Laurens' Volvo-projecten
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Hopelijk komt er nog positief nieuws uit je aangifte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
De 340 heeft zijn 2e bekeuring binnen 8km/u te hard op een weg waar je 70 mag, ik reed 81 in de veronderstelling dat je 80 mocht. En welke politieagent verzint dan om op zondagochtend te gaan controleren, jep 1 rondom Ommen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
elpee;178821 schreef : En welke politieagent verzint dan om op zondagochtend te gaan controleren, jep 1 rondom Ommen.
Die had m.i. in de kerk horen te zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
elpee;178821 schreef : Gereedschap binnen, ratels in alle soorten, hamer van 1,5kg en steek ringsleutels. Ik kan dus voor mijn gevoel weer wat gaan doen.
De 340 heeft zijn 2e bekeuring binnen 8km/u te hard op een weg waar je 70 mag, ik reed 81 in de veronderstelling dat je 80 mocht. En welke politieagent verzint dan om op zondagochtend te gaan controleren, jep 1 rondom Ommen.
Noppe, eentje die zijn quotum nog niet had gehaald in de stad. Zeker geflitst in de laatste dagen van een maand?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Hij moet wel van de zomer een nieuwe d-riem hebben. 4 jaar geleden voor het laatst vervangen.
De 340 gaat binnenkort wat onderhoud krijgen. De knipperlichtschakelaar komt al niet terug sinds de aanschaf maar nu knippert hij dan vaak ook niet meer.
Dus dat wordt:
- nieuwe knipperlichtschakelaar monteren
- nieuw relais plaatsen
- nieuwe kap om instrumentenpaneel plaatsen.
Laatst geprobeerd de dynamo los te halen van de 345 DLS, maar poging gestaakt nadat ik de stoppen door had laten vliegen van mijn schuur(waar ik niet bij kan). Probeerde een TL-balk aan te sluiten, wat later bleek dat hij kortsluiting maakt. Binnenkort poging 2.
Jullie vragen je natuurlijk af waarom de dynamo eraf?
Nou dat zit zo, bij elke startpoging gaat dat lampje niet uit. Dus ik begin met een check-up van de dynamo.
En laatst ook heugdelijk nieuws gehad, ik heb even een examen gehaald en dus weer een diploma erbij, die dag reed de 340 ook 1 op 17.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Als het goed is, heb jij hetzelfde systeem als mijn 345. Je kunt aan de vliegwielkant van de dynamo de houder met daarin de koolborsteltjes loshalen (twee schroefjes en een moertje, maat 10 dacht ik, die de kabel op zijn plek houdt). Je kunt zo de koolborsteltjes vernieuwen en gelijk kijken of de sleepringen nog mooi glad zijn.
Als de dynamo er echt af moet, is dat in 5 minuten gebeurd. Moer aan de bovenkant losdraaien waardoor de dynamo kan scharnieren op de onderste bout, die onderste bout losdraaien en hij kan eraf.
Opspannen moet op de ouderwetse manier; een hefboom gebruiken (bezemsteel of koevoet o.i.d.) en ondertussen een ander de bovenste moer aan laten draaien
Iig, het is dus veel simpeler als bij de latere 360's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.