- Berichten: 2
Importeren uit België & Duitsland
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Een keer 's avonds in Delft een vast geslagen achterrem. Voering los gelaten van de beugel zeg maar. En daarna klem in de trommel tussen de andere voering. Kapotte dynamo, opeens midden in het spitsuur stond ik op de Beatrixlaan in Rijswijk stil met een 340 die plotseling uit viel. Accu helemaal leeg, dynamo kapot. En de startmotor die ineens niet meer wilde. Maar dat is wel allemaal opgelost, en diegene die hem gekocht heeft zie ik nog vaak en rijd er nog vrolijk mee rond.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Leuk hoor Kevin, hoop voor je dat het wat wordt.
Wat je met de post over de papierwinkel en keuren bedoeld begrijp ik even niet, misschien lees ik het verkeert, kan ook natuurlijk.
De eerste keer moet ie sowieso bij de RDW gekeurd worden.
Neem aan dat je de RDW in Waddinxveen bedoeld, het douane kantoortje zit links in de hoek bij de aanmeldt balie van de RDW.
Dus twee vliegen in een klap en klaar is kees.
Tenzij je het niet helemaal vertrouwd, dan kan je beter eerst de auto laten inspecteren door je collega natuurlijk.
Vergeet je de camera niet?... vast niet.
Succes!!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
inmiddels is dat niet meer zo, zoals Kevin al aangeeft.
Voor de meeste mensen is het direct keuren wel voordelig, omdat dit maar 30 euro kost (en ze zijn een stuk minder zeikerig dan de fastfitter die met APK voor 20 euro reclame maakt)
Als je het op je werk door een collega kunt laten doen, is dat natuurlijk nog beter! maar niet iedereen heeft die mogelijkheid natuurlijk :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Invoeren kost 50 euro, papieren nog eens iets van 40 euro, en eventueel (onwaarschijnlijk) op de weegbrug ? 5 euro.
Dan de platen nog en de APK.
Vergeet niet om de auto te verzekeren als je met een eendagskenteken naar de RDW gaat!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;89004 schreef : Kevin, vraag een gratis kenteken aan voor ??n dag, mag je met de GLE van en naar keurstation.
Krijg je dat niet altijd als je een afspraak voor een keuring maakt?
Pap had er bij de keuring van de Zundapp niet om gevraagd, maar kreeg het toch.. Alleen geen geruik van gemaakt, was te koud

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Echt volkomen gratiez!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb ook nog budget over, en al helemaal als ik mijn andere heb verkocht. Dus er mag best wat werk aan zitten. Maar zeker niet teveel.
Overigens word ik helemaal naar van dat Autoweek importeer-topic. Ik ga er alweer vanuit dat ik 'm met een trailer ophaal, das veel makkelijker. Hypothetisch nu nog dan.
Ik lees bijvoorbeeld iets over een CVO (EWG-erklarung), overschrijven in DL (fahrzeugbrief vervalt en krijgt een exportnotering). Is dat echt nodig? Kan ik de auto niet gewoon ophalen, de grens over transporteren, of laten brengen door de verkoper en direct naar het RDW-station en daar over laten schrijven? Dan heb ik gewoon alleen de Fahrzeugbrief nodig. Maar hoe zit het dan met de oude eigenaar, heeft die niet een vrijwaringsbewijs nodig? Iemand heeft dat hier al eens gedaan toch? BPM = N.V.T. godzijdank.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Auto wordt op jouw naam geschreven en afgemeld in Duitsland. Dat doe je bij een zogenaamd "strassenverkehrsambt" (streep door Duits kentekenbewijs)
- Je krijgt dan de Fahrzeugbrief / -Schein + T?V keuring mee. Deze zijn dus ook nodig bij de RDW (behalve T?V), inclusief bewijs dat je de auto in Duitsland gekocht hebt (koopovereenkomst dus) (is toch niet nodig, bij de RDW kijken ze nergens naar)
- ZEER gewenst is het CVO (laat de verkoper maar lekker regelen). Dat scheelt bij de RDW het wegen van het gewicht (met het risico dat de auto in een andere gewichtsklasse komt in de belasting) en zoeken naar eventuele opties en dergelijke (nooit van gehoord, en is lastig te regelen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.