Importeren uit België & Duitsland

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2011 17:50 #883163 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Importeren uit België & Duitsland
Maar moet hij zijn kenteken dan direct inleveren?

Belgi? is toch handig met persoongeboden kenteken :) Dat was zo gebeurt, afrekenen met de oprijwagen met auto en al terug.

Eventueel kan ik je in het weekend wel helpen met een oprijwagen tegen vergoeding van de dieselolie. Dan kan je de auto misschien in Heerde neer zetten? En dan later op 1 dags kenteken nar de RDW?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 17:52 #883164 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België & Duitsland
Oprijwagen is helemaal fijn! Daar mag je ook met Rijbewijs B (< 3500kg) in rijden toch? Overigens ga ik 'm sowieso dit weekend nog niet ophalen hoor...ik wil 'm eerst goed bekijken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 18:08 #883165 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Importeren uit België &amp; Duitsland

Kevin;181951 schreef : Maar moet hij zijn kenteken dan direct inleveren?

euhmm, ff denken hoor, pittige materie dit. Duitsers hebben ook een persoonsgebonden kenteken toch? Dan is er helemaal geen probleem inderdaad, want dan valt er niets over te schrijven in DL...aha, nu snap ik het, dat is alleen noodzakelijk als je 'm zelf wilt terugrijden, dan is het slechts een kwestie van kurzzeitkenteken OP JOUW NAAM ZETTEN, niet overschrijven zoals in NL gebeurt :+

Een overzichtelijkere site (veel stapsgewijze info over het zelf rijden).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 18:33 #883166 door V300 register
Potverdrie wat een bureaucratie! Dit is wat duidelijker:

http://www.bpmberekenen.com/tenaamstellen-duitsland.html schreef : De overschrijving die je in Nederland op het postkantoor doet hoef je in Duitsland niet te doen. Sterker nog, als je de auto op een aanhanger meeneemt, dan kun je hem zo meenemen. Maar wat moet er dan wel gebeuren?
op het moment dat een Duitse eigenaar een auto niet meer gebruikt of verkoopt, moet hij hem afmelden bij het strassenverkehrsamt. Daar levert hij de kentekenplaten in en is de auto zeg maar geschorst. er mag op dat moment dus ook niet meer met de auto gereden worden (kan ook niet, want er zitten geen kentekenplaten op). Als je de auto die afgemeld is meeneemt op een aanhanger, hoef je niks te doen.

http://www.bpmberekenen.com/import-auto-uit-duitsland-naar-nederland-op-exportkenteken-of-ausfuhrkennzeichen.html schreef : Autotransporter/Autoaanhanger
Een andere mogelijkheid om je auto op te halen is met een autoambulance. Gewoon een kwestie van auto erop, vastzetten en gaan. Er zijn dan geen grensformaliteiten.
Wat betreft het kenteken, deze zou door de verkoper afgemeld moeten worden. Daarvoor moet de eigenaar met de kentekenplaten en de autopapieren naar het strassenverkehrsamt. Daar wordt de auto afgemeld, waardoor er geen wegenbelasting en verzekering door de verkoper betaald hoeft te worden. Strikt noodzakelijk is dit niet. Als je de auto incl. de kentekenplaten en papieren meeneemt, dan wordt de auto pas in Duitsland afgemeld, nadat de auto een NL kenteken heeft gekregen en de RDW dit heeft doorgegeven aan Duitsland. Het is dus vooral voor de verkoper beter de auto afgemeld mee te geven.

Het zit 'm dus in die autopapieren, hij heeft die nodig om het kenteken af te melden, maar ik heb ze nodig om hier de auto (met of zonder kenteken) op mijn naam te laten zetten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2011 19:03 #883169 door V300 register
WTF! Dit is ook nieuw (en zou heel gunstig zijn in geval van deze auto met nieuwe t?v)

Buitenlandse APK geaccepteerd bij invoer

Als het voertuig APK-plichtig is, kunt u een APK-rapport uit een EU- of EVA-land overhandigen of bij de RDW meteen een APK-keuring laten uitvoeren. Anders moet u het voertuig direct na ontvangst van het kentekenbewijs bij een APK-keuirngsinstantie laten voorzien van een APK-goedkeuring.

www.rdw.nl/nl/particulier/auto/invoeren/...pteerdbijinvoer.aspx

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2011 09:18 #883195 door V300 register
Het is jammer dat al mijn collega's op vakantie zijn, want nog niet zo lang geleden heeft 1 van hen een Benz uit DL gehaald;
Naar Hamburg gegaan, auto gekocht, papieren en 5-daags export-kenteken geregeld (hoe en wat weet ik niet, kan nu niet navragen voor je), op dat export kenteken naar huis gereden, paar dagen later naar de RDW en nu rondcruisen in zijn Benz op NL-kenteken.
De beste man is nog 1,5 week weg... Zodra hij terug is, zal ik hem meteen vragen hoe het gegaan is. Mocht je dan de auto nog niet zijn gaan halen, heb je er misschien nog iets aan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2011 11:02 #883198 door V300 register
Vind het altijd interessante info, is het niet voor nu, dan voor later!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2011 11:10 #883199 door V300 register
De stiefvader van m'n vriendin idem: een S90 uit Hamburg gehaald. Met de trein heen en weer terug met de limo. Ik kan hem ook wel vragen om info en tips.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2011 11:31 #883349 door V300 register
Buitenlandse APK wordt geaccepteerd! Ze controleren nog wel of het echt wel klopt. Maar als je erdoorheen bent, dan wordt ook de datum 1 op 1 overgenomen. In het geval van de 360 GLE: die heeft 2 jaar t?v (t/m 5/2013), maar zou in NL nog elk jaar gekeurd moeten worden. Toch wordt de t?v-datum overgenomen! Dit is nieuw.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2011 13:15 #883365 door V300 register
Mooi zeg, tegen die tijd is de jouwe ook al 30 jaar oud!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC