Importeren uit België & Duitsland
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-08-2011 13:25 #883366
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Net niet, 11/83...maar ik vind de APK eens per jaar eigenlijk prima, dus het maakt mij niet uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-08-2011 15:59 #883461
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
nog even over dat CVO, is niet nodig als het originele typeplaatje van de auto nog aanwezig is en daar een typegoedkeuringsnummer op vermeld staat.
ook als ze een typegoedkeuringsnummer in de computer kunnen vinden bij dezelfde merk/type/handelsbenaming op de papieren komt het gewoon in orde.
CVO, GVA en gutachtschein etc wordt alleen spannend als je vanuit NL naar DU of BE gaat verplaatsen.
ook als ze een typegoedkeuringsnummer in de computer kunnen vinden bij dezelfde merk/type/handelsbenaming op de papieren komt het gewoon in orde.
CVO, GVA en gutachtschein etc wordt alleen spannend als je vanuit NL naar DU of BE gaat verplaatsen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-08-2011 16:16 #883540
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Ok?, het stappenplan dat je wil volgen als je een auto uit DL wilt halen (rijden):
- Vooraf: spreek met de verkoper af dat hij nog een maand belasting voor je betaalt/voorschiet voor het Zollkennzeichen (tenzij auto >30 jaar). Voor de 360 GLE was dat 507/12 = 42,25. Je moet namelijk bij een Duitse Bank zitten wil je dat bedrag kunnen voldoen!!! Dat wordt namelijk achteraf afgerekend. Oja, en de auto moet T?V hebben. Logisch.
1. Paspoort mee en reis af naar de plaats van bestemming.
2. Ga samen met de verkoper en auto naar het Strassenverkehrsamt . (check link voor dichtstbijzijnde)
3. Bij aankomst ga je eerst naar de Schildermacher. Er zitten talloze naast het Strassenverkehrsamt. Daar kun je met de papieren (Fahrzeugbrief of nieuwer: Zulassungsbescheinigung I & II + T?V) een Zollkennzeichen i.c.m. Zolldeckungskarte/Doppelkarte (= verzekering) krijgen. Die is 15 of 30 dagen geldig, kun je kiezen. Het gaat hier om een kenteken met rood vlak! De gele zijn niet geldig in Nederland. Je betaalt voor de verzekering & waarschijnlijk ook meteen voor het kenteken. Je krijgt wat kwitanties en papieren van de verzekering + kenteken en daarmee ga je naar:
4. Het Strassenverkehrsamt voor direct 'overschrijven'; de verkoper mag vervolgens zijn kentekens meenemen en jij krijgt de (nieuwe) autopapieren, die nu op jouw naam staan (de kenteken- & verzekeringspapieren krijg je later weer terug bij 'het derde loket') Kosten: 33,30. Op de kwitantie staat iets over Geb?hrennachweis: Ausfuhrkennzeichen/KBA-Zulassungspflicht.
5. Kenteken laten maken bij Schildermacher (heb je waarschijnlijk al betaald bij eerste bezoek). Kosten kenteken: 18 euro, verzekering: 82 euro (15 dagen). Dit is 2 tellen en je bent klaar.
6. Auto voor 'een derde loket' rijden waar waarschijnlijk een heel oud dametje zit. Dit dametje controleert of het chassisnummer overeenkomt met de papieren. Ja, dit klopt. En ze plakt ??n sticker op beide kentekenplaten en je krijgt je kenteken-/verzekeringspapieren weer terug.
Waar je precies heen moet (na elke stap) word je overigens haarfijn uitgelegd aan alle loketten.
7. Kenteken erop zetten en:
You're good to go! Ik ben geen douane tegengekomen, maar die kunnen moeilijk gaan doen. Echter, met een belastingvrije (en BPM-vrije) auto is dat natuurlijk gewoon bullshit. De eerst keer schijn je een waarschuwing + brief te krijgen met daarin het verzoek om de BPM alsnog te gaan voldoen, vrijstelling aan te vragen, of de auto over de grens te zetten.
- Vooraf: spreek met de verkoper af dat hij nog een maand belasting voor je betaalt/voorschiet voor het Zollkennzeichen (tenzij auto >30 jaar). Voor de 360 GLE was dat 507/12 = 42,25. Je moet namelijk bij een Duitse Bank zitten wil je dat bedrag kunnen voldoen!!! Dat wordt namelijk achteraf afgerekend. Oja, en de auto moet T?V hebben. Logisch.
1. Paspoort mee en reis af naar de plaats van bestemming.
2. Ga samen met de verkoper en auto naar het Strassenverkehrsamt . (check link voor dichtstbijzijnde)
3. Bij aankomst ga je eerst naar de Schildermacher. Er zitten talloze naast het Strassenverkehrsamt. Daar kun je met de papieren (Fahrzeugbrief of nieuwer: Zulassungsbescheinigung I & II + T?V) een Zollkennzeichen i.c.m. Zolldeckungskarte/Doppelkarte (= verzekering) krijgen. Die is 15 of 30 dagen geldig, kun je kiezen. Het gaat hier om een kenteken met rood vlak! De gele zijn niet geldig in Nederland. Je betaalt voor de verzekering & waarschijnlijk ook meteen voor het kenteken. Je krijgt wat kwitanties en papieren van de verzekering + kenteken en daarmee ga je naar:
4. Het Strassenverkehrsamt voor direct 'overschrijven'; de verkoper mag vervolgens zijn kentekens meenemen en jij krijgt de (nieuwe) autopapieren, die nu op jouw naam staan (de kenteken- & verzekeringspapieren krijg je later weer terug bij 'het derde loket') Kosten: 33,30. Op de kwitantie staat iets over Geb?hrennachweis: Ausfuhrkennzeichen/KBA-Zulassungspflicht.
5. Kenteken laten maken bij Schildermacher (heb je waarschijnlijk al betaald bij eerste bezoek). Kosten kenteken: 18 euro, verzekering: 82 euro (15 dagen). Dit is 2 tellen en je bent klaar.
6. Auto voor 'een derde loket' rijden waar waarschijnlijk een heel oud dametje zit. Dit dametje controleert of het chassisnummer overeenkomt met de papieren. Ja, dit klopt. En ze plakt ??n sticker op beide kentekenplaten en je krijgt je kenteken-/verzekeringspapieren weer terug.
Waar je precies heen moet (na elke stap) word je overigens haarfijn uitgelegd aan alle loketten.
7. Kenteken erop zetten en:
You're good to go! Ik ben geen douane tegengekomen, maar die kunnen moeilijk gaan doen. Echter, met een belastingvrije (en BPM-vrije) auto is dat natuurlijk gewoon bullshit. De eerst keer schijn je een waarschuwing + brief te krijgen met daarin het verzoek om de BPM alsnog te gaan voldoen, vrijstelling aan te vragen, of de auto over de grens te zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2011 19:05 #883556
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Importeren uit België & Duitsland
Ik heb alle zeven stappen overgeslagen bij mijn blue special.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-08-2011 19:06 #883557
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Haha. Maar die had ook geen T?V, toch? :+ Dan moet je andere dingen verzinnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2011 19:09 #883559
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Importeren uit België & Duitsland
Ik heb hem opgehaald in 2008, de laatste tuv is van 2006. Damn heb ik die auto al 3 jaar stil staan in een schuur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets