Verbruik: 1 op 15, hoe doen jullie dat?
- V300 register
- Verbannen
een grotere motor kan wel eens zuiniger zijn, maar een 2 liter is al zat voor zo'n koets dus een 2.3 wordt alleen maar onzuiniger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Gemiddeld genomen heb ik met mijn "14B4S - 5 bak" een verbruik gehad van 1 op 15.
Overigens ga ik met mijn vario al naar de 1 op 13, gemiddeld.
Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hoe doe ik dat?
Met optrekken trek ik 'm echt minimaal in de toeren en geef ik maar weinig gas (schijt aan voor de mensen achter me, en in de stad maakt t toch niet uit) en op de snelweg anticipeer ik en rij ik constant 1 snelheid. Met 120/130 blijft het verbruik trouewns nog wel redelijk laag.. alleen gaat het over de 140 constant (deed ik laatst van Den Bosch naar Maarssen) dan zie je de benzinemeter naar beneden lopen gewoon. (Ik denk dat ik dan constant met 2e trap reed ofzo).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
slb_340;30009 schreef : Ik haal met de 1.4 4-bak met rustig rijden toch wel zo'n 1:14,5
Hoe doe ik dat?
Met optrekken trek ik 'm echt minimaal in de toeren en geef ik maar weinig gas (schijt aan voor de mensen achter me, en in de stad maakt t toch niet uit) en op de snelweg anticipeer ik en rij ik constant 1 snelheid. Met 120/130 blijft het verbruik trouewns nog wel redelijk laag.. alleen gaat het over de 140 constant (deed ik laatst van Den Bosch naar Maarssen) dan zie je de benzinemeter naar beneden lopen gewoon. (Ik denk dat ik dan constant met 2e trap reed ofzo).
Lang geleden iets gehoord of gelezen over "kruissnelheid". Die ligt op de snelweg volgens mij rond de 110 km per uur. En wat je zegt, laag in zijn toeren laten. Snel doorsschakelen. Dat heet toch "het nieuwe rijden"?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Frans;30012 schreef : Lang geleden iets gehoord of gelezen over "kruissnelheid". Die ligt op de snelweg volgens mij rond de 110 km per uur. En wat je zegt, laag in zijn toeren laten. Snel doorsschakelen. Dat heet toch "het nieuwe rijden"?
Kruissnelheid verschilt per auto. Bij Daf gaven ze op dat de kruissnelheid gelijk was aan de maximumsnelheid, maar dat was wel erg positief. Voornamelijk omdat de maximumsnelheid (soms) met moeite bereikt kon worden, en ook omdat je door de herrie helemaal gek werd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Frans;30012 schreef : Lang geleden iets gehoord of gelezen over "kruissnelheid". Die ligt op de snelweg volgens mij rond de 110 km per uur. En wat je zegt, laag in zijn toeren laten. Snel doorsschakelen. Dat heet toch "het nieuwe rijden"?
nou het nieuwe rijden is eigenlijk meer gewoon blijven rijden en niet boven de 3000 toeren uitkomen. dat wordt ook aangeleerd bij chauffeurs diploma.
tussen de 2 en 3000 toeren schakelen, dan rijd je zuiniger (ook veel langzamer)
t ligt gewoon puur aan je rijstijl, je kunt ook snel op die reis snelheid komen, maar dan verbruik je gewoon meer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.