show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Minder
Meer
27-11-2015 09:07 #959502
door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Ik heb in het verleden al meermaals een band met een prop gerepareerd, zelfs op de auto.
Nooit problemen mee gehad achteraf maar dat is de persoonlijke ervaring.
Nooit problemen mee gehad achteraf maar dat is de persoonlijke ervaring.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-11-2015 09:23 #959503
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Voor mij was 't voordeel dat het ff snel tussendoor kon en dat het wiel niet opnieuw gebalanceerd hoefde te worden (setje wielen is trillingsvrij en dat heeft best wat moeite gekost). Tot nu toe gaat het prima. In het verleden ook al 2 keer meegemaakt en een setje rustig kunnen oprijden met prop, zonder probleem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-11-2015 09:25 #959504
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
BTW: nu iets nieuws. Het klinkt als een lekje bij het uitlaatspruitstuk. Ik dacht even tikkende kleppen, maar het is denk ik bij de uitlaat. Hoe kan ik dat het beste testen? Uitlaat dichtduwen aan de achterkant? Ik heb nog zo'n setje pakkingen liggen. En zelfs nog dat eerste stuk van de uitlaat. Nieuw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
27-11-2015 14:10 #959505
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
motor laten lopen en poedersuiker over het spruitstuk strooien. Dan zie je zo waar het weggeblazen wordt
Rond de aansluiting voorpijp-spruitstuk kun je het vaak al met de hand voelen.
Pakking daarzo vervangen stelt niet zoveel voor. Die tussen spruitstuk en kop worden lastiger als de tapeinden/moeren van de kop verroest zijn.
Bij mijn 360 was het met een handomdraai los, maar die had natuurlijk een redelijk verse kop
Rond de aansluiting voorpijp-spruitstuk kun je het vaak al met de hand voelen.
Pakking daarzo vervangen stelt niet zoveel voor. Die tussen spruitstuk en kop worden lastiger als de tapeinden/moeren van de kop verroest zijn.
Bij mijn 360 was het met een handomdraai los, maar die had natuurlijk een redelijk verse kop
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-11-2015 20:22 #959535
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Dat kun je meestal inderdaad vrij vlot vinden met de hand (je voelt de lucht gewoon tegen je hand ploffen) of wat trucjes. Even starten met koude motor, dan brand je je handen niet direct aan van alles en nogwat.
Als de moeren en tapeinden niet gaar zijn best goed te doen
Als de moeren of tapeinden wat gaar zijn best een rotklus
Als de moeren en tapeinden niet gaar zijn best goed te doen
Als de moeren of tapeinden wat gaar zijn best een rotklus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-12-2015 10:35 #959557
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Met de hand voelen was niet zo prettig: ik zag een vonk van een bougiekabel overspringen naar mijn hand. Auw
Maar goed luisterend zit het bij het spruitstuk. Die 4 pakkingen had ik nog liggen. Weer een klusje erbij. Je ruikt ook uitlaatgas, helaas ook als je stil staat in de file.
Maar goed luisterend zit het bij het spruitstuk. Die 4 pakkingen had ik nog liggen. Weer een klusje erbij. Je ruikt ook uitlaatgas, helaas ook als je stil staat in de file.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-12-2015 10:43 #959578
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Haha ai, minder prettig
Maar goed, weet je gelijk dat die ook aan vervanging toe is
Maar goed, weet je gelijk dat die ook aan vervanging toe is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-12-2015 12:10 #959714
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Bougiekabels en bobinekabel vervangen. Oude setje was ook al zo?n 7 jaar oud en hoewel de auto een paar jaar heeft stil gestaan zijn er inmiddels toch wat kilometers mee gereden. Originele kabels 80 euro totaal. Da?s niet mis. De vorige keer was ik rond de 45 euro kwijt voor dezelfde kabels, maar zonder Volvo logo. Desondanks de investering waard: hij pakt weer goed op en loopt rustiger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-02-2016 15:25 #960338
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Vandaag is 1 bougie eruit geknald. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik die te weinig had aangedraaid, want ik ben best precies met dit soort klusjes. Ik ben gestopt en heb de boel weer vastgezet. Bougie lijkt er recht in te gaan. Er was wel iets schroefdraad van de bougie beschadigd. Ik moest snel verder, want had een baby in de auto... Nou denk ik dus dat er met dat gesis, waarvan ik dacht dat het een lekkende spruitstukpakking was, het misschien een scheurtje in de kop bij cilinder 2 kan zijn, of dat de schroefdraad beschadigd is. Ik merk dat de auto nog steeds niet lekker oppakt bij rustig rijden onder de 2000 rpm. Blok heeft inmiddels 220.000 gelopen, waarvan een ton op lpg. Iemand nog een idee? Ik ga ook wel ff professionele hulp vragen hoor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-02-2016 16:59 #960341
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Heb de bougie nog een keer losgedraaid: de electrode stond op 0,25 ipv 0,7 dus misschien kwam daardoor het niet lekker lopen. Zal wel door de klap komen dat ie verbogen is. Heb er een andere bougie ingedraaid met een schroefdraad die nog wel goed is. Heb het toch maar wat vaster gezet dan ik normaal zou doen. Ik denk dat de schroefdraad in de kop kaduuk is.
Dan de afweging: is het slim om alvast een gereviseerde kop te plaatsen? klepseals zijn versleten, uitlaatkleppen gaan richting dunste stelplaatjes, distributieriem moet over 10.000 weer vervangen worden en pakkingen bij uitlaatspruitstuk moeten (waarschijnlijk) vervangen worden.
Mijn idee is dat ie dus wat lekt bij het 2e bougiegat en of dat door een scheurtje komt of een slechte schroefdraad is afwachten. Helicoil kan de goedkoopste oplossing zijn.
Dan de afweging: is het slim om alvast een gereviseerde kop te plaatsen? klepseals zijn versleten, uitlaatkleppen gaan richting dunste stelplaatjes, distributieriem moet over 10.000 weer vervangen worden en pakkingen bij uitlaatspruitstuk moeten (waarschijnlijk) vervangen worden.
Mijn idee is dat ie dus wat lekt bij het 2e bougiegat en of dat door een scheurtje komt of een slechte schroefdraad is afwachten. Helicoil kan de goedkoopste oplossing zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets