen enkel stukje "echt" chroom.
het meeste wat je aan glimmend sierwerk ziet is hoogwaardiger, namelijk gepolijst roestvrij staal.
de stukjes die wel chroom hebben zijn vaak al minder mooi geworden. Naafdoppen, emblemen, gls-grille

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2009 10:13 #808866 door V300 register
Ik heb een set saaie stalen velgen van een 440. Gelukkig heb ik 240 wieldoppen erbij, want die zwarte velgen vind ik oer en oerlelijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2009 14:06 #808870 door V300 register
240 wieldoppen zijn cool!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2009 16:05 #808880 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Ik ben benieuwd Jean-Luc! :worship:

• Arnoud Kusters
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2009 16:09 #810807 door Arnoud Kusters
Beantwoord door Arnoud Kusters in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Lucluc;112829 schreef : Afgelopen week heb ik de knoop doorgehakt: de groene 360 GLS, die ik pas twee jaar in bezit heb, gaat binnenkort volledig gerestaureerd worden. Ik heb een tijdje zitten twijfelen of ik niet een grotere Volvo wilde hebben (natuurlijk alleen over Volvo nagedacht...), maar ik kwam tot de conclusie dat wat ik nu heb verreweg de fijnste auto is die ik ooit heb gehad. Even wat positieve dingen opnoemen: fantastische kleur (208 groen metallic), GLS met veel chrome sierdetails, B19A motor, veel koppel en relaxte eindoverbrenging (pas bij 130 km/u 3000 rpm), schitterend interieur met beige streepjes, belasting vrij, spiksplinternieuwe lpg-installatie, geen gebok gestotter of problemen met stationaire loop, kortom een ideale combinatie! De minpunten zitten vooral in het plaatwerk. Tijdens de poetsdag ben ik aardig wat stukjes tegen gekomen die verbetering behoeven, zoals wielranden die beschadigd zijn, krassen bij de tankdop, deukje in de motorkap, op het dak en op de achterklep. Verder zijn twee deuren matig aan het worden aan de onderkant. Ook de voorschermen hebben de typische kwaaltjes.

Alles overwegende heb ik nu een afspraak gemaakt bij een lokale plaatwerken die goed bekend is met de 300-serie. Afgesproken is dat er nieuwe dorpels in komen, de kriksteunen achter gerepareerd worden, nieuwe voorschermen, de deuk uit de motorkap wordt gehaald, beide portieren bestuurderszijde worden vervangen, de wielkastranden worden hersteld, de dwarsbalk boven de achteras wordt gerepareerd en een paar stukjes bij de achterpanelen worden aangepakt. Aansluitend wordt de hele auto overgespoten in uiteraard de originele kleur 208 groen metallic. Dit gaat natuurlijk een lieve duit kosten, maar hij is het sowieso waard! Zoveel belastingvrije 360's zijn er niet. Ook spaar ik dankzij z'n leeftijd 1000 euro per jaar uit aan wegenbelasting, dus..... dat mag wel worden geinvesteerd in deze prachtbak.

Ik zal in dit topic de vorderingen zoveel mogelijk proberen vast te leggen. In de tussentijd gaat de 360 GL injection uit de stalling om weer als dagelijks vervoermiddel te dienen.

Een verstandige beslissing, zeker om de volvo metalic groen is er zijn geen betere.

Groetjes

Arnoud (een blije 340 groen metalic rijder)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2010 10:54 #821435 door V300 register
Voor wat betreft de (deel)restauratie is er nog geen nieuwes te melden. De laatste keer dat ik informeerde hoe het ermee stond was er nog niet begonnen.

Graag wil ik de volgende zaken aan jullie voorleggen. Ik wil de wegligging goed krijgen. Ik race niet, dus het kan zoveel mogelijk origineel blijven, of kleine verbeteringen. Ik heb al stuur- en fuseekogels en taatslagers liggen. Ik wil de schokbrekers vervangen en iets doen aan het gewicht van de gastank. De opties zijn hulpveren of een extra bladveer. En voor de schokbrekers gas of oliegevuld. Ik heb geinformeerd en beide zijn nog te krijgen. Wat zal ik nemen? En ik wil alle rubbers van de stuurinrichting vervangen hebben, dus is zo'n set polybushes wel interessant. Ik ben benieuwd naar jullie tips en meningen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2010 10:58 #821437 door V300 register
Je kan ook zo'n setje iets dikkere stabi's nemen.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
17-03-2010 11:16 #821442 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Die rubbers zijn deze maand in de aanbieding, zeker het overwegen waard!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2010 11:58 #821446 door V300 register
Die Koni's die op Marktplaats staan, is dat niets?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2010 12:16 #821448 door V300 register
Nog geen reactie gehad.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC