show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 DL alias "Lijntje"
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
22-12-2009 15:57 #810205
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Of je doet het snel en regelt even twee nieuwe koolborsteltjes. Kost je een tientje en een kwartiertje werk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-12-2009 22:22 #810329
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
eenvoudig schroefwerk net als de 7 serie koolborst? (2 schroeven los, wisselen en weer vast en gaan?)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
23-12-2009 22:32 #810332
door 16673-dummy
Jep!
Spanningsregelaartje er effe uitwippen, koolborsteltjes wisselen, weer terug steken en kachelen maar!
Spanningsregelaartje er effe uitwippen, koolborsteltjes wisselen, weer terug steken en kachelen maar!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-12-2009 11:29 #810780
door V300 register
En gelukt Jan?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-01-2010 13:22 #810833
door V300 register
Nop, dealer kan ze niet leveren, behalve met spanningsomvormer (+- 100 excl. btw) terwijl een complete dynamo nieuw 119,= (incl btw) is... Ik hoop ze toch te kunnen vinden, anders kaap ik de nieuwe die op Streepje zit en wordt die geplaatst.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
01-01-2010 15:56 #810845
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Op mijn werk laten ze dynamo's en startmotoren hier reviseren. Misschien hebben die wel de onderdelen los
www.hermanbosch.nl/index.php
www.hermanbosch.nl/index.php
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-01-2010 22:00 #810966
door V300 register
Ik zal eens kijken/navragen, maar als het budget teveel wordt aangevallen dan trek ik die van Streepje (nog geen 100 km gebruikt) onder de kap vandaan en gaat Lijntje die maar even gebruiken. Het budget is niet zo groot meer helaas.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
03-01-2010 10:55 #810988
door 16673-dummy
Even naar een onderhoudsbedrijf van machines of revisiebedrijven o.i.d.
Zoals ik zei, ik heb voor een tientje twee borsteltjes kunnen bemachtigen bij een bedrijf dat machines en motoren reviseert.
Zoals ik zei, ik heb voor een tientje twee borsteltjes kunnen bemachtigen bij een bedrijf dat machines en motoren reviseert.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-01-2010 21:38 #811474
door V300 register
Ah, ok... ik ga even kijken wat ik voor elkaar kan krijgen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-01-2010 22:43 #812538
door V300 register
Ok, vandaag een poging gedaan om een kleine lekkage in de 740 te repareren. Het stangetje dat langs het blok loopt voor de koelvloeistof dacht ik even provisorisch te repareren. De lekkage was een klein druppelend plekje Bij het plaatsen van de laatste slangklem tikte ik het buisje aan en ja, die was echt krokant, met een straaltje liep ie mooi leeg.
Daar ik morgen toch echt een wagen nodig heb meteen de kap van Streepje geopend en de dynamo gedemonteerd om deze in Lijntje te plaatsen. Na montage bleek de accu te leeg om iets te kunnen, dus die van Streepje erin. Bleek deze net iets kleiner te zijn. met een noodoplossing staat die nu wel vast (plaatje karton lom 'n iets hoger te krijgen), maar perfect is het nog niet.
Tevens heeft ze wat aparts, als ze nog op de choke loopt piept er iets gigantisch. De v-snaar is vervangen samen met de dynamo, dus die slipt niet. Ik verdacht de waterpomp, maar na een beetje warm draaien totdat de choke dicht kon, was het gepiep, met het dicht duwen van de choke, weg. Wat kan dit gepiep veroorzaken?
Daar ik morgen toch echt een wagen nodig heb meteen de kap van Streepje geopend en de dynamo gedemonteerd om deze in Lijntje te plaatsen. Na montage bleek de accu te leeg om iets te kunnen, dus die van Streepje erin. Bleek deze net iets kleiner te zijn. met een noodoplossing staat die nu wel vast (plaatje karton lom 'n iets hoger te krijgen), maar perfect is het nog niet.
Tevens heeft ze wat aparts, als ze nog op de choke loopt piept er iets gigantisch. De v-snaar is vervangen samen met de dynamo, dus die slipt niet. Ik verdacht de waterpomp, maar na een beetje warm draaien totdat de choke dicht kon, was het gepiep, met het dicht duwen van de choke, weg. Wat kan dit gepiep veroorzaken?
Moderators: Mark Smeets