cvt voor raid
- V300 register
- Verbannen
PetrusenBor;247384 schreef : Het is eigenlijk niet te doen met variomatic; de laagste overbrenging is VEEL te hoog.
Waarschijnlijk gaat je koppeling er nu snel aan. Ik heb wel eens in de Alpen onverhard 'rustig' omhoog moeten rijden. Moest wel af en toe stoppen omdat er teveel rook van de koppeling kwam.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
11 uur gestuurd ver de meest steile weggetjes, door de sneeuw in de pas van weetikveel, via de splitcaminos de Portugal, door effing hitte onder de kurkeiken in extramadura, over kapotte caminos.
Was een slachtveld, een autosloperij. Onderuit gereden uitladen, gescheurde beschermers, kapotte caterplaten, krommestuurstangen, zelfs een doorgebroken chassi en de eigenaar met gebroken ribben in ziekenhuis.
Jolly doet het goed maar...... pffff steil, 15, 20 en meer% omhoog over stenen en dan haarspeldbochten. Gas los is gegaranderd stopen en tja, creatief zijn.
De enige oplossing is omlaag al in 'berg', aanloop en driften, op minimaal 3K omwentelingen houden. Dus brullende motor, spinnende wielen, knallende stenen. Omdat je niet alles kan overzien , springen we regelmatig met een hoop lawaai over knippen. Dat is met het hart in de keel, maar de achterwielen even van de grond helpt om de wielen spinnend te houden.
Het was echt verschrikkelijk zwaaen en MOOI!!!!!
We hebben het gehaald zij het met veel strafpunten omdat we wel eens een cp genmist hebben door verdwalen ergens tussen de horizons. Omdat de meesten dat deden staan we nog redelijk in het klassement: we starten 19e vanmorgen.
Foto is van aankomstpunt in Merida:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ze kunnen wat hebben. Ik heb eens met een filmproducent gesproken en die was laaiend enthousiast over de 300-serie. Want, zo zei hij, "die gingen veel langer mee als stuntauto dan een Golf of Kadett"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
maar dan met bloemen en champagne in de hand!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Enige wat kapot gegaan is was het ophangrubber van de uitlaatdemper.
Oh en op dag 1 was de platic plaat al onder de vario vandaan gerukt op een rots. De rest van de raid dus lekker veel koeling.
Het was echt bar!
Had nooit verwacht dat we alle absurde ´paden´en vooral beklimmingen zouden halen. De steilheid was soms honderden meters 30-40%.
Een heel enkele keer bijna verticale ópstapjes´ van een meter. Kom je alleen op nadat een paar 4x4 er een soort van beginnetje aan gemaakt hebben. Dan onder een hoek aanvallen en kijken hoe ver je komt.
Heeft regelmatig héél weinig gescheeld doch we zijn overal zonder hulp doorheen gekomen.
Slechts 1 lekke band en dat was geen echt lek; te ruig gedrift en band van de velg gedrukt. Met 2 minuten te gaan voor de tweede geklokte proef staan we op de velg. Fantastisch kameraadschap maakt met veel handen licht weerk en met 5 secondes te gaan staan we aan de streep :w00t:
Modderstukken waren verbazend probleemloos. Erg veel doseerbare tractie met terreinbanden aan de variomatic.
Doorwadingen waren niet noemenswaardig. Gewoon even opletten dat de fan niet an staat en dan water de inlaat inwaait.
Beste dagresultaat 10de!!!!!!
18e plaats van 140 in het GK.
Phew.
Fotos later.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ik heb zojuist toch even het volkslied voor jullie afgespeeld. Jullie hebben op een
geweldige manier de Volvo 300, en de CVT in het bijzonder, gepromoot.
Ik kan niet wachten op de foto's. Van een ongewassen auto, wel te verstaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;247469 schreef : Mooi dat jullie het uberhaupt gehaald hebben,
Dat kan je wel stellen!
De eerste dag was er 1 die een ander motorblok moest, waren er 2 de uitlaat kwijt, wij de plaat onder de vario, had de helft éé of meer lekke band gehad, en stonder er 6 bij de verschillende garages in Lerida (finish) op de brug. He aantal technische noodgrepen onderweg/overnacht was geen tellen aan.
Op de zwaarste dag, van Burgo de Osma naar Merida, is bij een R6 de bodemplaat volledig in twee doorgescheurd.
Wij hebben er 11,5 uur over gedaan en meer dan een dozijn deelnemers moest na zonsondergang verplicht van de route af het asfalt op.
De lijst van reparaties over de hele raid is schieronuitputtelijk. Het was fascinerend ongelooflijk wat er onderweg aan de kant en op de aankomstplaatsen gerepareerd is.
Twee autos zijn zó hinkend in Madrid aangekomen dat ze daar door de sleepdienst weggehaald moetsen worden.
Van die twee blies er één een waterleiding in de file voor de laatste rotonde. Dit team is door een andere deelnemer verder gesleept en met verenigde handen over de streep gedúwd. Grote paniek bij de organisatoren door het spoor koelwater over het plaveisel van het paleis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.