show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Laurens' Volvo-projecten

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2011 23:17 #882377 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
De dynamo is eraf van de 345 en ligt in de schuur thuis. Het is een originele volvo dynamo.

Van de volvo 340 is de uitlaat net naar de kat doorgescheurd naar 5000km bij mij rondgetuft te hebben. En die heb ik weer een beetje vast gelast op het werk voor de volgende 5000km.

De volvo 360 ben ik kwijt. Mijn vader gebruikt hem voor het dagelijks vervoer. Rij regelmatig in colonne met mijn vader naar het werk in Oldenzaal. Hij in de 360 en ik in de 340.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2011 20:33 #882610 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
Van de week lekker aan het beunen geweest op het werk met de dynamo.

De dynamo heb ik bijna helemaal uit elkaar liggen, op de voorschild en rotoras na. Deze willen niet echt los. Ook niet met een dosis lomp geweld. Eerst voorzichtig geprobeerd met een rubberen hamer, toen het dat niet wou met een gewone hamer en klos hout, toen met de voorhamer en een klos hout en als laatste poging de pers. Ik heb hem ook al heet gestookt, werkt ook niet. Dus ik breng die helft mooi naar Aria toe en mogen ze het mooi verder uitzoeken. De sleepringen moeten toch afgedraaid worden.

Voor de rest nieuwe koolborstels liggen al thuis. En de dynamo ga ik ondertussen tijdens mijn vakantie in Duitsland mooi schoon maken. Je tijd moet je toch nuttig besteden.

Excusus voor de foto's de camera ligt in de 340 en die staat op het werk geparkeerd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2011 19:44 #884020 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
Dynamo is gereviseerd en gemonteerd. Alleen de 345 vonkt niet. Dus aankomend ga ik meten.

De 340 is stil komen te staan met panne. Afgelopen vrijdag pakte hij niet meer aan bij het tankstation. Na diverse pogingen deed hij het weer. Maandag sta ik bij oma en hij startte helemaal niet meer. Naar veel geschud en gerammel, de bobine kabel gemonteerd. En ja hoor starten en lopen. Gisteren weer naar oma, en jahoor weer niet starten. Weer veel gerammeld, geschud en gevfnuiabuiagbmfdjfaji. Deed hij het weer. Vanavond dus de startmotor omgewisseld met een vers gebruikte. Tevens de massakabel vervangen. En hij doet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 19:36 #884102 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
Misschien 80% kans dat ik binnenkort een auto voor er bij ga kopen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2011 22:11 #885618 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
Ik ga denk een schuur erbij ga huren, misschien dat mijn probleem oplost met schuur opruimen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2011 22:15 #885621 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Laurens' Volvo-projecten

elpee;182942 schreef : Misschien 80% kans dat ik binnenkort een auto voor er bij ga kopen



Hahaha... herkenbaar... :halo:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2011 22:18 #885623 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Laurens' Volvo-projecten
probeer eens een soort van schuurmanagement!

ik kom om de x tijd bij m'n hokje met als enige doel om de t*ringzooi eens op te ruimen, en niet alleen met dozen schuiven maar ook dingen die ik eerder gelabeld heb als defect of demontage uit elkaar halen en wat je overhoud wegpleuren of apart leggen om te verkopen/poedercoaten/reviseren whatever

probeer 't eens; t helpt echt! niet alleen krijg je een veel gezondere onderdelenvoorraad, het neemt ook nog eens veel minder ruimte in

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2011 22:28 #885624 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten

AvdAkker;184525 schreef : probeer eens een soort van schuurmanagement!

ik kom om de x tijd bij m'n hokje met als enige doel om de t*ringzooi eens op te ruimen, en niet alleen met dozen schuiven maar ook dingen die ik eerder gelabeld heb als defect of demontage uit elkaar halen en wat je overhoud wegpleuren of apart leggen om te verkopen/poedercoaten/reviseren whatever

probeer 't eens; t helpt echt! niet alleen krijg je een veel gezondere onderdelenvoorraad, het neemt ook nog eens veel minder ruimte in


Dat probeer ik tot ik weer tegen een handeltje uitlaten aan sjouw of handige keukenkastjes.

Ben wel begonnen een schifting te maken in de bekleding.

Ik heb trouwens nog een complete kont van een 340 in de schuur staan.:S

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2011 22:30 #885626 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Laurens' Volvo-projecten
hahahaha ik een compleet front met een V8 smallblock erin, zullen we ze aan elkaar lassen dan hebben we een hele 340:+
*edit, de V8 ligt er niet meer in bedenk ik me net maar het paste nog vrij aardig ook (alleen de motorkap niet helaas)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2011 23:03 #885630 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Laurens' Volvo-projecten
Gewoon er boven uit laten steken, doen ze met superchargers ook :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD