show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2015 10:33 #957528 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Het water lijkt onder de deurhuid door te komen. Dat zit net boven het deurrubber, dus dan snap ik dat het niets tegen houdt. Je ziet het straaltje water dan precies waar het stripje op het deurrubber eindigt naar binnen lopen. Gelukkig heb ik rubber matjes, dus kwestie van ff leeggooien. Maar, over het water in de deuren. Ik heb destijds bij het opnieuw opbouwen van de deuren het folie geplakt waar het gescheurd was en alles er netjes met kit ingeplakt. En voor de zekerheid nog extra afgetaped (waar ik nu spijt van heb, want je zou het maar weer los moeten halen).

Wat kan ik nu het beste doen? Sowieso deurhuiden los halen en kijken of het kit nog goed zit. Ik neem aan dat het aan het folie ligt.

[img

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2015 12:22 #957533 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Mijn 360 GLS heeft precies hetzelfde euvel, op precies dezelfde plek!
Ik heb het ruitrubber al dichtgekit, deurrubbers opnieuw vastgezet en alles er omheen schoongemaakt, maar het lijkt allemaal niet te helpen.

Mijn 360 heeft nog het originele intacte folie op de deuren, en zit goed vast. Heb ik al eens naar gekeken. Waar het vandaan komt.... ik heb het niet kunnen vinden.

De nood is voor mij niet zo hoog meer want de auto staat tegenwoordig altijd binnen en ik heb er al tijden niet meer mee gereden, maar als je de oorzaak vindt hou ik me aanbevolen voor de tip!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-11-2015 22:09 #959180 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Tijdens de sleuteldag in Enschede zijn de koplampen vervangen door betere exemplaren. De reflectoren zijn veel beter en dat merk je behoorlijk in de lichtopbrengst. We hebben toen kunnen constateren dat er een verschil is tussen MKII en MKIII koplampen. Het verschil zit hem in de bevestiging aan de metalen strip die bij MKII?s boven de bumper zit. Met een klein stukje plastic bijzagen/vijlen was het goed passend te maken.

Verder de econometer werkend gemaakt. Heb de sensor linksvoor geplaatst. De claxon had ik al iets anders gemaakt. Draad getrokken en direct op de tellerbak aangesloten. Was nog niet in de twee platte stekkers achterop de klokkenwinkel voorbereid. Massadraad onder die van de -pool bij de accubak vastgeschroefd. Geheel ziet er nestjes uit en het werkt goed.

Bij het vervangen van de remcilinders achter (waarom gaan die dingen elk jaar lek???), ging de nippel naar remslang linksachter niet goed open. De moer draaide door. Gelukkig heeft EvO genoeg achterassen op voorraad, dus met een passend stukje en een nieuwe remcilinder zit het nu weer goed. Op naar de volgende klusjes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2015 17:22 #959203 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Nice! Weer veilig een jaartje remmen dus :)
Komende zaterdag ga ik kijken hoe het met de remcilinders van mijn 360 gesteld is, die zitten er nu 20.000 km op maar zijn van Lucas. Misschien houden die zich beter?

Enne... ik neem aan dat je je buitentemperatuurmeter bedoelt, een econometer heeft alleen vacuum nodig :yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2015 18:24 #959206 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

volvofiel;238478 schreef : Enne... ik neem aan dat je je buitentemperatuurmeter bedoelt, een econometer heeft alleen vacuum nodig :yeah:


Eh, ja :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2015 22:25 #959425 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Vandaag een lekke band! Gelukkig krikje, sleutel en thuiskomertje in de kofferbak. Het ging keihard regenen en gelukkig kon ik hem net onder een afdakje rollen. Nog het thuiskomertje iets opgepompt met het compressortje op 9 volt. Er zit een stuk glas in de band. Ja, ik parkeer altijd in de buurt van een glasbak.

Morgen maar met de 340 naar m?n werk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-11-2015 18:51 #959436 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Minder, en hoe fijn is het dan als je alles bij je hebt om weer snel verder te kunnen rijden!

Propje erin laten schieten en je kunt weer verder met de nu lekke band.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan van Weeren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2015 20:32 #959439 door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Wouter76;238730 schreef : Minder, en hoe fijn is het dan als je alles bij je hebt om weer snel verder te kunnen rijden!

Propje erin laten schieten en je kunt weer verder met de nu lekke band.


Ik zou de band laten plakken ipv prop. Bij plakken wordt de band van binnenuit geplakt met een soort rubber en de plek wordt daarna afgeplakt. Dit is veel duurzamer dan een prop. Met een prop wordt geadviseerd niet harder te rijden dan 100 km p/u. Prop kan eruit schieten of naar binnen schieten door teveel warmte ontwikkeling.

Info heb van de wegenwacht. Heb ook al een paar keer lekke band gehad. Wegenwacht gaf aan: prop is noodreparatie en plakken is duurzaam herstel. Euromaster plakt bijvoorbeeld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2015 17:24 #959482 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Er zit nu een prop in. Buurtgarage kon dat ff snel tussendoor doen. Ik zal het even afwachten hoe het blijft zitten. Ik verwacht binnen een jaar aan nieuwe banden toe te zijn, dus...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2015 11:55 #959496 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Johan;238733 schreef : Ik zou de band laten plakken ipv prop. Bij plakken wordt de band van binnenuit geplakt met een soort rubber en de plek wordt daarna afgeplakt. Dit is veel duurzamer dan een prop. Met een prop wordt geadviseerd niet harder te rijden dan 100 km p/u. Prop kan eruit schieten of naar binnen schieten door teveel warmte ontwikkeling.

Info heb van de wegenwacht. Heb ook al een paar keer lekke band gehad. Wegenwacht gaf aan: prop is noodreparatie en plakken is duurzaam herstel. Euromaster plakt bijvoorbeeld.


Theoretisch klopt dat. Echter heb ik nog niet een ervaring van klanten terug gekregen van dit soort situaties met een prop. Goed materiaal gebruiken en vakkundig monteren van de prop voorkomt wellicht ook al veel. Ik heb op de verschillende beurzen wel demonstraties gezien van banden plakken. Ik heb het nog niet zelf gedaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD