Importeren uit België & Duitsland
- V300 register
- Verbannen
-
Gewoon laten verzekeren op Chassisnummer, tijdelijke platen erop, en naar NL rijden.. Klaar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
lekker boeie, hij is toch belastingvrij.
Trailer is misschien makkelijker. maar met de duitse platen erop kan je wss zo nederland binnen rijden hoor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Met een beetje Googlen op importsites (zelfs op die onoverzichtelijke rdw-site) had je kunnen lezen dat een cvo (certificaat van overeenstemming of conformiteitsverklaring) niet nodig hebt als je een voertuig importeerd wat al ergens in de EU geregistreerd is geweest. Het is zelfs zo dat je (sinds nog niet zo lang) ook geen cvo nodig hebt als de auto uit een niet-EU land als bv. Zwitserland wordt geimporteerd omdat de auto's daar sinds enkele jaren aan dezelfde eisen als EU auto's moeten voldoen. Enkel dus bij import van buiten EU heb je een cvo nodig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

antiekeradio;88805 schreef : je hebt bij de RDW alleen nodig:
- de auto
- het buitenlandse kentekenbewijs
gelijkvormigheidsattest, eigendomsbewijs, koopovereenkomst, keuringsrapport, verzekerings- en of belastingsticker
is bij de RDW net zo nuttig als een stapel oude kranten meenemen
Leuk voor je boekhouding, maar niet nodig.
Het enige wat dus belangrijk is, het kentekenbewijs, scheelt per land.
Een Duitse auto heeft een "Fahrzeugbrief"
Een Franse een "Carte Grise"
(voor de belgische wagen gaat het hier om de roze kaart??)
het gaat in ieder geval altijd om het document waar het chassisnummer, brandstofsoort, aantal inzittenden, etc etc op staat.
Bij import naar Belgi? toe heb je andere dingen nodig, zoals het gelijkvormigheidsattest. maar dat is in dit geval niet van toepassing.
De positie die het gelijkvormigheidsattest in Belgi? heeft wordt in Nederland ingenomen door 'typegoedkeuring'. De code hiervan staat op het typeplaatje, en wordt bij de RDW ingevoerd en gecontroleerd.
Het voordeel hiervan is dat het eenmalig is, zodat het bij verdere (APK) keuringen geen rol meer speelt.
Voor diegene die een 300-serie legaal uit DL willen terugrijden naar NL (waar ze horen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
En dan geef je die beste man de kosten voor het OV naar huis terug of iemand die hem even thuis brengt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- overschrijven & terugrijden;
- of overschrijven & met trailer terug;
- of met trailer terug & bij RDW overschrijven (als dat kan/mag/dan zit de oude eigenaar zonder persoonlijk kenteken);
- overschrijven en Duitser laten terugrijden is een gekke combinatie. Want dan rijdt hij daar weer zonder kenteken(bewijs) en verzekering :+
- Duitser laten terugrijden en bij RDW-punt afspreken is wellicht nog een optie, maar ik heb geen idee of de NLse RDW een Duits kentekenbewijs mag overschrijven/uitschrijven? Is nog een belletje waard.
Eenmaal auto in NL, dan is het geen probleem meer: of direct naar RDW met trailer, of even stallen en eendagskenteken aanvragen en verzekering regelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.