show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2010 11:27 #827234 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
In principe is alles, behalve het stuurhuis, geregeld. Nieuw is een optie, dus ik heb wat lijntjes uitgezet.

Verder gisteren bij Dafhobby geweest. Leuk magazijn, ziet er netjes en geordend uit en ook voor de 300-serie veel nieuw spul verkrijgbaar.

Voor de GLS heb ik: 4 stuks gasgevulde schokdempers en nieuwe voorveren.

Nog een tip voor mensen met een gare kilometerkabel: die hebben ze nieuw, ook voor MKII.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 18:48 #827382 door V300 register
Bekrachtigde stuurhuizen voor een V300 zijn nog nieuw te krijgen. Kost wel erg veel, Trabitom weet er alles van. Ik kan me niet helemaal meer herinneren wat voor bedragen hij te horen kreeg maar een stuk of 2/3 fabrikanten konden ze nog leveren (ik meen rond de 600/700 euro maar ik ben het eigenlijk alweer vergeten).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 19:44 #827388 door V300 register
Ik heb nog nooit in een 300 gereden met stuurbekrachtiging maar op het moment vind ik het juist fijn dat het er niet in zit. Vooral op de snelweg. Andere auto's met stuurbekrachtiging vind ik niet per se fijner sturen. De stuurbekrachtiging van een Citroen Xantia vond ik wel erg prettig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 22:45 #827417 door V300 register
Ik vind het echt super. Het gemak waarmee je een rotonde pakt scheelt super veel! Ik heb natuurlijk al een 360 met stuurbekrachtiging, dus ik weet waarover ik praat. Het stuurt helemaal niet vager, alleen de maximale stuuruitslag is iets minder.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 09:21 #827428 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Die maximale stuuruitslag vind ik juist zo heerlijk... Ik kan in 1 keer keren hier in de straat waar anderen minimaal 2 keer moeten steken. Maar stuurbekrachtiging in een 22 jaar oude auto uit het B(?) segment is natuurlijk ook wel erg leuk... In mijn 740 was het heerlijk en het stuurde ook zeker niet vaag.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2010 20:53 #827492 door V300 register
Inmiddels heb ik een set nieuwe typeplaatjes voor o.a. grille en achterklep. Die zijn bij de GLS heftig aangetast. Super, dat maakt een overgespoten auto echt 'af'.

Ik heb nog een vraag over een alarm. Wie heeft een alarm in z'n 300? Is zo iets makkelijk in te bouwen? Heeft er iemand een tip?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-04-2010 21:04 #827493 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Die maximale stuuruitslag vind ik juist zo heerlijk... Ik kan in 1 keer keren hier in de straat waar anderen minimaal 2 keer moeten steken. Maar stuurbekrachtiging in een 22 jaar oude auto uit het B(?) segment is natuurlijk ook wel erg leuk... In mijn 740 was het heerlijk en het stuurde ook zeker niet vaag.

??n keer steken....iets met een in lengte richting geplaatst motorblok of zo...;)

Dat doen maar heel weinig huidige voorwielaangedreven auto's je na, weet dat nog goed van de tijd dat ik een Nissan Primera had, hele fijne auto met een superfijne motor maar met straatje keren hoepel je je een ongeluk..

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 23:01 #827502 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Lucluc;141650 schreef : Ik heb nog een vraag over een alarm. Wie heeft een alarm in z'n 300? Is zo iets makkelijk in te bouwen? Heeft er iemand een tip?

Daar is zo ontzettend veel keuze in, het hangt er helemaal van af wat je ingebouwd wilt hebben.

Wouter76;141651 schreef : ??n keer steken....iets met een in lengte richting geplaatst motorblok of zo...;)

Eerder iets met achterwielaandrijving waardoor er geen aandrijfassen in de weg zitten die de maximale uitslag belemmeren... :D
In de passat van mijn ouders (TDI) ligt de motor ook in de lengte, maar die stuurt ook niet zo scherp...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 02:41 #827509 door V300 register
Ik heb een origineel alarm liggen, maar daarvoor moet je een gat in het achterscherm boren (voor het bedieningspaneel). Schiet niet echt op dus...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 12:54 #827547 door V300 register
Er is inderdaad heel veel keuze. Ik weet wel dat je het beste ? 300,- kan uitgeven in plaats van ? 30,-. Anders sta je elke nacht met een loeiend alarm of lege accu.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC