Importeren uit België & Duitsland

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 13:31 #883147 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Inderdaad! is echt moeilijk onzin man..
Gewoon laten verzekeren op Chassisnummer, tijdelijke platen erop, en naar NL rijden.. Klaar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 13:39 #883148 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Dat gaat niet zo makkelijk, exportkenteken voor ('eigenlijk' allleen in) DL kan, maar is veel gedoe (verzekering e.d.), een trailer is makkelijker. Eenmaal in NL met de juiste papieren is het geen probleem verder, dat heb ik al eens gedaan met de Belgische Blue Special. Het gaat me even om het overschrijven in DL en dat CVO...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 13:45 #883149 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
(met het risico dat de auto in een andere gewichtsklasse komt in de belasting

lekker boeie, hij is toch belastingvrij.
Trailer is misschien makkelijker. maar met de duitse platen erop kan je wss zo nederland binnen rijden hoor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 15:04 #883150 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Ja, wellicht, maar ik heb genoeg tv-fragmenten gezien en internetverhalen gelezen waarbij dat niet helemaal lekker is gegaan. Ik heb geen zin in gezeur. Ik kan me een aflevering van Blik op de Weg herinneren, waarbij ze er uiteindelijk nog steeds niet achter waren gekomen hoe het nou precies zit met die exportplaten (dit is echter te voorkomen door een eendagskenteken in NL aan te vragen, maar dan zit je met zoveel geregel op 1 dag, daar heb ik weinig trek in)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 16:03 #883151 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Je kan ook gewoon gaan rijden, of knal er even tijdelijke platen op van je eigen auto of een sloper. Trailer heb je toch al vaker gedaan samen met je vader?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 16:50 #883153 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Jep. Dat is in principe geen probleem, alleen moet mijn pa wel een keer kunnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 17:08 #883156 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Ok?, ik had dat autoweek-topic (en andere sites) nog beter moeten doorspitten:

Met een beetje Googlen op importsites (zelfs op die onoverzichtelijke rdw-site) had je kunnen lezen dat een cvo (certificaat van overeenstemming of conformiteitsverklaring) niet nodig hebt als je een voertuig importeerd wat al ergens in de EU geregistreerd is geweest. Het is zelfs zo dat je (sinds nog niet zo lang) ook geen cvo nodig hebt als de auto uit een niet-EU land als bv. Zwitserland wordt geimporteerd omdat de auto's daar sinds enkele jaren aan dezelfde eisen als EU auto's moeten voldoen. Enkel dus bij import van buiten EU heb je een cvo nodig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 17:15 #883157 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Ik geloof dat dit een goede samenvatting is voor dit topic :D

antiekeradio;88805 schreef : je hebt bij de RDW alleen nodig:

- de auto
- het buitenlandse kentekenbewijs

gelijkvormigheidsattest, eigendomsbewijs, koopovereenkomst, keuringsrapport, verzekerings- en of belastingsticker
is bij de RDW net zo nuttig als een stapel oude kranten meenemen

Leuk voor je boekhouding, maar niet nodig.

Het enige wat dus belangrijk is, het kentekenbewijs, scheelt per land.
Een Duitse auto heeft een "Fahrzeugbrief"
Een Franse een "Carte Grise"
(voor de belgische wagen gaat het hier om de roze kaart??)

het gaat in ieder geval altijd om het document waar het chassisnummer, brandstofsoort, aantal inzittenden, etc etc op staat.


Bij import naar Belgi? toe heb je andere dingen nodig, zoals het gelijkvormigheidsattest. maar dat is in dit geval niet van toepassing.

De positie die het gelijkvormigheidsattest in Belgi? heeft wordt in Nederland ingenomen door 'typegoedkeuring'. De code hiervan staat op het typeplaatje, en wordt bij de RDW ingevoerd en gecontroleerd.
Het voordeel hiervan is dat het eenmalig is, zodat het bij verdere (APK) keuringen geen rol meer speelt.


Voor diegene die een 300-serie legaal uit DL willen terugrijden naar NL (waar ze horen ;)) nodig ik uit om dit Autoweek-topic door te spitten. Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2011 17:26 #883159 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Importeren uit België & Duitsland
Gek idee, maar als je nou precies weet hoe het zit met uitschrijven daar. Spreek je met die man af bij de grens, je zorgt dat je een afspraak hebt voor het importeren bij de RDW en daarbij vraag je het 1 dags-kenteken aan. Je belt je verzekering op wat er gaat gebeuren en sluit op het chassisnr de verzekering af en meldt zodra je de papieren hebt het kenteken?

En dan geef je die beste man de kosten voor het OV naar huis terug of iemand die hem even thuis brengt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 17:42 #883162 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Dat overschrijven daar, daar komen we wel uit. Het ging me even om de combinatie van dingen:
- overschrijven & terugrijden;
- of overschrijven & met trailer terug;
- of met trailer terug & bij RDW overschrijven (als dat kan/mag/dan zit de oude eigenaar zonder persoonlijk kenteken);
- overschrijven en Duitser laten terugrijden is een gekke combinatie. Want dan rijdt hij daar weer zonder kenteken(bewijs) en verzekering :+
- Duitser laten terugrijden en bij RDW-punt afspreken is wellicht nog een optie, maar ik heb geen idee of de NLse RDW een Duits kentekenbewijs mag overschrijven/uitschrijven? Is nog een belletje waard.

Eenmaal auto in NL, dan is het geen probleem meer: of direct naar RDW met trailer, of even stallen en eendagskenteken aanvragen en verzekering regelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD