show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Laurens' Volvo-projecten

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2011 23:27 #877704 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Laurens' Volvo-projecten
Photobucket hier, is ook af te schermen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-06-2011 23:45 #877705 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Laurens' Volvo-projecten
Succes morgen Laurens, lijkt me wel een dubbel gevoel ,mooi nieuw gereedschap en je kunt weer opnieuw kiezen welke merken bijvoorbeeld maar je bent ook geld aan het uitgeven dat je liever op je rekening had laten staan of aan wat anders had uit willen geven.

Hopelijk komt er nog positief nieuws uit je aangifte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2011 20:30 #877768 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
Gereedschap binnen, ratels in alle soorten, hamer van 1,5kg en steek ringsleutels. Ik kan dus voor mijn gevoel weer wat gaan doen.

De 340 heeft zijn 2e bekeuring binnen 8km/u te hard op een weg waar je 70 mag, ik reed 81 in de veronderstelling dat je 80 mocht. En welke politieagent verzint dan om op zondagochtend te gaan controleren, jep 1 rondom Ommen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-06-2011 20:39 #877771 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Laurens' Volvo-projecten

elpee;178821 schreef : En welke politieagent verzint dan om op zondagochtend te gaan controleren, jep 1 rondom Ommen.


Die had m.i. in de kerk horen te zitten. :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2011 08:35 #877822 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Laurens' Volvo-projecten

elpee;178821 schreef : Gereedschap binnen, ratels in alle soorten, hamer van 1,5kg en steek ringsleutels. Ik kan dus voor mijn gevoel weer wat gaan doen.

De 340 heeft zijn 2e bekeuring binnen 8km/u te hard op een weg waar je 70 mag, ik reed 81 in de veronderstelling dat je 80 mocht. En welke politieagent verzint dan om op zondagochtend te gaan controleren, jep 1 rondom Ommen.


Noppe, eentje die zijn quotum nog niet had gehaald in de stad. Zeker geflitst in de laatste dagen van een maand?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2011 20:05 #877885 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
Nee het was 13 juni. Die dacht laat ik met pinksteren in het ozo toeristische ommen gaan zitten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2011 08:55 #877962 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Laurens' Volvo-projecten
Waarschijnlijk een snor die daar op "vakantie" was dan....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 22:38 #881331 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
De 360 heeft de 175000km vandaag aangetikt. oftewel 33000km in vier jaar tijd door mij. En dat voor een aanschaf van 450 euro, mag ik niet klagen.
Hij moet wel van de zomer een nieuwe d-riem hebben. 4 jaar geleden voor het laatst vervangen.

De 340 gaat binnenkort wat onderhoud krijgen. De knipperlichtschakelaar komt al niet terug sinds de aanschaf maar nu knippert hij dan vaak ook niet meer.
Dus dat wordt:
- nieuwe knipperlichtschakelaar monteren
- nieuw relais plaatsen
- nieuwe kap om instrumentenpaneel plaatsen.

Laatst geprobeerd de dynamo los te halen van de 345 DLS, maar poging gestaakt nadat ik de stoppen door had laten vliegen van mijn schuur(waar ik niet bij kan). Probeerde een TL-balk aan te sluiten, wat later bleek dat hij kortsluiting maakt. Binnenkort poging 2.

Jullie vragen je natuurlijk af waarom de dynamo eraf?
Nou dat zit zo, bij elke startpoging gaat dat lampje niet uit. Dus ik begin met een check-up van de dynamo.

En laatst ook heugdelijk nieuws gehad, ik heb even een examen gehaald en dus weer een diploma erbij, die dag reed de 340 ook 1 op 17.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 22:57 #881334 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Laurens' Volvo-projecten
De dynamo hoeft er niet af Laurens (tenzij je hem echt wilt reviseren natuurlijk).

Als het goed is, heb jij hetzelfde systeem als mijn 345. Je kunt aan de vliegwielkant van de dynamo de houder met daarin de koolborsteltjes loshalen (twee schroefjes en een moertje, maat 10 dacht ik, die de kabel op zijn plek houdt). Je kunt zo de koolborsteltjes vernieuwen en gelijk kijken of de sleepringen nog mooi glad zijn.

Als de dynamo er echt af moet, is dat in 5 minuten gebeurd. Moer aan de bovenkant losdraaien waardoor de dynamo kan scharnieren op de onderste bout, die onderste bout losdraaien en hij kan eraf.

Opspannen moet op de ouderwetse manier; een hefboom gebruiken (bezemsteel of koevoet o.i.d.) en ondertussen een ander de bovenste moer aan laten draaien :)

Iig, het is dus veel simpeler als bij de latere 360's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 23:23 #881337 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
Ik wil er helemaal compleet eraf hebben voor een check up/revisie. En als het geld/tijd gaat kosten jammer dan, alles moet 500% in orde

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD