Importeren uit België & Duitsland

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2009 22:40 #754899 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Importeren uit België & Duitsland
Pa heeft ze zien binnen komen ooit toen Volvo Den Haag nog bestond. Dus als er iets is weet hij het meestal wel. Overigens heeft m'n huidige 360 me helemaal nog niet in de steek gelaten! Enigste wat ik zelf gedaan heb is de spruitstuk pakking vervangen, olie ververst + filter, nieuw luchtfilter en Pa heeft de CO afgesteld. De 340 die ik had heeft me vaker in de steek gelaten.
Een keer 's avonds in Delft een vast geslagen achterrem. Voering los gelaten van de beugel zeg maar. En daarna klem in de trommel tussen de andere voering. Kapotte dynamo, opeens midden in het spitsuur stond ik op de Beatrixlaan in Rijswijk stil met een 340 die plotseling uit viel. Accu helemaal leeg, dynamo kapot. En de startmotor die ineens niet meer wilde. Maar dat is wel allemaal opgelost, en diegene die hem gekocht heeft zie ik nog vaak en rijd er nog vrolijk mee rond.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2009 23:52 #754920 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Zo dan... kijk je even niet, hoppa, pagina twee.
Leuk hoor Kevin, hoop voor je dat het wat wordt.

Wat je met de post over de papierwinkel en keuren bedoeld begrijp ik even niet, misschien lees ik het verkeert, kan ook natuurlijk.

De eerste keer moet ie sowieso bij de RDW gekeurd worden.
Neem aan dat je de RDW in Waddinxveen bedoeld, het douane kantoortje zit links in de hoek bij de aanmeldt balie van de RDW.
Dus twee vliegen in een klap en klaar is kees.

Tenzij je het niet helemaal vertrouwd, dan kan je beter eerst de auto laten inspecteren door je collega natuurlijk.

Vergeet je de camera niet?... vast niet.

Succes!!!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2009 11:22 #754934 door V300 register
De eerste APK was vroeger verplicht samen met de invoerkeuring zelf.
inmiddels is dat niet meer zo, zoals Kevin al aangeeft.

Voor de meeste mensen is het direct keuren wel voordelig, omdat dit maar 30 euro kost (en ze zijn een stuk minder zeikerig dan de fastfitter die met APK voor 20 euro reclame maakt)
Als je het op je werk door een collega kunt laten doen, is dat natuurlijk nog beter! maar niet iedereen heeft die mogelijkheid natuurlijk :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2009 13:22 #754964 door V300 register
Inderdaad, ik heb het ook apart gedaan, gewoon met een eendagskenteken naar de keuring rijden.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2009 15:48 #754984 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Importeren uit België & Duitsland
Kevin, vraag een gratis kenteken aan voor ??n dag, mag je met de GLE van en naar keurstation.

Invoeren kost 50 euro, papieren nog eens iets van 40 euro, en eventueel (onwaarschijnlijk) op de weegbrug ? 5 euro.

Dan de platen nog en de APK.

Vergeet niet om de auto te verzekeren als je met een eendagskenteken naar de RDW gaat!!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-02-2009 17:04 #755003 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Importeren uit België & Duitsland

volvofiel;89004 schreef : Kevin, vraag een gratis kenteken aan voor ??n dag, mag je met de GLE van en naar keurstation.

Krijg je dat niet altijd als je een afspraak voor een keuring maakt?
Pap had er bij de keuring van de Zundapp niet om gevraagd, maar kreeg het toch.. Alleen geen geruik van gemaakt, was te koud ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2009 18:13 #755025 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Importeren uit België & Duitsland
Nee, moet je aanvinken als 'optie' op het afspraakformulier.

Echt volkomen gratiez!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 12:50 #883144 door V300 register
[mod]vanaf hier gaat het specifieker over importeren uit DL[/mod]
Ik heb ook nog budget over, en al helemaal als ik mijn andere heb verkocht. Dus er mag best wat werk aan zitten. Maar zeker niet teveel.

Overigens word ik helemaal naar van dat Autoweek importeer-topic. Ik ga er alweer vanuit dat ik 'm met een trailer ophaal, das veel makkelijker. Hypothetisch nu nog dan.

Ik lees bijvoorbeeld iets over een CVO (EWG-erklarung), overschrijven in DL (fahrzeugbrief vervalt en krijgt een exportnotering). Is dat echt nodig? Kan ik de auto niet gewoon ophalen, de grens over transporteren, of laten brengen door de verkoper en direct naar het RDW-station en daar over laten schrijven? Dan heb ik gewoon alleen de Fahrzeugbrief nodig. Maar hoe zit het dan met de oude eigenaar, heeft die niet een vrijwaringsbewijs nodig? Iemand heeft dat hier al eens gedaan toch? BPM = N.V.T. godzijdank.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 13:13 #883145 door V300 register
Jeroen van B. vragen, want hij heeft toen die H?r gehaald uit de Heimat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 13:24 #883146 door V300 register
En Laurens...maar die stonden allebei niet meer op kenteken in DL (en zijn volgens mij nog niet/nooit ingevoerd). Dat maakt het wat eenvoudiger.

- Auto wordt op jouw naam geschreven en afgemeld in Duitsland. Dat doe je bij een zogenaamd "strassenverkehrsambt" (streep door Duits kentekenbewijs)
- Je krijgt dan de Fahrzeugbrief / -Schein + T?V keuring mee. Deze zijn dus ook nodig bij de RDW (behalve T?V), inclusief bewijs dat je de auto in Duitsland gekocht hebt (koopovereenkomst dus) (is toch niet nodig, bij de RDW kijken ze nergens naar)
- ZEER gewenst is het CVO (laat de verkoper maar lekker regelen). Dat scheelt bij de RDW het wegen van het gewicht (met het risico dat de auto in een andere gewichtsklasse komt in de belasting) en zoeken naar eventuele opties en dergelijke (nooit van gehoord, en is lastig te regelen)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC